Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15761 til 15780 af 41162
-
[...]
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering for i engelsk, hvor jeg skal oversætte et stykke fra dansk til engelsk. I den danske tekst står der: "...og sårede tre. [...]". Men hvad betyder [...]? Jeg mener der findes et engelsk udtryk for det? Håber nogen kan hjælpe!? -
En god erindring?
ForumindlægHej! Jeg er en elev i 9. klasse, som lige har trukket "Erindring" som fordybelsesområde til mundtlig dansk afgangsprøve. Jeg skal selv finde en erindring, men jeg er lidt tvivl om hvilken jeg skal vælge. Nogle, der har et godt forslag til en god dansk erindring og hvad jeg evt. skal ... -
Hjææææææælp HASTER
Forumindlæghej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag. -
Kørekort
ForumindlægHej! Er der nogen der ved om en 18-årig dansker må køre i bil i USA, med et dansk kørekort? Jeg ved at man ikke kan leje en bil før man er fyldt 21, men hvis man kender nogle som vil låne en en bil derovre - må man så køre i den, selvom man kun er 18? -
Valg af emne
ForumindlægHej, håber i kan hjælpe Skal skrive srp, og vil meget gerne skrive i spansk/engelsk og Dansk. Er der nogen der har ideer? - I dansk har jeg tænkt mig, at analysere et billede, som kan understøtte min analyse i et af de påvælgende fag. -
Texas instruments ti-89 advanced calculator (helt ny)
ForumindlægI ubrudt emballage, med alle kabler og tilbehør sælges for kun 1100 kr. manual er engelsk men som i nok ved kan den dansk downloades gratis og hvis du skal bruge den til skolen fås den danske manual helt gratis fra skolen: Send en mail -
Rapunzel perspektivering og fortolkning
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en dansk synopsis til dansk eksamen om eventyret klokkeblomst (Rapunzel) Jeg mangler at perspektivere (helst noget andet end Tornerose og To på flugt) og så mangler jeg kun budskab. Det skal afleveres mandag, så håber I har nogle idéer! Mange tak! =)) -
Medbogerskab
ForumindlægJeg skal beskrive den danske velfærdsstat, og er støt på denne sætning: "Den danske velfærdsmodel er karakteriseret ved at koble medborgerskab til retten til sociale ydelser og finansiere dem ved generelle skatter og afgifter." Så... hvad er det lige medborgerskab er? Hurtigt svar, tak -
Eksamen - Analyser
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til mundtlig dansk eksamen her om nogle uger, det eneste jeg mangler er nogle gode analyse modeller, til alle genrer inden for dansk, er der evt, en der har et link, eller selv har nogle gode? På forhånd tak. -
Lord of the flies disposition ?
ForumindlægJa jeg har posted inde i Dansk originalt da jeg skriver om den danske version, men da det er et og samme værk ville jeg gerne høre enhvers input, så poster det også her jeg henviser til mit spørgsmål her https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=291521 -
tid og rum digtanalyse
ForumindlægHej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :) -
SANGE AT ANALYSERE
ForumindlægTil eksamen i 9. klasse i mundtlig dansk har jeg trukket Samfundet Til Debat. Jeg vil gerne analysere en sang. Er der nogen der har en ide til en god dansk man kan analysere, og som passer til Samfundet Til Debat? -
Antal døde i treårskrigen?
ForumindlægJeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak -
1.g opgave - Hjælp
ForumindlægHej har fået en problemformulering som jeg ikke er helt klar over hvad betyder. Håber der er nogle der kan hjælpe! Jeg har forresten om den danske modstandsbevægelse. Problemformuleringen lyder sådan: Redegør for de væsentligste sider af det dansk-tyske forhold i mellemkrigstiden og under a... -
I bogstavelig forstand!
ForumindlægNogle danske udtryk jeg ikke kunne oversætte til dansk: 1. "I bogstavelig forstand" 2. "At gå op i noget med liv og sjæl" Ordet: 3. "sammensunken" Og sætningen: 4. "det var ikke lige det de havde drømt om" -
hvem ved hvad ?
Forumindlæghejsa hvem ved hvad disse ord på dansk er : præteritum = præsens = perfektum = pluskvamperfektum = jeg ved det nemlig ikke /: og jeg har brug for at vide hvad de betyder på dansk, så jeg kan lave mine opgaver. håber en der vil hjælpe -
Hjælp til ligning!
ForumindlægEn dansk femkrone vejer 8,0 gram og har en diameter på 26,39 mm samt en højde på 2,59 mm. Bestem tallet x for en dansk femkrone Jeg har regnet det ud et par gange men får hele tiden forskellige resultater -
Eksplicit eller implicit?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D -
miljø og klima
Forumindlægdet er en dansk stil 1- kommenter synspunkterne i"unge tænker mindre på miljøet end voksne eller 2- Skriv den tale du skal holde på konferencen.Idin tale skal du blandt andet kom ind på danske unges viden om.holdning til og interess for dette emne. -
Hvad sker der hvis man dumper
ForumindlægHej jeg var til dansk eksamen og fik 00, noget jeg aldrig har fået før i dansk eller har været tæt på, på nogen måder. Jeg skal på Gymnasium STX efter sommerferien, men skal jeg så op til en prøve i sommerferien eller hvad? På forhånd tak :-)
