Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15781 til 15800 af 23609
-
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Matematisk pendul
ForumindlægHej,I forbindelse med rapportskrivning over forsøget Matematisk pendul er der et tillæg til rapporten, hvori det fortælles, at det matematiske pendul tidligt har spillet en rolle inden for enhedssystemet, enheden for tid. Er der nogen, der kender noget til dette, evt. nogen, som kan smide et link... -
Skabelon til sidehoved og -fod
ForumindlægNår jeg nu laver mine rapporter i MS Word, så vil jeg gerne lave en skabelon til sidehoved of sidefod, fordi jeg næsten altid plejer at skrive det samme (navn + dato, sida etc.)Så jeg tænkte om man kunne lave den en gang for alle, og så bare sætte den ind. -
Uorganisk kvalitativ analyse
ForumindlægTil en vandig opløsning af analysen tilsættes lidt 1 M NaOH. Der dannes intet bundfald og væsken forblev klar. Dette indikerer at analysen indeholder NH4+ eller K+ Hvordan kan man stille en reaktionsskema op for det? Jeg skal lave mange af den slags gennem min rapport, men jeg ved ikke helt hvord... -
Instant Messaging
ForumindlægHej studerende! :)Jeg er løbet ind i et lille problem. Mig og min makker, skal aflevere en rapport omhandlende "Instant Messaging", det vil sige Chat på et professionelt plan. Men vi er gået i stå. Vi har planlagt et interview med en virksomhed som bruger instant messaging, men det er s... -
Ølbrygning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at skrive en rapport over klassen ølbrygning. Jeg skal heriblandt svare på hvorfor massefylden og pH-værdien falder under gæringen. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Jeg ved at pH-værdien falder når der dannes kulsyre, men det kan da ikke være hele baggru... -
Hjællp
ForumindlægHej.. NOgen som kan hjælpe.. er ved at lave en 2 års hhx rapport i eng.. Skal skrive noget om hjemløsebørn i USA..jeg har skrevet lidt om hva det er for nogen børn som er hjemløse, og hvorfor..nu skal jeg skrive lidt om børnehjem, og hjælpe organisationer...Håber en sød og venlig sjæl vel hjælpe.. -
Biologi om hjernen
ForumindlægHej alle Jeg hedder Puk, og går i syvende klasse. Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg altså har valgt at skrive om hjernen. Jeg har brug for en problemstilling og div. underemner, hvis der er nogen der har ideer ville det være en kæmpe hjælp. PS: Det skal være noget jeg, på syvende klasses... -
Fibre i kosten
ForumindlægHmm hvor lang må en biologi rapport højst være? hehe for nu fylder min 10 sider.. Men jeg er nået til det sidste spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde ud af (måske fordi jeg har siddet i snart 6 timer og skrevet).. Men det lyder sådan:Forklar hvilken betydning fibre i kosten har for stigningen ... -
Figurer
ForumindlægJeg skal have inkluderet en figur i min rapport. Derfor har jeg inkluderet følgende kommando i filen:\\includegraphics{permutation.ps}permutation.ps ligger i samme bibliotek som filen.I preamblen har jeg\\usepackage[pdftex]{graphicx}Alligevel kan jeg ikke få det til at virke. Er der nogen, som ka... -
Vands hårdhed udtrykt som CaCO3
ForumindlægHej jeg er ved at lave en rapport om vands hårdhed, hvor vi skal finde frem til mængden af Mg og Ca i drikkevand. Jeg er ved at skrive teori, men hvordan forklarer jeg at mængden af Mg og Ca er udtrykt i mængden af CaCO3. hvor er Mg henne i det? -
oplukning af jern med salpetersyre
ForumindlægHej vi er ved at lave rapport om indholdet af jern i overfladevand. I den forbindelse er vi ved a skrive teori. Vi oplukker jern i vandet ved at tilsætte salptetersyre og autoklavere. Men er der en der kan forklare mig reaktionen (inkl afstemt ligning) og hvorfor det skal autoklaveres. Altså hva... -
HASTER.
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave min rapport i kemi som er en øvelse jeg lavede. Bestem fedtindholdet i chips med heptan. Mit spørgsmål lyder: Hvorfor er det kun heptanen der fordamper, og ikke fedtstoffet? Beskriv hvad der sker ved fordampningen af heptanen, illustrer fordamningsprocessen med en ... -
AtomFysik - Haster...!
ForumindlægHey, nu er jeg næsten ved at være førdig med en rapport om atomfysik, men det skulle et utidigt spørgsmål nok sætte en stopper for..."Vis at 2. og 3. ordens spektret for Balmer-serien i brint overlapper uanset gitterkonstanten..." Er der tilfældigvis nogen af jer som har arbejdet med de... -
oversættelsesopgaver
ForumindlægVi er et skadedyrsbekæmpelsesfirma, som ind i mellem har behov for at skulle oversætte rapporter fra dansk til engelsk. Venligst kontakt os på tlf: 70 27 37 88 eller mail: [email protected] kan læse mere om os på vores hjemmeside:http://www.kiratin.dkmvh.KiratinVestermarken 18260 VibyFinn Rasmuss... -
Titrering
Forumindlægjeg er igang med at skrive en rapport om titrering.Men hvad er princippet i en titrering og hvad ønsker man at bestemme?Jeg ved at man ønsker at bestemme noget indhold i den forbindelse man har, i mit tilfælde saltindholdet i chips. Men nogen der kan hjælpe mig med de spørgsmål ovenover? -
Hjælp til syretal i fedtstoffer
ForumindlægHejsa... Er lige ved at lave en rapport om syretal i fedtstoffer, og kan desværre ikke helt svare på dette:(. Håber der er nogen, som kan hjælpe lidt:). - Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der benyttes en blanding af petroleumsether og ethanol som opløsningsmiddel i dette forsøg?... -
Sammenhæng mellem N (antal kerner) og A (aktiviteten)
ForumindlægJeg skriver en rapport og henfald. Et af kravene i teoriafsnittet er af skrive om sammenhængen mellem N og A men ved ikke lige hvad den er? Jeg bruger formlerne N = N0 * e^-k*t og A = A0 * e^-k*t hvor de er det samme hvor N og A bare er blevet udskiftet med hinanden. -
Lab.-udstyr - hvad hedder den?
ForumindlægJeg er i gang med en rapport, men har glemt hvad en af de dele vi brugte hedder.Jeg vil prøve at forklare det.Det er en konisk kolbe med en "tut", hvor tutten sættes til en slange, som sætte til en vandhane.Så lægger man en tragt (lavet af porcelæn) ovenpå + filterpapir og tænder for ha...
