Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 15841 til 15860 af 43092
-
Analyse af Danmarks valgmuligheder op til anden verdenskrig
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP i historie og samfundsfag, og er lige gået igang med mit analyserende spørgsmål. Jeg er meget i tvivl om, hvor høj grad jeg skal bruge kilder og teorier, og hvilke jeg skal bruge. Mit spørgsmål ser således ud: "Der ønskes en analyse, af de valgmuligheder den ... -
Ang historisk analyse
ForumindlægJeg er midt i min srp, og skriver om henrettelserne i Salem i Eng/A og His/A. Jeg skal udfra relevante historiske kilder give et billede af hvordan hekseforfølgelse foregik i usa's tidligere historie. Jeg har en hjemmeside med relevante kilder(primære kilder fra Salem i 1692) men jeg ved sim... -
IP- teorier. Haster! :-)
ForumindlægJeg sidder lige som så mange andre midt i min SRP. Jeg skriver i samfundsfag A og historie A. Spørgsmålet der volder mig problemer er: Diskuter hvorfor en palæstinensisk-israelsk tostatsløsning ikke er realiseret. I diskussionen skal der inddrages IP-teorier... Jeg har været diverse forklarin... -
Samlet karakter mht bonus i 3g
ForumindlægHejsa Jeg er endelig dimitteret fra STX sidste uge, men jeg spekulerer stadig over min endelig karakter I min afsluttende årskarakter fik jeg 7.6 i snit og 8.9 i eksaminerne. Jeg fik 10 i SRP som tæller for 2, og 10 i historie. Kan det virkelig passe, at jeg ender med et snit på 7.6 på trods... -
Yersinia pestis egenskaber
ForumindlægHar brug for hjælp til min SRP om den sorte død med fagkombinationen biologi A og historie A, og håber på at kunne få hjælp herinde. Yersinia pestis er gram-negativ, men hvad betyder det for bakterien? Altså giver det nogle positive/negative effekter. Der står forskellige meninger om det mange s... -
Danmarks økonomi!!!
ForumindlægHvor kan man finde nogle gode notater til danmarks historien, jeg har om økonomi for tiden og det er sgu ikke helt let... hvor er der nogle gode sider om det... Altså andet end google. Jeg har selv søgt men kan ikke rigtig finde noget... -
Teori og metode
ForumindlægHej, jeg skriver i historie (samfundsfagligt) og religion (humanistisk) og har om korstogene. Jeg har analyseret to kilder kildekritisk, men jeg er i tvivl om denne metode medfører en teori. Kort sagt er ved jeg ikke, hvad teorien skal indebære her. HJÆLP:) På forhånd tak Patrick -
Et lille spørgsmål
ForumindlægHej SP Jeg skal til engelsk eksamen imorgen, tænkte på når jeg skal forklare hvilken tid der er tale om er det så "okay" at jeg skriver udvidet tid ( hvis der er tale om en ing-form) eller skal man skrive gerundium? -
diskussionsopgave
ForumindlægHej vil du nogle rette min dissionsopgave på engelsk. -
metoder arbejder ikke sammen!
ForumindlægHej alle der kender til AT og metoder :) Jeg er i gang med at arbejde videre på min AT synopsis, som jeg skal op i her snart. Jeg er dog ikke helt tilfreds, da jeg ikke synes mine metoder "supplerer" hindanden eller arbejder sammen..Mine fag er psykologi og historie. (samf- videnskabeli... -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
Terminsprøve
ForumindlægHej er der nogle der eventuelt kan kigge igennem min engelsk termin prøve som jeg har vedhæftet, og måske give en karakter? -
Digtanalyse
ForumindlægHej.Så er eksamenstiden igang, men når man kan komme op i digte til engelskeksamen burde man nok vide lidt baggrundsviden.Foregår digtanalysen af engelske digte på samme måde som i dansk? -
noter
Forumindlæghavd for nogle noter må man tage med til engelsk eksame ? er det kun ens dis man må tage med ? -
windows explorer
Forumindlæger der nogen der kan finde ud af hvordan man ændre windows internet explorer fra engelsk til dansk. Altså så der står "filer" i stedet for "file" osv. -
Nogle der har et forslag ?
ForumindlægJeg skal til at vælge et emne til min studieretningsprojekt, og vil gerne skrive inde for fagene matematik og engelsk. Er der nogle der har nogle forslag? -
EKSAMEN STX (B)
Forumindlæghej jeg skal op på torsdag, så det haster lidt. nogen der har analyse ark af en novelle, artikel eller et digt?? Altså i engelsk faget tak -
HJælp
Forumindlæghej alle sammen skla have terminsprøve til november.. HVilkeen problemformuligig vil jeg komme op i? og i dansk hvad skal jeg der? og i engelsk hvad sjal jeg der?
