Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15881 til 15900 af 34041
-
Kernefysik - Biologisk Halveringstid og ækvivalent dosis
ForumindlægHej Jeg har længe siddet og prøvet at løse disse to opgaver. Jeg har lavet a). den har ikke noget at gøre med disse to. Jeg har prøvetat finde noget om biologisk halveringstid i både formle-samlingen og på nette men kan ikke finde noget jeg kan bruge. Samme går for den ækvivalente dosis. Håber... -
Statisk
ForumindlægNogen hjælpe med disse opgaver :( A og b har jeg lavet -
Tallegeme
ForumindlægHvorfor er det, at man f.eks. skal sige, at de reelle tal er et legeme? Hvad er det smarte i at være et legeme? -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
bevis af panserformel...haster !!!
ForumindlægJeg skal bevise panserformlen herunder opg. 7008: Vis ved at gøre prøve, at y(x)=e^(-A(x) ) ∫b(x) e^A(x) dx+ce^(-A(x) ) er en løsning til y^'+a(x)y=b(x). Jeg kan ikke se, hvordan jeg skal løse den; er der nogen, der vil beskrive med ord, hvad der sker fra linje til linje? -
ieterasjon
ForumindlægEr der nogen, som har en idé om, hvad "ieteration" betyder? Jeg tror det er et fancy-pancy ord for "prøv-og-fejl-metoden", men er langt fra sikker. Hverken ordbog eller Google, har kunne hjælpe mig... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D -
Perspektivering
Forumindlægaf Pia Juuls "Da kogekonen kom" Er der nogle der har noget godt at perspektivere denne novelle til? Jeg er helt tom ... :-) -
Gradtallet for en vinkel
Forumindlægjeg har to linjer: y=0,5x-0,5 og y2=1,499x-1499Jeg skal nu finde gradtalet for den spidse vinkel mellem de to linjer?? -
hjælp mig
ForumindlægHej alle er der nogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? Helst gerne fortælle hvilket test, og hvordan man udregner de observerede og forventede værdier -
uniansøgning
Forumindlægjeg søgte ind på nogle uddannelser via kvote 2 i år, men er nu kommet lidt i tvivl om, hvad jeg vil, hvis jeg ikke optages. mit spørgsmål er: er det muligt at søge ind på yderligere uddannelser den 1. juli via kvote 1, hvis man allerede har søgt via kvote 2?på forhånd tak for hjælpen... -
Indskrivning i excel. Hvordan skriver man kvadratsrodstegnet og "i anden"
ForumindlægHvordan? Jeg er ikke interesseret i hvordan den fungerer i en funktion jeg vil bare indskrive tegnet. F.eks. : "kvadratrod"(58"i anden"-14"ianden")Det se jo ligesom ikke så fedt ud på papiret.Når tegnet står i matematikbogen så kan man vel også selv indsætte det, når... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHvordan finder jeg toppunktet for følgende:f(x) = ½ x (i anden) + 2x - 1 -
Vektorer
ForumindlægHej.... jeg har problemer med en opgave håber nogle vil hjælp mig....\n\nopgaven: Jeg skal beregne længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a\n\noplysninger: |a|= 2, |b|= 3 og vinklen(a,b)= 60 grader....\n\nVH Mads -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd ! -
HJÆLP REDUCERING (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b)
ForumindlægHej Hvordan reducerer man følgende udtryk: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) Gerne med forklaring -
Fagtermer?
ForumindlægHvad skal forstås ved fagtermer i geografi? evt. et eksempel. På forhånd mange tak. -
Mat fælles fag, mat tilvalg B
ForumindlægHej jeg er ny herinde..Jeg er virkelig på den.. groft sagt.. Jeg skal til en del omeksaminer, specielt i mat skr er jeg meget nervøs for.. jeg ved at den næste skr. mat fællesfag kommer til at hedde 2006-8-2.. men ikke indholdet er kendt endnu.. seriøs hvad skal jeg gøre.? Har også 2 års eksamine... -
Atomfysik
ForumindlægHey folks ;-) Jeg er 3.g'er på teknisk gymnasium, og vi har fået til opgave at skrive et valgemne med et overordnet emne: Atomfysik. Jeg er ikke startet endnu (Smart!), og det skal afleveres i aften senest klokken 24 :) Jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om, men emnet er frit - vi må b...
