Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15981 til 16000 af 47924
-
Matematik årsprøve
ForumindlægHej, hvor kan jeg se sidst års eksamens opgaver i skriftlig matematik??... -
synopse
ForumindlægHej Allesammen Skal man printe synopser ud til sencor og lærer til AT eksamen efter at man har ændret lidt i den? -
Spansk 1g
ForumindlægSkal første g'ere ikke op til eksamen i spansk, hvis de har det som studieretning? Hvornår skal i op, jer som har det? -
Egne bilag?
ForumindlægHej, Må man selv medbringe bilag, som man selv har fundet, til 24-timers synopsis-eksamen samfundsfag. -
Absorption og emission
ForumindlægHej! Jeg har en fysik/kemi eksamen, hvor jeg vil snakke om lysspektre og emission absorption. Jeg vil fortælle om et forsøg vi har lavet, hvor vi optagede nogle forskællige spektre (lysstofrør, kviksølvlampe, Solen) med LoggerPro. Bagefter redegører jeg om det er linjespektrum eller kontinueret ... -
Præsentation af emnset lys og universet
ForumindlægJeg har trukket til min 24 timers eksamen i fysik C her idag, og første del lyder som overstående. anden del lyder på : lysets hastighed, bølgelængde, frekvens, doppler-effekt, rødforskydning, hubbles lov og spectre. Er så småt gået igang med at læse lidt og rundt omkring på nettet. Men vill... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
Eksamensæt Hjælp 2005/2007
ForumindlægHejsa Søger folk som har lavet eksamensæt fra HTX 2005 og 2007. Da jeg skal bevis jeg har fået lavet dem imorgen til min matematik lærer. Grund til jeg ikke har fået lavet med, er pga for mange afleveringer og nogle personlige ting... 2005 Link: http://gupl.dk/55843/ 2007 Link: http://gupl.dk/55... -
Årsprøve!
ForumindlægHejJeg skal op til 1.g skriflig årsprøve i matematik i næste uge. Ville derfor lige høre, om der er nogle, som har nogle gode råd angående, hvordan man forbereder sig bedst?? På forhånd tak -
Retningslinjerne ved karakterer
ForumindlægHej, Jeg skal lige høre om ens afsluttende årskarakter bortfalder, (eksempelvis ens pågældende fags karakter på c-niveau), hvis man skal have det pågældende fag på b-niveau næste år? På forhånd tak. Louis-Philippe. -
radioaktivitet og alphastråling
Forumindlæghej 2 spørgsmål 1. er isotoper og nuklider det samme? hvad gør det/hvad gør det ikke det samme? 2. et radioaktivt stof, med ustabil kerne, prøver at stabilisere sig vha. at udsende en partikel. I denne forbindelse mener jeg alphapartikel. Når dette sker udsender det alphastråling, men er det ... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget? -
Matematik hjælp hurtigst muligt
ForumindlægHej. Jeg har en aflevering, som hedder studentereksamen d. 15 august 2012, og jeg vil gerne sammenligne mine svar med andres, inden jeg afleverer den. Så jeg vil lige høre, om der er nogen, der har lavet opgaven, som jeg kan se? Det ville hjælpe mig rigtig meget, da jeg læser på fjernunder... -
Student? nye reform???
ForumindlægHeeej alle! Hvor meget skal der til for at man ikke bliver student? Altså ikke får huen? kunne godt tænke mig at vide det, især her omkring den nye gymnasiereform..? nogle siger det nemmere at dumpe med den nye reform, andre siger det meget sværere at dumpe? Nogen der ved noget?? TAK. -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Radioaktivitet
ForumindlægHvordan tjekker man med bevarelses sætningerne om energien og bevægelsesmængden er bevaret i disse? -
Forsøg med syre
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til fysik eksamen. Jeg står bare og mangler nogen forsøg man kan lave med syre, eller baser. Det behøver ikke at være kompliceret eller noget. Ganske simpelt er også helt fint :-) Tak på forhånd! -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ...
