Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15901 til 15920 af 38620
-
hey jeg skal lave synopsis
Forumindlæger der nogen der kan hjælp med at besvarer og evt. hjælp med de 3 spørgsmål da jeg har aldrig prøved at lave synopsis før Problemformulering (det overordnede spørgsmål, som styrer opgaven): Hvilken betydning kan et krav om højere karakterer til gymnasiet få for rekrutteringen til ungdomsudd... -
Fosterdiagnostik i bio/rel - Metode?
ForumindlægHej! I min AT-eksamens opgave har jeg valgt at behandle området: Vurdering af fremtidens fosterdiagnostik på baggrund af biologi og etik. Min problemformulering er så følgende: Hvorledes kan den nuværende viden og de senere års udvikling af fosterdiagnostik benyttes i fremtiden til at afsløre... -
SYNOPSISSSSSSSSSSSSSSS!!!!
ForumindlægHey alle sammen,,, Jeg skal skrive en eksamens projekt, hvori jeg har valgt fagene historie b og reigion c... Jeg har valgt at skrive om Kristendommen, de spørgsmål jeg en til vider har stillet lyder sådant: Hvordan opstod Kristendommen?, Hvilke retninger er de største? og hvad er kristen e... -
AT - samfundsfag og engelsk, hjælp til problemstillinger
ForumindlægHjælp! Sidder lige nu og skriver synopsis til min AT-eksamen og jeg er simpelthen gået sådan i baglås. Min problemformulering lyder som følgende: "Hvorvidt kan Trumps retorik ses som et alternativ til andre republikanske præsidentkandidaters retorik?" Og har følgende problemstilling... -
Hjælp til problemformulering vedr. AT i dansk & psykologi
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en prøveeksamen i 2.g, i AT. Vi har fået tildelt emnet "Katastrofer". Jeg har derfor valgt at fokusere på gidseltagningen i Olympiaden i München 1972. Men jeg skal selvfølgelig lave en problemformulering til at kunne begynde. Men da jeg i forvejen... -
Ska du op i morgen, og er du nervøs??
ForumindlægHej.. Jeg skal op til tysk skriftelig i morgen, og jeg har virkelig ikke lyst.. Jeg får 5 i mine stile, da jeg ikke fatter noget tysk.. Er der nogen der kan give mig et godt råd til hvordan jeg holder mulen oppe med et smil, og tænker "fuck det".. -
Oversættelse
ForumindlægHej. Er der én der kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk: 1. Vi taler om en interessant roman, ”Der geteilte Himmel”, af Christa Wolf. 2. Kommunisten Erich Honecker havde fødselsdag den 25. august 1912. 3. I domkirken kronede man fra 1562 til 1792 de tyske... -
Yder hjælp til oversættelse
ForumindlægHejsa! Jeg er sprogstuderende og vil derfor gerne hjælpe jer derude, der har problemer med oversættelser fra dansk-engelsk, engelsk-dansk, tysk- dansk eller dansk-tysk! Jeg kan også være behjælpelig ved danske tekster, som skal tjekkes igennem for grammatiske fejl og sætninger som skal omformuler... -
HJÆLP TIL RETNING AF TYSKSTIL (CA. 200 ORD)
ForumindlægHej derude! Jeg ville høre om der er en der vil hjælpe mig med at rette min tysk stil. Jeg er virkelig dårlig til faget men jeg har nu gjort mit bedste for at skrive en god stil. Håber virkelig der er en derude der har lyst til at hjælpe mig. Mvh. Sarah _______________________________... -
Rettelse! tekst om at være anderledes
ForumindlægHar en fremlæggelse i tysk om at være anderledes. Håber at nogen derude kan hjælpe mig med at rette småfejl osv. Was bedeutet es “anders zu sein?” Es gibt viele verschieden Meinungen über anders zu sein. Jemand bestreben nach normal zu sein wärend andere probieren sich unterscheid... -
Lotteri
ForumindlægLige noget helt andet end lektier osv!Er der nogen der har kendskab til det tyske lotteri? Har hørt meget godt om det, og overvejer at spille med, men er der nogen der kan anbefale det? Eller det modsatte? -
Kan "og" indlede en bisætning?
ForumindlægVed godt det måske er basic knowledge, men er simpelthen kommet i tvivl.. Så mit spørgsmål lyder som overskriften: Kan "og" indlede en bisætning? Sidder og skal analysere en dansk tekst, og der er ikke noget komma foran "og", trods det, at der er nexus på hver sin side af &qu... -
Fortolkning.
ForumindlægJeg har tit problemer med fortolkningsdelen, og jeg tror, det skyldes, at jeg er uklar omkring, hvad det er.. En, der vil forklare og uddybe? -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der ved hvodan jeg skal lave en synopsis af '' Klokken'' af H.C Andersen? Tak på forhånd :) -
13 tallet??
ForumindlægHej...Ville lige høre om der var nogle der har været oppe i dansk, som har nogle råd til hvordan 13-tallet sikres (eller i hvert fald 11 :-) )??/Jules -
Hurtig spørgsmål - super vigtigt!
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en problemformulering af et emne "Misbrug af kvinder". Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave den. Jeg har lavet et hovedespørgsmål, også stillet nogle flere spørgsmål under det. Skal jeg bare svare på dem, eller hvordan? Nogle der kan give nogle tips, elle... -
danskeksam A
Forumindlæghej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien -
Danskfaglighed
ForumindlægHei Nogen der ved hvad flg. ting betyder? Man skal tit bruge det til eksempelvis at skrive stile. Danskfaglig indsigt, viden og metode. Danskfagligt begrebsapparat. PS. Det haster lidt, da jeg skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag :) -
Dansk eksamen
ForumindlægJeg skal til studentereksamen i mundtlig dansk, og må indrømme, at det med de tre spørgsmålsformer er ret forvirrende. Er der nogen, der har noget viden om de tre spørgsmålsformer: 1. litterært spørgsmål? 2. sprogligt spørgsmål? 3. mediespørgsmål? Er der evt. nogen der har lidt ideer til disp... -
Bøger
ForumindlægEr der nogle der kender en rigtig god bog til at lave en anmeldelse. Kravene er - det skal være en roman - det må ikke være en børne eller ungdomsbogen - en dansk forfatter
