Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16021 til 16040 af 48240
-
Kemisk formel for vind til energi
ForumindlægHvad er den kemiske formel for vind til energi? -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
øvre og nedre brændværdi
Forumindlæghej hej.. jeg har fået en opgave hvor jeg skal finde den øvre og nedre brændværdi, men jeg kan squ ikke finde ud af det.. så håber på at der en der kan give en hjælpende hånd.. på forhånd tak:) en brændselsolies kemiske sammensætning er flg.: 12% brint, 82% carbon, 2% svovl, 1% ilt og 2% vand fin... -
hjæælp
ForumindlægNogen der kan kort fortælle om hvad stofferne radium og barium er for noget? - meget gerne med egne ord.. :D -
obitals?
Forumindlægjeg har lidt svært ved at forstå dette orbitals... jeg har fået opgaven som siger :(givet på engelsk, ) "what orbitals are used to form the 10 covalent bonds in propane (CH3CH2CH3)? kan slet ikke se hvordan jeg begynder med den :( -
afstem reaktionen skemaet for forbrænding af metan
ForumindlægHej nogle som kune hjælpe mig med at afstemme reaktions skemaet for metan. CH4 + O2 --> CO2 + H2O kan i også forklare hvert skridt du gør for at nå frem til den afstemnte reaktion( så jeg kan lære noget af det) håber i vil hjælpe mig: -
fysik
Forumindlæg. Hvor mange livsnødvendige grundstoffer har vi ? Hvad hedder de ? -
tegn
ForumindlægHvad betyder :-> -
Modsatte af kondensationsreaktion?
ForumindlægHvad kaldes den reaktionstype, der er "modsat" af en kondensationsreaktion? Altså den reaktion hvor et stof reagerer med vand og spaltes til to molekyler. -
Syre & base.
Forumindlægundskyld misforståelsen , var ikke helt vågn der , men tusinde tak for svaret :) . -
HJÆLP
ForumindlægHåber at der er en som kan hjælpe mig Jeg prøver at sammenligne hæmoglobin densiteten i blodet som udgør 8 % med lipid densiteten i mælk (9 %). Jeg var at der skal flere lipid partikler tilstede end hæmoglobin men ved ikke helt hvordan jeg skal sammenligne disse matematisk. -
Bestemmelse af sukker
ForumindlægJeg har lavet forsøget "Bestemmelse af sukkerindhold..", hvor jeg har titreret med KMnO4. Følgende reaktioner finder sted - som jeg så har afstemt: C12H22O11 + H2O --> C6H12O6 (glucose) + C6H12O6 (fructose) 5OH- + RCHO + 2Cu2+ --> RCOO- + Cu2O + 3H2O 2H+ + Cu2O + 2Fe3+ -->... -
rapport om "det sure, det salte og det basiske
Forumindlægnogen der kan svare på det? for jeg kan ikke ... :) hvad er karakteristisk for syrer? -
Partielle afledede
ForumindlægHej! Jeg har en opgave der er følgende: Differentialet af den indre energi af en elastiktråd med længden l kan skrives som da det normale PV bidrag kan negligeres. Ud fra ovenstående udtryk kan alle andre termodynamiske funktioner udledes, f.eks. er differentialet af Helmholtz' fri ene... -
fejlkilde eller måleusikkerhed
Forumindlæghvis man fx aflæser pka-værdierne for phoshorsyre vha. en titrerkurve så kan der være nogle usikkerheder, da man blot vurdere det er sådan ca. halvdelen. vil i sige det er en fejlkilde eller måleusikkerhed? -
beregning af opløselighed
Forumindlæghej..jeg har en opgave 1 c:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-3-uk.pdf?menuid=150560hvor jeg skal beregne sølv(I)bromids opløselighed.. er der en bestemt formel man skal bruge, eller hvordan skal det gøres? -
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Bøger/værktøjskasse til tandlægestuderende
ForumindlægWoelfel's Dental Anatomy, Rickne C. Scheid, Seventh edition, 2007 Præparat kursus Anatomisk Museum, Tekst- & Opgavehæfte/Svarhæfte, E. Christophersen & H. Løvschall, 2010 Tandmorfologiske Skitser & Billeder, Skolen for Klinikassistenter og Tandplejere Københavns Universitet.... -
Fagsupplering: Mat C-A
ForumindlægJeg er netop lige blevet "sproglig" student, dog med et twist i 3.g i form af erhvervsøkonomi, biologiB og idrætB som valgfag. Nu fortryder jeg så også, at jeg ikke har set noget mere til kemi, fysik og matematik - specielt sidstnævnte, da jeg egentlig synes meget godt om at arbejde me... -
ligevægt
Forumindlæghejsa, er det sådan er der er nogen der ligger inde med besvarelserne til op 3 til bioteknologi eksamen i 2010? det kunne være super da jeg lige har afleveret en afleverngen og er ret nervøs for om det er rigtig det jeg har lavet? første opgave lyder sådan: i en vandig opløsning af 4-chlo...
