Psykologi

Psykologi, drømmestudie : Chancen for at komme ind på kvote 2

22. september 2018 af Annepanne123 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej med jer. 

Nu er det sådan er jeg blev færdig som student her til sommers, og tænker på hvad jeg skal bruge mit sabbatsår på.

Mit drømmestudie ville være psykologi, i København. Jeg har desværre ikke gennemsnittet til det, da det ligger på 10,5, men hurtigbonus. Derfor ville jeg spørge om der er nogen af jer, der kan vudere om jeg har nogen som helst chance at komme ind gennem kvote 2. 

Efter folkeskolen, tog jeg et sabbatsår, hvor jeg var på sprogskole i england i 3 måneder, i spanien 1 mdr og italien i 1 mdr, hvor jeg hvergang boede hos lokale familjer. Jeg afsluttede sprogskolerne med gode resultater, især i england, og jeg sætte mig ind i deres kultur, og oplevede en masser.

Ogso har jeg rejst meget med min familje gennem hele mit liv, og set store dele af verdenen. 

Efter gymnasiet, har jeg fået job, hvor jeg arbejder i en børnehave og i et af ungdomshuserne i byen. Dette er et udfordrende job og meget givende, hvor jeg lærer en masser, og jeg eelsker det. Inden det, har jeg arbejdet på et lokalt hotel i over 6 år, hvor jeg har mødt mennesker fra hele verden, det var også meget spænnende og noget jeg virkelige godt kunne li. 

Mine karaktere var så som fine, og mine eksamer gik godt, undtagen matematik. Jeg kan se at de lægge vægt på matematik, engelsk og psykologi. Jeg fik 12 i både engelsk og psykologi, + min sprogskole. Men fik desværre 4 i matematik og til skriftlig eksamen 2. 

Er det muligt at supplere matematik? Jeg ved det ikke forandrer gennemsnittet, men giver det et godt indtryk, om jeg supplerer matematik, og de kan se at jeg (forhåbentligt) har fået bedre karakter? 

Er der nogen som helst chance for mig at komme ind gennem kvote 2? Om ikke, hvad kunne jeg lægge vægt på, nu jeg har et sabbatsår? 

Tak på forhånd!! :) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. september 2018 af 123434

Hm, skal det være København? Jeg tror godt kunne komme ind på psykologi i Aalborg. Ellers så har de kvote 2 test på SDU/Odense psykologi.

Jeg ved i Aarhus på psykologi, at de lægger vægt på dine karakterer i relevante dag i kvote 2. Hvis du i så fald kunne opnå højere karakterer i matematik, så vil du forbedre dine chancer for at komme ind igennem kvote 2 på AU.

Brugbart svar (1)

Svar #2
22. september 2018 af guzbak

Det eneste jeg lige kan bidrage med, er at jeg kender en som kom ind på psykologi (KU) via kvote 2 efter at have læst pædagogik på Københavns Universitet. Snittet er 9,0.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
23. september 2018 af Annepanne123 (Slettet)

#1

Hm, skal det være København? Jeg tror godt kunne komme ind på psykologi i Aalborg. Ellers så har de kvote 2 test på SDU/Odense psykologi.

Jeg ved i Aarhus på psykologi, at de lægger vægt på dine karakterer i relevante dag i kvote 2. Hvis du i så fald kunne opnå højere karakterer i matematik, så vil du forbedre dine chancer for at komme ind igennem kvote 2 på AU.



Skal ikke, men kender mest til København, og mine venner og familie er der.
Men det er så altid vært at prøve Aalborg :)

Tak for svaret, måske jeg undersøger nærmere om supplering.

Svar #4
07. januar 2019 af Annepanne123 (Slettet)

..

Skriv et svar til: Psykologi, drømmestudie : Chancen for at komme ind på kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.