Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15801 til 15820 af 38620
-
FSA dansk mundtlig
ForumindlægHej... Jeg skal op i FSA i dansk mundtligt på fredag... Ville bare høre om nogle kunne give mig nogle gode råd.. Jeg skal op i synops. Jeg trak emnet "Kønsroller" og valgte teksten "Vaske og tørre" af venterpaafar.dk (du har så evigt ret, sang nr 4).. Min disposition ser såda... -
Haster
ForumindlægHeejsa alle sammen.. er der nogen der kan oversætte en lille tekst for mig fra Dansk til Tysk og en sætning fra Tysk til Dansk? Der Engel mit dem goldenen Schnurrbart ; Teksten handler om en pige som hedder Lilliana. Når Lilliana keder sig ser går hun hen til vinduet. Men Lilliana ser noget. Me... -
Sætninger
ForumindlægHej. Jeg har to spørgsmål. - Hvordan kan man se at en sætning er en bi sætning? - Og når man oversætte fra dansk til tysk, er det så udsagnsordet der altid skal til sidst hvis det er en bi sætning der er tale om eller hvad? Tak. -
Eksamenssæt maj 2005
ForumindlægHey.. er der nogle der ved hvad det nyeste eksamenssæt fra tysk hedder? og om det evt. ligger herinde??\n\nPå forhånd tak :) -
EDGAR ALLAN POE
ForumindlægHej ! Jeg sidder og skriver 3.gs opgave, og skal her analysere teksten The Fall of the House of Usher af Edgar Allan Poe. Jeg har rigtig svært ved at komme igang med den, og ville hører om der var nogle der lå inde med noter el.lign. jeg kunne bruge til inspiration til at komme igang? Mvh Stine -
Dansk: har i læst..
ForumindlægHey, er der nogen der har læst bogen "Man gjorde et barn fortræd" af Tove Ditlevsen?Jeg skal snart skrive danskopgave (om 2-3 mdr) så vil gerne høre hvad i synes om bogen, om den er god at analysere og fortole? Jeg har ikke selv læst bogen så.. Og ved i om der findes noget/meget sekundæ... -
Afgangsprøve 9. Klasse + fordybelsesområde
ForumindlægHej, jeg skal til afgangsprøve lige om lidt, men hvordan foregår det egentlig? Altså hvor lang tid skal man snakke og hvor mange ord skal man læse op? Har i nogle gode råd til at gøre censor glad? Jeg har trukket "Mennesker og relationer", som fordybelsesområde, har i nogle gode ideer?... -
HASTER!!
Forumindlægmin problemformulering ser sådan ud : Med udgangspunkt i en redegørelse for hvad der skete under Wall Street krakket og lige kort op til selve krakket. Dernæst vil jeg analysere hvilke konsekvenser krisen har haft for USA og Europa, specielt med henblik på Danmark og Tyskland, til sidst en vurder... -
Et Dukkehjem af Ibsen
ForumindlægHej,Jeg skal snart igang med 3.årsopgave i dansk, hvor jeg blandt andet skal beskrive kvindesikkelserne i Et Dukkehjem og Hedda Gabler. Jeg er lidt i vildrede, da ingen af mine bøger tager fat på analysen af kvinderne, syn på ægteskabet osv. Hvis I har et godt forslag eller to, vl jeg blive meget... -
SSO LANGTDIGT AG YAHYA HASSAN!
ForumindlægHej! Jeg skal i gang med at skrive SSO, og har valgt at ligge mit fokus på Yahya Hassans "LANGDIGT" med fokus på sproglig analyse og den bevidste sporglige incompentence som han gør brug af. Er der nogle som kan hjælpe?? Mvh Camilla R.O -
Hjælp med Billedanalyse til mundtlig dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen derude. Jeg har trukket Billedanalyse som jeg skal fortælle om i FP10 mundtlig dansk til maj, men jeg ved ikke hvilket et billede jeg skal vælge og det billede jeg skal fortælle om vil jeg helst gerne have at det er noget fra Det Moderne Gennembrud. Så pleeeeease hjælp med at skr... -
psykologi
Forumindlægkære venner hjælp mig hvad skal jeg gøre??? jeg skal snart op til psykologi eksamen, men overvejer at ikke går op fordi jeg kan ikke analysere en tekst ud fra en psykologisk måde... jeg troe godt at jeg kan forklare teorien i forskellige emner men case analysering det kan jeg bare ikke... -
eksamen!!
Forumindlæghej.. lige et spørgsmål ang. mdtl. eksamen på c niveau. Hvordan foregår det? jeg ved at jeg trækker et tekst som jeg skal redegøre, analysere og diskutere. Men hvordan er det bedst at fremlægge? skal jeg fortælle meget om teksten, eller pensum eller relatere til en helt tredje ting? Hvordan sk... -
SRP- Oliver Twist: England socialhistorie
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at tænke på SRP Jeg har valgt fagene Engelsk og Historie. Jeg vil rigtig gerne skrive om England i 1800 med fokus på de sociale lag og fattiglovgivning. Jeg vil analyser "Oliver twist". Men er der nogle der kan hjælpe mig med nogle kilder til ENGLAND´s social... -
AT, metoder!?
ForumindlægHej. Lige et lille spørgsmål. Jeg skriver en AT-opgave. I danskdelen har jeg analyseret og fortolket to personers meninger, og sat dem op mod hinanden, men hvad skal jeg skrive under metoder? Desuden har jeg i biologi skrevet om doping, og hvad der skal i kroppen, men her har jeg igen et problem,... -
Futurisme
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen om futurisme i dansk og historie i AT. I dansk delen har jeg valgt at analysere to digte af Emil Bønnelycke, da han var futurist. Men jeg er i tvivl om historie delen, om hvad jeg skal der. Hvilken tid skal jeg inddrage. Futurismen starter i Italien i begyndelsen af 1... -
litterær artikel
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel om to noveller til katrine marie guldager. Mit spørgsmål er om man analyser og fortolker de to noveller hver for sig, sådan at opgaven nærmest er delt op i 2 dele, og derefter sidst sammenligner man de to noveller, eller er det en forkert måde og kan det gø... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
Billedkunst eksamen - Info søges
ForumindlægJeg skal op i billedkunst her inden så længe, og jeg er meget i tvivl om, hvordan det foregår. Altså, hvad skal man helt præcist? De emner vi har været igennem er disse: Farver Analyse "Komposition" Rum Portræt Skulptur og Installation Romanik og Gotik Kronologi. Hvordan kan mit spørg... -
Provisorietiden - J.A Hansen
ForumindlægHej. Jeg skal til min Dansk - Historie opgave lave følgende En analyse og fortolkning, samt være kildekristisk (historiemæssigt) på den følgende artikel... J.A Hansens syn på den provisoriske finanslov 1877. http://danmarkshistorien.dk/leksikon-og-kilder/vis/materiale/ja-hansens-syn-p...
