Søgning på: historie noter hf. Resultater: 15921 til 15940 af 33009
  • Fysik/kemi disposition og eksamen

    Forumindlæg
    1)Hvordam foregår en fysik/kemi eksamen? 2)Hvordan ser en disposition ud? (et eksempel) 3)Hvor lang tid har man til at stille sit forsøg op? og skal man opstille forsøget imens censoren og læreren er der? Håber I kan hjælpe mig.
  • Potens funktion, hjæælp?!

    Forumindlæg
    g)Hvis tiden fordobles, hvor mange procent vokser acceleratio nen så med?. er i tvivl om hvordan jeg skal regne det ud? nogen der kan hjælpe? ved ikke om skal fordoble den tid der er? eller gå ud fra at når tiden fordobles, fordobles det med 100 %?
  • isolering af x_1

    Forumindlæg
    Har et lille problem med at isolere x_1 her: AB= √((x_2-x_1 )^2-(y_2-Y_1 )^2 )
  • Bestem afrealet af N

    Forumindlæg
    En funktion f er givet ved f(x)=-2x2+20x-32 Grafen for f afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal (se figur 1). a) Bestem arealet af M Man benytter den generelle formel ∫ b•xn dx = b•xn+1/(n+1) + k , n ≠ -1 . Her får man: 2∫8 f(x) dx = 2&i...
  • Nogle der vil hjælpe mig med mine biologi notater?

    Forumindlæg
    VANDLØBSØKOLOGI 1.Forklar hvad der sker når et vandløb forurenes hhv. organisk og uorganisk stof? 2.Gør rede for vandløb? 3.Diskuter årsagerne til døgnvariationen i iltvariationen? 4.Gør rede for hvordan vanddyrene er tilpasset livet i vandmiljøet? MIKROORGANISMER OG BIOTEKNOLOGI 1. Hvad forstå...
  • FYSIKRAPPORT!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan forklare mig hvad man skal i afsnittet under resultater. Har fundet databehandling, men ved ikke hvordan jeg skal beregne resultaterne ud. Håber der er nogen der kan hjælpe!! Tak på forhånd ((:
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil høre, om der er nogle, der har en ide til, hvordan man griber dansk eksamen an, når man har omtrent 2 uger til at læse op til det? Bør man læse hele pensum op? Eller fokusere mere på perioderne, analysemodeller o.a.? Nogle ideer eller gode råd?
  • Studium og Punctum??

    Forumindlæg
    HVad går disse to begreber ud på?? Kan simpelthen ikke forstå det! Et evt. eksempel ville hjælpe på det, men vil helst gerne have en forklaring?
  • Løse ligning

    Forumindlæg
    Hvordan løser man denne ligning : 20=0,9568*x
  • vekselspænding

    Forumindlæg
    hvad er en trefaset vekselspænding, og hvad kan man bruge det til? Evt forsøgsbeskrivelse =/
  • den fjerde adle sandhed?

    Forumindlæg
    hej hvad går den 4 adle sandhed ud på , for jeg forstår den virkelig ikke??? tak
  • Lønningsdag

    Forumindlæg
    Heej :) Er der en som har lavet en analyse eller fortolkning af "Lønningsdag" af Martin Anderse Nexø, så må du meget gerne sende den. Min e-mail er: mathias@reker (m a t h i a s @ r e k e r) :) Jeg vil gøre stor gengæld den dag hvor du mangler noget bare skriv :) Håber at der er en...
  • Bestem arealet af M

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg har fået denne opgave: Grafen for funktionen f(x)=-x^2+3x Afgrænser sammen med første aksen en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af M Vedhæfter et billede af grafen. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig, for jeg er den del lost..
  • Giddens Tredje Vej?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er igang med min SRO, som jeg skriver i engelsk-samfundsfag. Et af mine spørgsmål i opgavebeskrivelsen er: "Diskuter hvilke konsekvenser Giddens ide om ´den tredje vej´ vil have for uligheden. Men jeg kan ikke rigtig finde konkret ud af hvad ´den tredje vej´ er, og hvad den indebære...
  • Platons "Staten"

    Forumindlæg
    Hej med jer Er der nogen som har læst den 8. bog i Staten af Platon, som har nogle kloge tanker om den? Jeg ku virkelig godt bruge det!
  • stamfunktioner

    Forumindlæg
    jeg har et spørgsmål, til en opgave om stamfunktioner, opgaven lyder hvor mange forskellige stamfunktioner findes der, til f (x)? hvad menes med, dette,?
  • Hvor stor en del af ugens timer er uden for normal arbejdstid?

    Forumindlæg
    Hej hvordan udregner man følgende opgave? hvorstor en del af ugens timer er uden for normal arbejdstid? normal arbejdstid er man-fre kl. 06:00-17:00 arbejdstimer på en mdr. 160 timer opgaven kan ses i vedlagt opgavesæt - opgave 2 nr. 2.4
  • Universitet

    Forumindlæg
    Hej alle derude Jeg har et meget "simpel" spørgsmål: hvorledes er universitetet forskelligt fagligt og socialt fra gymnasiet?
  • Kompliceret ord

    Forumindlæg
    Hey, jeg lede efter et eller flere ord der er lettere inviklede eller komplicerede eller hvad man skal kalde det. Det skal bruges til en ordleg hvor folk skal forsøge at forklare hvad ordet betyder. Det må gerne være et rigtig svært / ukendt ord - og gerne kom med mere end et hvis det er muligt...
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    5^n+5^n+5^n+5^n+5^n=5^25 Ved n = 24. Men hvordan beviser jeg dette? 2^n+2^n=2^4 n= 3 3^n+3^n+3^n=3^9 n= 8 osv osv... Men hvordan løser man det på skrift. Tallet * antal -1n?