Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 15821 til 15840 af 39386
-
Angst
ForumindlægJo flere afleveringer jeg begiver mig ud i, jo mere nervøs og angst får jeg overfor eksamen. Det kommer udelukkende af det faktum af at jeg altid har brug for at søge på nettet efter en løsningen for opgaven. Jeg kan ikke se på en opgave (matematik for det meste) og tænke: "Nemt nok, vi ki... -
Hjælp til differentialeregning
ForumindlægHejsa. jeg prøver lige igen. Jeg sidder og bøvler med en matematik aflevering, og jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp. Der må meget gerne være dybdegående forklaringer og uddybende begrudelse på det svar du oprette:-) Mangler hjælp til opgave b og c På forhånd tak. I en model for, hvord... -
Marginalomkostningerne
ForumindlægHej jeg sidder og laver en matematik aflevering og er gået i stå over en hel opgave :-( jeg prøver at gøre det min lærer har sagt jeg skal gøre men det giver ikke mening :-( Hele opgaven lyder: Denne opagve handler om marginalomkostninger ved transport af el. Et privat firma har et langt underv... -
Mat B pensum
ForumindlægHej folkens, til jer som har haft matematik på B/A ville i mene det skulle være muligt at lære sig selv Matematik B's pensum hvis man har en god forståelse for matematik og en sommerferie ? Teoretisk er det naturligvis muligt, men realistisk set? Nogle bliver ved med at sige det utroligt svær... -
salg af bøger til lærerstudiet, 1år
Forumindlægjeg har bøger til salg indenfor fagene matematik, kristendomsk.,geografi, m.m. sælges til halv pris. -
SRO
ForumindlægHej jeg har biologi A og Matematik B Jeg skal fortælle, hvordan salmonella påvirker kroppen på kort og langt sigt, men ved ikke hvad jeg skal komme ind på -
Psykologi, drømmestudie : Chancen for at komme ind på kvote 2
ForumindlægHej med jer. Nu er det sådan er jeg blev færdig som student her til sommers, og tænker på hvad jeg skal bruge mit sabbatsår på. Mit drømmestudie ville være psykologi, i København. Jeg har desværre ikke gennemsnittet til det, da det ligger på 10,5, men hurtigbonus. Derfor ville jeg spørge om de... -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Valgfag, hvad skal jeg vælge?
ForumindlægGodmorgen\nJeg skal vælge et valgfag på c-niveau. Her er en liste over det jeg kan vælge:\n\n Astronomi \n Billedkunst \n Datalogi \n Design \n Drama \n Erhvervsøkonomi \n Filosofi \n Mediefag \n Musik \n Naturgeografi \n Psykologi \n\nDet skal helst være et fag hvor man ikke laver så meget. Der ... -
Moment og reaktion
ForumindlægHejsa alle sammen jeg er lige startet op på bygningskonstruktør uddannelsen så er ved at lære matematik på en helt ny måde bla. højre niveau osv . Har vedhæftet en fil, er der nogen der kan forsøge at forklare mig hvordan jeg løser disse 3 opgave. Jeg er ikke total "grøn"ved en smugle ... -
søger lektiehjælper :)
Forumindlæghej jeg søger en lektiehjælper :) en der kan rette mine opgaver for mig, og hjælpe med ting jeg ikke helt forstår næsten i alle fag men fx. fysik, kemi, matematik og dansk.. jeg betaler for hver en opgave, eller vi kan også aftale antal penge pr time. jeg regner med 2 timer pr... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Statistik Rapport
ForumindlægHej...Jeg skal til at skrive rapport i matematik om statistik... jeg har al basis stof med omkring grupperede og ikke-gruppede observationer, sumkurve, søjle- og pindediagram, normalfordeling og standardafvigelse. Jeg har to spørgsmål; Hvordan tegner man nogle flotte diagrammer og grafer? Bruger ... -
SSO
Forumindlæggodaften..\n\nJeg har en SSO, som venter forude. Jeg har valgt at skrive i matematik og med grafteori som emne. Jeg har (selvfølgelig) tænkt mig at gøre rede for de vigtigste begreber og teorier inden for dette emne og dels inddrage nogle opgaver.\n\nJeg vil derfor høre om der var nogen, som havd... -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Finans - Finansøkonom.
ForumindlægHej folkens. Jeg bliver student her til summer og er stadig lidt usikker på, hvad jeg skal være. Mit drømmestudie er Jura, men har brug for andre muligheder, hvis det ikke er muligt. Ville lige høre jer som studere/har studeret "Finans/Finansøkonom" - hvordan er jeres erfaringer... -
I tvivl om gymnasie og fag
ForumindlægHej, mit navn er Benjamin og jeg går i 6. klasse. Jeg har mange spekulationer for fremtiden, men jeg er i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal gå på. Jeg ved heller ikke præcist hvilke fag jeg skal have. Jeg vil være matematiker, og evt tage en Ph.d. Mit faglige niveau er intet problem; jeg score... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
Medicin studiet?
ForumindlægHejsa. Jeg står med et brændende ønske om at kunne komme ind og læse medicin hvis ikke i år så næste år. Men jeg er lidt forvirret over de adgangskrav og kvoter som de siger. Jeg har været inde og kigge hvis jeg skal studere medicin på KU så kræver det: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B,...
