Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15881 til 15900 af 20688
-
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
privatlærer søges
ForumindlægJeg startede som de fleste på mit nye studie i august, og siden da har haft svært med at kunne følge med.. og håbede derfor om det var muligt at få en privatlærer eller en slags tutor til at kunne hjælpe med fagene Matematik,Fysik og elektronik.. Jeg bor i odense, og går på SDU tek.. ... -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægEr der nogen som ved, hvem der skal rette ens studieretningsprojekt? Hvis man skriver i en fagkombination, som ikke kan dækkes af én lære (fx. fysik og dansk), skal der så både en censor på til danskdelen og fysikdelen, eller kun til den del man har som hovedfag? Og hvad med ens egne vejledere... -
solcelle
ForumindlægHej Nogle, som kan hjælpe mig med noget fysik/nv? Skal inddrage disse opgaver i min rapport - Angiv nogle problemer med at opstille solpaneler, hvis de skal udnyttes effektivt. - Et komfur bruger 3000W. Hvor mange solcellepaneler skal der til at forsyne et komfur med den effekt? Hvor stor... -
Kredsprocesser
ForumindlægHej Studieportalen. På nuværende tidspunkt er jeg i gang med en opgave i fysik, som omhandler kredsprocesser. Forneden er opgaverne givet, men den jeg gerne vil have hjælp til er opgave C), da jeg har lavet de andre. Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge brændværdien og forholdet m... -
Archimedes' lov
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave i fysik jeg ikke helt kan besvare Her er spørgsmålet: Forklar hvordan man ved hjælp af Archimedes's lov kan bestemme en væskes densitet ved hjælp af forskriften for en ret linje der beskriver opdriften som funktion af volumen. Håber i kan hjælpe :) -
Bevægelse i to dimensioner
Forumindlæghej ..nogle ide til den fine fysik opgave?? En boremaskine med en masse masse på 3kg glider ned fra et tag og har en sluthastighed på 5m/s . Taget har en hældning på 30 ° . Der er 20m op til tagfoden det sted, hvor boremaskinen falder ud over kanten. Hvor langt ude fra husmuren/tagfoden lander... -
SRP formaliteter (normalsider)
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive mit studieratningsprojekt. skriver i Matematik A og Fysik A udledninger, beregninger osv. fylder meget i teksten, dvs. at jeg hurtigt når mellem 15 og 20 sider.. men langt fra 15-20 sider hvorpå der er 2400 tegn (en normalside). hvad skal man rette sig efter? -
STudieretning
ForumindlægHvilke muligheder giver følgende studieretninger:? Matematik A, fysik B, kemi B samfundsfag A, mediefag B, matematik B Skal til at vælge studieretning, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Er meget forvirret på dette område, så det ville være rart med noget hjælp udefra. Taaakker.. -
Brydningsvinkel - hjælp søges
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, og er nu nået til en opgave der lyder: "En lysstråle med bølgelængden (lambda) = 500 nm sendes ind i et materiale med indfaldsvinklen i1= 37º. Hvis materialet har brydningsforholdet n = 1.89 hvad bliver da brydningsvinklen b1, og hvad e... -
banekuver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænk... -
De negative ioner
ForumindlægJeg fik stillet et spørgsmål af min lærer og jeg har læst i min fysik/kemi bog og søgt online og jeg kan simpelthen ikke finde svaret.... er der nogen der kan hjælpe? Tak!! De negative ioner er ofte: 1. Hydrogenioner 2. metalioner 3. Syrerestioner 4. Oxidioner -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
Forskel på fysisk og kemisk reaktion?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver en fysik kemi evaluering. Jeg skal bl.a. svare på spørgsmålet "Forklar foskellen på fysisk og kemisk reaktion - giv gerne eksempler" Jeg kan godt forklare hvad de forskelle ting er, men jeg har svært ved at skabe en sammenhæng mellem dem. Så det vil være sup... -
Jævn Cirkelbevægelse (Newtons 2. lov)
ForumindlægHej, jeg sidder med en fysik B aflevering, og jeg mangler "lidt" (læs: "meget") hjælp til teori-afsnittet. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre, eller hvordan jeg skal gøre det.. Hvis der er en der vil hjælpe mig ville jeg være virkelig taknemmelig <3 Vedhæftede bi... -
Eksamensopgave 2000 (htx)
ForumindlægHej, Jeg sidder og koger lidt i fysik A eksamensopgaven fra år 2000. Den indeholder emnerne varmepumpe, campingvogn, defibrillator og vægt, og mit ønske går på, om der er nogen flinke individer, der har lyst til at uploade besvarelserne, så jeg kan komme lidt videre. På forhånd tak -
Lodret hastighed
ForumindlægHej har et spørgsmål angåenden fysik. Jeg fået det her spørgsmål stillet? Hvad skal den lodrette hastighed i afsættet mindst være, for at det er muligt at komme over sumpen? Jeg har en acceleration, tid og strækning, men kan ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge for at beregne de... -
AFGANGSPRØVE SNAART!HJÆÆLP!!!!
ForumindlægHej... jeg har afgangsprøve snart i FYSIK-KEMI. Emnet er Hverdagskemi. vi har før lavet et forsøg som hedder '' alkohollernes kogepunkter'' , hvor man kan se hvilket kogepunkter de foskellige alkoholer har? Spørgsmål: men hvorfor er det lige præcis der de forskellige alkoholer h... -
Figurer o. lign.
ForumindlægHej. jeg vil bare høre om der er nogen, som kan fortælle mig, hvor grænsen går for brug af figurer og andre illustrationer i studieretningsprojektet. Jeg skriver om elektromagnetisme i fysik og historie, så der er ikke tale om flotte solnedgange eller noget i den stil, men små figurer som f.eks... -
Periodisk Komet
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse om astronomi i fysik, og har fået om kometer. Jeg skal vise hvordan man navngiver en periodisk komet. 2P/Encke Jeg ved hvad P'et står for, og hvad Encke står for.. men hvad står 2 tallet for? Nogle der ved det? På wikipedia står de...
