Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16021 til 16040 af 20688
-
Energi
ForumindlægHej.. Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik eksamen på c niveau. Jeg har trukket energi og effekt som emne til præsentationen. Når man man f.eks. opvarmer vand via en elkedel, så bliver den elektriske energi omdannet til termisk energi, men bliver det ikke også omdannet til meka... -
Termisk energi
ForumindlægHej Jeg har en opgave for i fysik inden for emnet termisk energi Men end jeg går i gang vil jeg gerne forstå, hvad der menes helt præcist med; Afgivne varme (lod) = Modtagne varme (vand+indre skål) Afgivne varme (vand+indre skål) = Modtagne varme (is) Kan I hjælpe? På forhånd tak! -
24-timers eksamen - HASTER!
ForumindlægJeg er lige nu i gang med 24timers eksamen på 1.g. niveau i fysik - har trukket emnet 'energiforbrug i hjemmet'. Nogle som har trukket noget i samme stil og kan give nogle fif/råd/gamle noter? Er udemærket klar over begrebet energi, men energiforbrug i hjemmet synes jeg er et bredt bre... -
Volt og Ampere
ForumindlægHej folk :) Mig og min ven har prøvet at forberede os så godt som muligt til i morgens fysik afgangsprøve. Men der er noget som vi stadigvæk er i tvivl om. Vi læser om transformation, og vi kan ikke finde ud af hvad ampere er, og hvad det gør. Vi ved at volt er spænding, og watt = volt * ampere... -
HJÆLP HASTER!! induktion??
ForumindlægHej..(: Skal op i fysik/kemi Fsa imorgen og ved ikke hvad jeg skal lave hvis jeg trækker induktion..? Nogen der har nogle disposistioner over induktion? Eller nogen som har nogle gode forsøg jeg kan fremvise. skal bruge 4-5 forsøg. har indtil videre: 1 Faradays forsøg 2 Induktionsstrømmens a... -
Laser-princippet
ForumindlægHej hej Er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe os med Laseren. Vi har det opgivet som emne til Fysik A eksamen Vi har svært ved at finde ud af hvor vi skal starte/begynde og ende mht til en disposition omkring laseren Egentlig er det vel fordi vi ikke helt præcist forstår princippet bag d... -
EKSAMEN I MORGEN! - Påvisning af at udstødningsgas danner syre!
ForumindlægUh jeg skal til FSA i Fysik/Kemi i morgen og har fået en del ark væk til emnet "Der er noget i luften"! (Udstødning, syreregn osv) Mangler forsøg der kan bevise, at UDSTØDNINGSGAS DANNER SYRE. Eller ALLE FORSØG MED SYREREGN! Det haster helt vildt og tovligt!! Tak tak!! -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
Hjælp til forsøg (Jordens salte)
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i morgen, og er igang med at lave mine dispositioner. Jeg er i gang med at finde nogle forsøg til emnet jordens salte. Hvis I har de der prisma bøger er det derfra vi har emnet. Jeg ved ikke hvilket forsøg jeg kan lave, har i nogle forslag? Det skal helst ikke være fo... -
Salte - chlorid, nitrat og sulfat?
ForumindlægHej :) Jeg ved godt, at der har været mange lignende emner her på det sidste. Men jeg har et problem! Jeg skal til eksamen i morgen i fysik/kemi (FSA), og jeg kan risikere at trække: Salte. Men jeg har ingen noter til salte. Ved bare hvordan man fremstiller et salt osv. Vil I være søde og fort... -
Varmeenergi og nytteeffekt-eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder pt med mit eksamensspørgsmål (24-timers), og har trukket ovenstående emne. Nogle der sidder med noget lignende, eller har nogle gode ideer og råd til hvad jeg kan komme ind på, og hvad jeg i det hele taget skal stille op - er rimelig lost i fysik og specielt når det handler om ... -
Fysikeksamen - "Opvarmning og afkøling"
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og gennemlæser de opgaver, jeg kan komme op i til fysik C-eksamen i starten af næste uge, på min skole. En af opgaverne lyder: "(...) Du skal komme ind på forskellen mellem varmekapacitet og specifik varmekapacitet". Jeg er ret i tvivl om det. - Er der nogen, d... -
Prøve
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve, jeg går i 9.klasse og jeg er meget nervøs over prøven. Jeg skal op i mundetlige Engelsk, fysik-kemi eller så kan jeg vælge fransk. og det skriftlige er dansk og matematik. Vil spørge om nogle har været oppe til den prøve??og hvordan foegår det??? Ogs... -
kvantetal og balmers formel
Forumindlægsidder og læser til eksamen i fysik og er gået i stå over hvad kvantetal er for noget, og hvordan man finder det. Desuden vil jeg også meget gerne have hjælp til balmers formel 1/lamda= R* 1/4-1/n^2 hvad er n, og forstår heller ikke rydbergs formel: 1/lamda= R * 1/m^2-1/n^2 hvad er m og hvordan ... -
Husholdningssprit opløser fedt
ForumindlægJeg skal til FSA i morgen i fysik/kemi, og under emnet "rengøring" har jeg tænkt mig at lave et forsøg, hvor jeg hælder lidt fedt ud på bordet, og derefter fjerner det igen med noget husholdningssprit. Nu er mit problem bare, at jeg ikke ved, hvad der sker rent kemisk for, at spritten k... -
Rensning af sølvgenstande
ForumindlægJeg skal til FSA i fysik/kemi imorgen, og under emnet "rengøring" har jeg tænkt mig at lave et forsøg, hvor jeg ved hjælp af vand, natron, salt og alufolie vil rense sort sølvtøj, så det sorte forsvinder. Nu er mit problem bare, at jeg ikke kender den kemiske forklaring på, hvordan det ... -
HJÆLP !! Dispositioner + forsøg
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik/kemi eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Syrer - Baser - Ioner - Salte - Det periodiske system - Metaller - Kemiske reaktioner - Måling af pH-værdi Håber meget I kan hj... -
forsøgs forslag....
Forumindlægjeg skal til og til eksamen i fysik B, og jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode ideer til forsøg som man kan lave til prøven... vi kan komme op i: kinematik Termodynamik Krafter Idealgasloven Elektriske kredsløb Bølger Impulsbevarelse Arbejde og energi. på forhånd tak... -
Fysikeksamen
ForumindlægHJÆLP. skal til fysikeksamen onsdag d. 18, i fysik niveau c. er der nogen der har nogle dispositioner eller opgaver til rådighed om fx: lyd/lys, atomets opbygning og atommodeller, el, kræfter, og astronomi! Mod dette giver jeg gerne råd til oldeksamen, som jeg var oppe i i fredags og fik 12 .. -
Påvise et salt???
ForumindlægJeg skal til FSA i fysik/kemi i morgen, og jeg har spekuleret over hvordan man egentlig påviser at noget er et salt. Det består af positive og negative ioner, ja, men det kan alle og enhver jo komme og sige... Håber I kan hjælpe, hvis nogen ellers læser dette før det er for sent :) PS. svar in...
