Almen studieforberedelse (AT)

AT - samfundsfag og engelsk, hjælp til problemstillinger

26. marts 2018 af emilie9913 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hjælp! Sidder lige nu og skriver synopsis til min AT-eksamen og jeg er simpelthen gået sådan i baglås. 

Min problemformulering lyder som følgende: "Hvorvidt kan Trumps retorik ses som et alternativ til andre republikanske præsidentkandidaters retorik?" 

Og har følgende problemstillinger: 

1. Hvordan forløb Trumps primærkampagne?

2. Hvilke vælgergrupper stemmer på de forskellige partier, bestemt ud fra statistikker om vælgeradfærd? (mangler at finde statistikkerne)

3. Hvorfor anses Trump som populist og hvordan kan det have haft en effekt på hans valgkampagne?

4. Hvilke forskelle er der på Trumps og Cruz' retorik og hvilken betydning har de?

Har fået afvide af mine vejledere at de er lidt rodede, skal passe mere ind i de taksonomiske niveauer og at jeg skal være lidt mere bevidst på metoder, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal redde det an? Min plan er at lave en komparativ analyse af taler fra henholdsvis Trump og Ted Cruz fra deres primærvalg.

Sætter pris på alt den hjælp jeg kan få:)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. marts 2018 af Anders521

Alternative problemstillinger

1. Hvilke retoriske virkemidler præger Trumps primærkampagne? Heri ønskes en analyse af en tale af Trump, hvor der menes at være udslagsgivende for kampagnen.

2. Hvordan adskiller Trumps retorik fra sine modkandidaters under primærkampagnen? Her inddrages bla. en diskussion om den sproglig fremførsel der anvendes af Trumps and Cruz.


Skriv et svar til: AT - samfundsfag og engelsk, hjælp til problemstillinger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.