Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15881 til 15900 af 18958
-
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
Analyse i DSO'en Hjælp!
ForumindlægHej studieportal. Skal have hjælp da jeg ikke rigtig ved hvordan man skal analyser i samtidshistorie. Min Problemformulering: Jeg vil redegøre for Nazisternes vej til magten, dernæst vil jeg analysere Hitlers rolle og effekterne for det tyske rige. Har lavet redegørelsen, men er simpelthen i tviv... -
Oversættelse kort
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om hvordan det her skal oversættes til tysk efter nogle forsøg syntes jeg bare ikke det hænger sammen. Håber i kan hjælpe mig Romanen "Helden wie wir" foregår i det tidligere DDR i årene fra 1968 til 1989. Hovedpersonen Klaus Uhltzscht, bor i Østberlin sa... -
oversættelse af sætning
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder her med en sætning, som jeg pludselig bliver i tvivl om. Hvordan ville i oversætte den - Daniel køber en ring hos hende? jeg mener selv: Daniel kauft einen Ring bei ihr. Hedder det bei eller zu? Har jeg oversat den rigtig (tysk er ikke min stærke side) hehe Mathilde -
HHX Optagelsesprøven!
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse. Jeg skal til optagelsesprøve på HHX imorgen. Alt er skriftligt ( Matematik, tysk, engelsk og dansk). Opgaverne skal blive løst på computeren. Ved i hvilke slags opgaver man får? Hvordan er niveauet? Skal man bestå alle fagene? Er man egnet, hvis man består med 02? ... -
Rettelse af tyskstil
ForumindlægHej SP! Jeg er ny her, men tænkte lige om der tilfældigvis skulle være et klogt hoved derude, der havde lyst tid og mulighed for at hjælpe mig med at få rettet min tyskstil, da jeg ikke ligefrem mestrer det tyske sprog? :) vil helst sende den pr mail eller lignende, for at undgå problemer ... -
--JEG KAN IKKE FINDE UD AF ENGELESK--
ForumindlægHJÆLP jeg går i 7.klasse det vil sige at jeg har haft engelsk i 4 hele år . men jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan man taler -udtagelsen ( staves ) kan jeg godt finde ud af men hvordan man taler eller skriver kan jeg ikke finde ud af. i tysk syntes jeg det er næmmere at forstå. jeg ved ik... -
Eksamen fysik
ForumindlægI dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver? -
Hvordan danner jeg sætning på Ty & Eng?
ForumindlægHej allesammen, ja jeg havde lært hvordan man dannede sætninger både på tysk og eng. Men nu har jeg glemt det, og ville gerne huske det. Jeg er træt at bruge oversættere, for hver gang jeg bruger det kommer der forkerte sætninger, så kan i lær mig hvordan man danner sætninger på ty & eng? -
Bønder i gamle dage ( før 1941 )
ForumindlægHej skriver pt. danskopgave og analyserer et brev hvor der bliver udtalt efter at han har set tyskerne bruge polakkerne som slaver. man kom til at tænke på bønderne i danmark i gamle dage. og man spurgte sig hvad er der opnået ved at vi skriver 1941 nu, og man ikke er nået længere. nogle som ka... -
Hjælp!!
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte noget tysk, og jeg er lidt lost nu! F.eks. skal jeg oversætte: Huset, som han har købt, er meget dyrt. Das Haus, das er hatte gekaut, ist sehr teuer. Er det rigtigt?? 2) Har du hørt hvad læreren har sagt? Hast du hört, was der Lehrer gesagt hatte. Håber nogen vil hjælpe. P... -
rettelse af 2 sætninger..
Forumindlæghåber der er nogen der kan rette de tyske sætninger (: - Det, der er sket, kan vi desværre ikke ændre. Was, es ist passiert, sind wir nicht ändern. - Det bliver ved det, jeg har sagt. Es wird auf, was ich gesagt haben. -
Treårskrigen 1848 til 1850. Hurtig hjælp!!!
ForumindlægJeg har nu læst og læst og jeg hvorfor stadig ikke hvorfor krigen begyndte? Er det fordi De tyske, nationalliberale slesvig-holstenere krævede Slesvigs og Holstens løsrivelse fra Danmark i sin tid og sammenslutning til en tyskpræget slesvig-holstensk stat.. Er det bare grunden??? Jeg ... -
Bøjning
ForumindlægHvis jeg nu skal oversætte følgende sætning til tysk: De kan se deres bil. Så vil mit bud selvfølgelig være: Sie können ihr Auto sehen. Mit spørgsmål er, hvordan man ved om, der skal stå ihr, ihre eller ihrer? Der må da være et eller andet system i det. Er der nogen, der eventuel ... -
første verdenskrig
Forumindlæghej har et par spørgesmål som jeg ikke kan svare på. KAN DU SAMMENLIGNE MED NAPOLEONS OG HITLERS FORSØG PÅAT EROBRE RUSLAND? HVILKEN KATASTROFE LUREDE 20 ÅR UD I FREMTIDEN I FORLÆNGELSE AF DE HÅRDE FRE... -
24 Timers eksamen
ForumindlægJeg sidder lige nu til 24 timers forberedelse til mundtlig tysk eksamen. Derfor ville jeg høre om der var nogen som havde arbejdet med teksten, '' Mach die Augen zu und spring! '' af Klaus Kordon. Eller muligvis bare kunne give et resume af teksten Mvh -
rettelse, meget kort!
ForumindlægHey, nogen der vil rette disse to sætninger på tysk? Nogen har åbnet døren, men hvem kan det have været, tænkte Andreas. - Jemand öffnete die Tür, aber wer wurden es, dachte Andreas. Enhver kunne se, at nogen havde været i lejligheden. - Jeder konnte sehen, dass jemand hatte in der Wohnung ... -
rettelse, kort!
ForumindlægNogen der vil rette de tyske sætninger? Kunne han mistænke nogen? -Konnte er jemand Verdacht? Han forstod, at han selvfølgelig ikke kunne mistænke enhver, der boede i huset? - Er verstand, dass er natürlich nicht jemand vermuten, wer in dem Haus lebte. -
En træls sætning
ForumindlægHvordan oversætter jeg sætningen: Efter en ferie savner jeg ofte mine klassekammerater. Mit bud er: Nach einen Ferien ich oft meine Klassenkameraden vermissen .. Jeg synes den er svær, da ordet ferie altid er i flertal på tysk, men jeg skal jo bruge den i ental. Er desuden også i tvivl om jeg kan... -
HASTER!! Det kommunistiske manifest
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i morgen, hvor jeg har arbejdet med Karl Marx og om han klassebegreb. Deraf har jeg analyseret noget af det kommunistiske manifest, den oversatte version på dansk! Den orginale er på tysk. Så jeg vil høre om der er nogle som kan siger mig, om det kommunistiske manifest af de...
