Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15961 til 15980 af 34041
-
Tangentplan
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået regnet mig frm til en ligning for kuglen og har fået opgivet et plan og er kommet frem til at kuglens centrum er : (-3, -2, 5) og radius er kvadratroden af 18. Ligningen for planet er : x+2y-2z= 5 Hvordan finder man så afstanden fra centrum til planet? -
radius af kugle
ForumindlægFormlen for overfladeareal af en kugle er A = 4*pi(3.14)*radius i anden , hvor A er kuglens overfladeareal og r dens radius. a) Bestem radius af en kugle med overfladeareal 1000 cm3. Håber i forstår formlen. Skal jeg så ikke regne 4*pi ud? Og hvad så efter? -
Funktionsanalyse
ForumindlægHej Jeg skal have en funktionsanalyse med i min emneopgave. Eftersom det ikke er det emne jeg er skarpest på, vil jeg gerne høre nogle af jer om i kender noget jeg kan bruge som inspiration for at blive skarpere på det. På forhånd tak -
Vektor regning
ForumindlægHejsa kære SP!! Jeg har lige 3 delopgaver jeg er i tvivl om: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor . Punktet B er bestemt ved Beregn koordinatsættet til punktet B. Beregn koordinatsættet til projektionen af på . Beregn arealet af trekant ABC. ... -
René Descartes betydning
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe med, hvad Descartes har gjort for hans eftertid frem til nutiden? -
grupperet observationer
ForumindlægNogle som kan forklare mig hvordan man laver boksplot med grupperede observationer.. synes ikke jeg kan gennemskue det?.. der er noget med det i sumkurven, da man kan aflæse nedre og øvre kvartil + medianen , men det er vel ikke selve boksplottet ? -
biologi eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket til min biologi eksamen idag (24 timers forberedelse) og fik emnet: Kredsløb og blod. En af opgaverne går ud på at jeg skal finde ud af hvem der er faderen til barnet: Mor: Blodtype AB, Rh-, Blå øjne Barn: Blodtype AB, Rh+, Brune øjne Far? a) Blodtype O, Rh+, brune øjn... -
Hjælp
ForumindlægHar lid problemer med denne opgave. Hvordan kan man - uden brug af en vinkelmåler - tegne vinkler på 30, 45 og 60 grader ? -
Farmakonom el. Farmaceut?
ForumindlægHej, Jeg har overvejet at læse til farmakonom uddannelsen. Det tager 3 år, at færdig uddanne sig. Men kan jeg efter at være uddannet farmakonom videreuddanne mig til farmaceut? (det skulle være lettere, at gøre det på denne måde, har jeg hørt nogen sige, men ved ikke?) Vil det herved tage mindre... -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
Litteratur til differential regning
ForumindlægJeg har lige været igennem et undervisningsforløb om differential regning... som jeg stortset ikke har forstået noget som helst af. Jeg vil derfor gerne høre efter om der er nogen der har en hjemmeside eller kender en bog hvor differentialregning er ekstremt simpelt/let forklaret så selv en idiot... -
pesten hurtigere og mere effektivt end i Danmark kunne reducere ofrenes antal.
Forumindlægjeg har et spørgsmål der lyder sådan diskuter årsagerne til at man andre steder i Europa f.eks de norditalien, bystater, hurtigere og mere effektivt end i danmark kunne reducere ofrenes antal håber jeg kn få et svar og kilder med, -
flere forslag, eller hjælp?! HASTER :)
ForumindlægHej! jeg skal snart afleverer min blanket omkring mit valg af studieretningsprojektet, og jeg har selv nogle ideer, men ville gerne hører om nogen havde andre forslag? jeg vil helst skrive i Bio/idræt og kunne godt tænke mig at skrive om sports/idrætsskader. jeg ved ikke om der er nok biologi i d... -
Chi^2 - test hjælp
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål. Er nemlig på fjernundervisning, så ikke altid lærerne svarer med det samme -
SRP - Mat (A), Kemi (A) og Fys (B)
ForumindlægHeej (: Jeg skal vælge emne til SRP, som det kan ses skal det være indenfor de fagene mat, kemi og fysik. Sidder og overvejer 4 emner: - Kemisk ligevægt - Syre-Base, pH - elektrokemi - reaktionskinetik Så ville jeg høre om nogen af Jer måske har erfaring med disse emner, eller om i har forslag ti... -
Bøger om differentialligninger
ForumindlægHej, For efterhånden længe siden har jeg haft om differentialligninger i gymnasiet, men desværre gjorde min lærer aldrig rigtig noget ud af det, så jeg føler aldrig jeg lærte det ordenligt. Jeg har senere haft en lille smule på uni i kurset MatItro, men nu står jeg i dag og vil rigtig gerne læse ... -
Hvad betyder dette tegn? ({)
ForumindlægHej alle! .. Har et lidt.. MEGET mærkeligt spørgsmål. Jeg vil godt vide om der er nogle af jer derude der ved hvad man kalder dette tegn samt hvad det bruges til/hvilken sammenhæng?. Tegnet er = { & lad vær med at spørg hvad jeg skal bruge det til. ;s -
Differentialligning
ForumindlægOpløsning af sukker i vand foregår på den måde at den hastidhed, hvormed sukkeret opløses, er proportional med den mængde sukker, der endnu ikke er opløst jeg ska opskrive en differentialligning for den opløste mængde sukker som funktion af tiden. Nogen som kan hjælpe med denne opgave? :) -
Hvor er de forskellige tests man kan tage!!
ForumindlægHvor i alverden har i gjort af de forskellige tests??? Det var jo et genialt koncept???? -
Differentation af irrationelle funktioner !? HJÆLP
ForumindlægHey.. har fået følgende opgave: kom da ind på, hvordan man differentierer irrationale funktioner. Du kan se på: • f(x) = ex • f(x) = ln(x) • f(x) = √x her er jeg fuldstændig blank, er der nogen der kan hjælpe !?
