Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15921 til 15940 af 135324
  • Opgave fra skriftlig eksamen 25 maj 2012

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og øver til skriftlig matematik eksamen, som jeg skal op i her om en uge. Jeg er meget i tvivl om opg 5 - Hvordan skal jeg bære mig ad? Synes slet ikke jeg har oplysninger nok.
  • Eksamen 2012

    Forumindlæg
    Hej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D
  • ligninger af højere grad

    Forumindlæg
    hej jeg skal op til matematik i morgen og der er er lige et spørgsmål som jeg lige ville have afklaret.: ligning af højere grad:gæt en rod og faktorisere. vis et eksempel hvad ville de sige? er der nogle der kan forklare mig det.. mange tak på forhånd..
  • Potens & reducerings opgaver - HJÆLP! :)

    Forumindlæg
    Hej, jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering imorgen. Jeg er ikke særlig matematisk, så ville være dejligt med lidt hjælp til disse 2 opgaver, som er vedhæftet i et worddokument.. :) håber i vil hjælpe.!
  • Terminsprøve ??

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 8. klasse og skal snart op til en matematik problemregning og færdighedsregning. Er der nogle der har nogle rød, da jeg er MEGET MEGET MEGET nervøs. Og er der nogle der ved eller kan regne ud hvilken problemregning jeg skal have ? Tak :
  • Monotoniforhold og anvendelse

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder med en lang matematik aflevering og jeg er gået lidt i stå nu. Det egenlig hele opgaven jeg ikke kan. Håber der sidder en derude og kan hjælpe mig med den.
  • Lineær funktion

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således:
  • f´(x) med brøk

    Forumindlæg
    Hej jeg skal i min matematik opgave finde f´(x) for men jeg kan ikke huske hvordan man finder f´(x) når der er en brøk i funktionen Håber i kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør
  • Bevis,

    Forumindlæg
    Hej til Alle. Der er en bevis, som jeg ikke kan forstå. Er der nogen der kan hjælpe med at forstå bevisen?? Bevisen er fra en matematik bog, som jeg har skrevet i Word. Spørgsmålet ligger i Filen nedenfor.
  • FUNKTIONER

    Forumindlæg
    skal snart til eksamen i matematik og har nogle spørgsmål jeg ikke kan finde ud af.. håber i kan hjælpe :) hvordan kan man ud fra regneforskriften for en funktion tegne grafen ? og hvordan kan jeg undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives ved en model af typen Y= b * x^a ?
  • Trekant

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har lidt problemer med min matematik aflevering. Jeg har en trekant i et kordinatsystem, og jeg kender kun en af siderne. trekanten består af to linjer: l: y= ½x+5 m: y= -½x+1 den sidste linje er y-aksen som er 4 cm.. Mit spørgsmål er hvordan jeg kan finde de to andre sider og vink...
  • 0,0084 * 125?????!

    Forumindlæg
    For det første, ved jeg godt det her er simpelt matematik. Men kan bare ikke selv klarer den. Opgaven lyder "500g ærker koster 8,40kr" Hvor meget koster 125g ærter 8,40 / 1000 = 0,0084 0,0884 * 125. Har altid VÆRET lort til gange, og det forvirrer mig med alle de nulle...
  • vektore

    Forumindlæg
    hey hey alle sammen jeg skal til at skrive store 3.g opgave her i år og skal skrive i matematik.... skal skrive om vektore.... men mangler bøger og ligende... noget bagrundshistorie.... nogle som kan hjælpe mig?????mvh stéfan
  • SIR-modellen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd.
  • Grænseværdier og kontinuitet

    Forumindlæg
    HejsanEn opgave lyder:Vis, ved at udregne delta(y), atf(x)=(x+1)/(3-x)er kontinuert i 5.Angiv definitionsmængden for f, og gør rede for, at f er kontinuert.Hvordan gør man? Jeg er en n00b til matematik :(
  • Potensregneregler.

    Forumindlæg
    Hej jeg vil have hjælp til matematik.. Er der nogen der kender nogen potens regneregler, for jeg er ikke så god til potens regning.. en ting mere. Isolere x, det har jeg også meget svært ved.. er der nogen der gider hjælpe mig med de her to ting.. det er meget meget vigtigt.... Er der ikke nog...
  • HJÆLP HJÆLP! EKSAMEN!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal op til matematik mudtlig B, her den 26. Og jeg har virkelig brug for hjælp. Er der nogen der har nogeb notater omkring beviser. Og hvad skal man gøre hvis man ikke kommer op i et bevis, men op i linære funktioner f.eks.??? Skal man så bare gennemgå, hvordan man bruger formelen for linære...
  • sammenlign boksplot og histrogram

    Forumindlæg
    Hej. Da matematik ikke er min stærke side spørger jeg herinde. Jeg har lavet et histogram og en boksplot. Jeg er kommet til opgave h hvor jeg skal sammenligne de to, hvordan sammenligner man de to forskellige? (billed vedhæftet)
  • gamel opgaver ;)

    Forumindlæg
    Godaften i alle friske mennesker;= ) er det gå i byen aften idag eller slap af aften? heh jeg vil bare lige spørge om der ikke er nogle der har nogle gamle matematik opgaver og svar til, som i kan sende? gerne hvis i har lavet opgaverne i mathcad eller på TI-84;)
  • Eksamenssæt i Mat HHX A?

    Forumindlæg
    Hej skal til terminsprøve i morgen i Matematik A på HHX, hvilket betyder at vi højst sandsynligt skal lave eksamensopgaven fra sidste år. Så jeg ville høre om der er nogen som ligger inde med den:)? ps. Er ligeglad med karakteren, om det er til 02 eller 12:P Håber der er nogen som har den!:)