Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 15881 til 15900 af 19198
-
Oversættelse tjen penge!!!
ForumindlægHej jeg er i STOR nød for en oversættelse af en tekst til tysk det er en meget simpel dansk tekst det er en tekst op ca. 400 ord som skal oversættes. Jeg er naturligvis villig til at betale for denne ydelse 1000 kr. hvis der er nogen der er intreseret i kan skrive en sms på 23888884 så kan vi li... -
Vi cyklede meget på cykel
ForumindlægHej "studieportalen" Jeg skriver en aflevering i tysk der hedder "Sommerzeit ist Reisezeit. Jeg har brug for at få svar på et spørgsmål. Hvordan skriver man Vi cyklede meget på cykel. Jeg har skrevet wir fuhren viel auf fahrrad. Hvad er rigtigt ? -
Udsagnsord?
ForumindlægHej.. er det ikke sådan i tysk, at hvis man har en sætning som indeholder en af hjælpe udsagnsordene (haben, sollen, konnen osv.)og samtidig med at sætningen indeholder et andet udsagnsord.. skal hjælpe udsagnsordet så stå til sidst.. ah er forvirret, håber nogen kan hjælpe (: Ps. er der nogen ... -
er syg og skal aflevere i morgen..
Forumindlægheej, jeg har en tysk dispotiontale, som skal afleveres i morgen, jeg er stresset da jeg har været syg i ca. 4 dage.. jeg kræver ikke det store, (ville jeg tro) men er der nogen der kan læse det og give mig lidt råd.. >Please, det vigtigt.. PÅ FORHÅND TAK!! PS; min sygdom er alvorligt, har ikk... -
divers. sætningers betydning?
Forumindlæghej nogen der ved hvad disse sætninger på tysk betyder helt? "was hast du denn bloss?" "irgendswas hat sie schon" det er svar til en der spørger "was hat sie" "es geht's los mit ihr" (mit bud: det går galt med hende?) -
Analyse af giftpilz
ForumindlægHej vi har en mundtlig screening i tysk snart, og til det skal vi aflevere et talepapir hvor vi skal have: Intro til temaet, Præsentation af tekst, Analyse af tekst og perspektivering til anden tekst. Vil bare høre om der var nogen der kunne hjælpe, da jeg ikke helt ved hvor jeg skal begynde ell... -
nogen som kan oversætte disse linjer?
Forumindlægnogen som kan oversætte dette til tysk (behøves ikke at være direkte oversat): grunden til at konrad bliver i Østen, er at han er bange for det uvante. han ville have svært ved at omstille sig til det nye liv. en anden grund er at han er kommunist og vil derfor ikke have noget med vesten at gø... -
dansk til spansk oversættelse. Hjælp!
ForumindlægClaudia er en ung pige der ligner Claudia Schiffer, den tyske model. Men hun er træt af at hendes venner kun ser hendes smukke udseende. De ser ikke hendes indre verden og hendes behov for hengivenhed. Nogle overfalder ham oven i købet. Situationen er meget pinlig, da ingen af de to kender ... -
Spørgsmål om hovedsætning
ForumindlægJeg ved, at når verbet i en hovesætning er i nutid eller datid, så er ordfølgen det samme på tysk som på dansk fx: Ich habe ein Hund= jeg har en hund Men hvad så med denne sætning: Sie nimmt an dem Kurs teil. Hvorfor hedder det ikke: Sie nimmt teil an dem Kurs? Er det fordi jeg ikke har forståe... -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og skal lave et talekort til en tysk-fremlæggelse og der er en sætning jeg har svært ved at oversætte eller finde alternativer til: "Ridderen er bange for at åbne sig for omverdenen" Jeg har indtil videre skrevet: Der Ritter fürchtet... Men jeg kan ikke finde ud... -
Oversæt enkelt sætning
ForumindlægHvordan oversætter man denne sætning: hun vil ikke vise, hvem hun er Det er vel ikke: sie wird nich wer sie ist zeigt ? Jeg har svært ved at finde ud af om det er Futurum (fremtid), altså at hun vil vise... Er det ikke fremtid? Min oprindelige sætning lød på, at hun ville ikke åbne sig op, ... -
Procent
ForumindlægHej igen :) Denne opgave har allerede været på Studieportalen før, men forstår stadig ikke hvordan man regner det ud, er der nogle der kan skære det lidt ud i pap for mig? :-) Den tyske fabrik BASF øgede fra 1972 til 1989 sin produktion med 33%. I samme periode reducerede fabrikken sit ... -
Korrektur von Aufsatz
ForumindlægHej. Er der nogle, der har lyst til at ofre lidt tid på at rette min tyske opgave? Den er mindre en side lang, men jeg frygter at der er en del grammatiske og sproglige fejl, så man skal nok være indstillet på at ofre noget tid. Hvis der er nogle der har lyst til at tage udfordringen op, ville ... -
gramatisk hjælp-?
ForumindlægHEJ JEG VIL GERNE HAVE HJÆLP TIL DETTE: DEN TYSKE SÆTNING: Der ist niemand, wie hat mich/mir Freude geben, selbst meiner eigener haben mich im Stich lassen. DEN DANSKE SÆTNING: Der er ingen, som har givet mig glæde, selv mine egne har svigtet mig. ALTSÅ JEG FORSTÅR IKKE OM DET HEDDER... -
Vil du rette min tyskaflevering?
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg har netop skrevet min sidste tyskaflevering i 2.g, og jeg vil gerne sikre mig, at den er fuldstændig fejlfri, så jeg kan få den bedst mulige årskarakter i skriftlig tysk. Så har du tid og lyst til at læse en aflevering igennem på ca. 400 ord? Så skriv en kommentar herunde... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle der har tid til at hjælpe mig med min tysk fremlæggelse, jeg oplever nemlig tit at min lærer ikke giver feedback på det jeg laver, derfor har jeg brug for hjælp til grammatikken, og har brug for nogle der kan udpege hvilken del af grammatikken som jeg har problemer m... -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
hjælp! analyse af jenseits der stille
Forumindlæghej alle. jeg sidder med min srp som jeg er gået i stå med allerede på 7. side da jeg har fået en elendig opgaveformulering. jeg skal bl.a. analysere filmen jenseits der stille med særlig vægt på laras udvikling. er der nogen der kan hjælpe mig? alt hvad der ligger herinde står på tysk og det fa... -
Eksamensforberedelse - Alle fag
ForumindlægJeg skal snart have terminsprøve. Vil meget gerne have nogle gode råd, og evt nogle ting som vil hjælpe mig, fx. som specielt jeg skulle øve på osv. Så hvis du har nogle gode råd så skriv meget gerne. Jeg skal op i: Dansk - Diktat, stil, og læseprøve. Matematik - Færdighedsregni... -
1 sætning - HASTER
Forumindlægang med at læse en Tysk tekst, jeg kan ikke lige forstå denne her sætning, vil i ikke lige hjælp? Einzig die vorgeschriebene Mütze trug sie nicht, weil sie nicht auf ihre Springbrunnenfrisur gepasst hätte. Aber das sah jeder ein.
