Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15901 til 15920 af 23766
-
Bromelins funktion hos ananas
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport om bromelin i ananas, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvorfor ananas indeholder bromelin. Jeg ved godt det er et proteinspaltende enzym, men har det noget at gøre med modningsprocessen eller hvad er det?! Jeg har prøvet at kigge i andre tråde, men... -
Hvilken sang er bedst, mens man laver lektier
ForumindlægHvilken sang er den bedste til at holde dit humør højt mens du laver lektier? Jeg vil selv bidrage med: Paul Stanlay - Live to Win, holder virkelig gejsten oppe når, lektierne ser uendelige ud. Rickroll, er bare god hvis man ikke er i humør til noget som helst, men skal aflevere en rapport næste ... -
Skabelon til sidehoved og -fod
ForumindlægNår jeg nu laver mine rapporter i MS Word, så vil jeg gerne lave en skabelon til sidehoved of sidefod, fordi jeg næsten altid plejer at skrive det samme (navn + dato, sida etc.)Så jeg tænkte om man kunne lave den en gang for alle, og så bare sætte den ind. -
Uorganisk kvalitativ analyse
ForumindlægTil en vandig opløsning af analysen tilsættes lidt 1 M NaOH. Der dannes intet bundfald og væsken forblev klar. Dette indikerer at analysen indeholder NH4+ eller K+ Hvordan kan man stille en reaktionsskema op for det? Jeg skal lave mange af den slags gennem min rapport, men jeg ved ikke helt hvord... -
Genotype og fænotype
ForumindlægHej jeg har fået til opgave og skrive en rapport om blodtyper og har svaret på dem alle bortset fra: Hvad er din egen fænotype og din genotype mht. blodtyper? Og kan ikke huske forskellen på de to og ved ikke hvordan jeg skal forklare det? så ville sætte pris på hvis nogen kunne hjælpe mig hurt... -
Alfa, beta og gamma stråling
Forumindlæghej. jeg skal skrive en rapport om alfa, beta og gamma stråling, som jeg har lavet en forsøg og jeg skal sammenligne de tre strålinger ud fra forsøgets resultater (grafer som jeg har vedhæftet). alfa , beta og gamma stråling.: hvilken af dem henfalder hurtigerer og hvorfor? jeg håber der nogen ... -
Farver på stoffer
ForumindlægHey guys and girls.. Jeps, endnu en gang er det kemien der driller. Jeg skal lave en rapport om umættede fedtstoffer, og her skal jeg bl.a. angive farverne på nogle stoffer: C, H, R... Kan nogen af jer derude monstro hjælpe mig?? Hvis de altså har nogen farver?? :) -
Instant Messaging
ForumindlægHej studerende! :)Jeg er løbet ind i et lille problem. Mig og min makker, skal aflevere en rapport omhandlende "Instant Messaging", det vil sige Chat på et professionelt plan. Men vi er gået i stå. Vi har planlagt et interview med en virksomhed som bruger instant messaging, men det er s... -
Hjællp
ForumindlægHej.. NOgen som kan hjælpe.. er ved at lave en 2 års hhx rapport i eng.. Skal skrive noget om hjemløsebørn i USA..jeg har skrevet lidt om hva det er for nogen børn som er hjemløse, og hvorfor..nu skal jeg skrive lidt om børnehjem, og hjælpe organisationer...Håber en sød og venlig sjæl vel hjælpe.. -
jordens aktivitet ?
Forumindlæghej har rapport om skovekskursion om jord. her er min spørgesmål og svar, er det svaret rigtigt udfra muldbund, bøgemor og bøgemuld hvilken af de 3 jordtype havde den største aktivitet? prøv at forklar resultatet er det ikke muldbund pga. da dens jordpartikler er ler, de... -
Fibre i kosten
ForumindlægHmm hvor lang må en biologi rapport højst være? hehe for nu fylder min 10 sider.. Men jeg er nået til det sidste spørgsmål som jeg ikke rigtig kan finde ud af (måske fordi jeg har siddet i snart 6 timer og skrevet).. Men det lyder sådan:Forklar hvilken betydning fibre i kosten har for stigningen ... -
Figurer
ForumindlægJeg skal have inkluderet en figur i min rapport. Derfor har jeg inkluderet følgende kommando i filen:\\includegraphics{permutation.ps}permutation.ps ligger i samme bibliotek som filen.I preamblen har jeg\\usepackage[pdftex]{graphicx}Alligevel kan jeg ikke få det til at virke. Er der nogen, som ka... -
Ølbrygning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at skrive en rapport over klassen ølbrygning. Jeg skal heriblandt svare på hvorfor massefylden og pH-værdien falder under gæringen. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Jeg ved at pH-værdien falder når der dannes kulsyre, men det kan da ikke være hele baggru... -
oversættelsesopgaver
ForumindlægVi er et skadedyrsbekæmpelsesfirma, som ind i mellem har behov for at skulle oversætte rapporter fra dansk til engelsk. Venligst kontakt os på tlf: 70 27 37 88 eller mail: [email protected] kan læse mere om os på vores hjemmeside:http://www.kiratin.dkmvh.KiratinVestermarken 18260 VibyFinn Rasmuss... -
AtomFysik - Haster...!
ForumindlægHey, nu er jeg næsten ved at være førdig med en rapport om atomfysik, men det skulle et utidigt spørgsmål nok sætte en stopper for..."Vis at 2. og 3. ordens spektret for Balmer-serien i brint overlapper uanset gitterkonstanten..." Er der tilfældigvis nogen af jer som har arbejdet med de... -
Titrering
Forumindlægjeg er igang med at skrive en rapport om titrering.Men hvad er princippet i en titrering og hvad ønsker man at bestemme?Jeg ved at man ønsker at bestemme noget indhold i den forbindelse man har, i mit tilfælde saltindholdet i chips. Men nogen der kan hjælpe mig med de spørgsmål ovenover? -
Lab.-udstyr - hvad hedder den?
ForumindlægJeg er i gang med en rapport, men har glemt hvad en af de dele vi brugte hedder.Jeg vil prøve at forklare det.Det er en konisk kolbe med en "tut", hvor tutten sættes til en slange, som sætte til en vandhane.Så lægger man en tragt (lavet af porcelæn) ovenpå + filterpapir og tænder for ha... -
Eksamen i Teknologi A ? - HTX - Opgave struktur ?
ForumindlægHeej Jeg skal op i teknologi A eksamen, hvor vi skal udarbejde en opgave, hvor vi bla. har resumer af alle lavet arbejder gennem 1,2 og 3 g Derudover skal vi dokumentere vores kunnen indenfor de forskellige punkter i teknologi. (som problemtræ, miljøvurdering mv) Nogen som har prøvet det ? Vil ... -
stofmængden af NaCl i brød
ForumindlægI en opgave jeg skal skrive rapport om, står der at jeg skal skrive hvilken stofmængde NaCl den brød, jeg anvendte til forsøget, indholdt? er det her jeg skal kigge på varedeklarationen, hvor det siger at brødet har 1,3 g pr 100 g NaCl? Er det så stofmængden... -
pH=pKs????
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om atamon. jeg skal bestemme pKs-værdien for een ukendt syre, R-COOH. syren bliver titreret med NaOH. Vi skal kun tilsætte det halve volumen NaOH i forhold til ækvivalenspunktet for at pH=pKs. men hvorfor er pH=pKs her?
