Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16021 til 16040 af 119568
-
udviklingsproblematikker i Østafrika med særlig henblik på Zambia - Samf. A NaturGoe. B
ForumindlægJeg har brug at vide noget om Zambias udvikling i forhold 2015-målene. Jeg har virkelig svært ved at finde noget om det. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender en god hjemmeside eller evt. kender noget til udviklingen i Zambia. MVH Karlen -
Hjælp til engelsk aflevering: Delopgave B teksten Hermie af Nathaniel Rich
ForumindlægHej Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig !!!! Min lærer siger, at teksten har noget at gøre med emnet Gender, altså køn. Men den handler om en krabbe der snakker med en mand og jeg kan ikke helt se, hvordan temaet skulle være noget med køn. :( Håber nogen kan hjælpe mig, evt. nogen der kende... -
Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme
ForumindlægJeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-) -
hjælp til opgaver i kap. 7 niveau b kureer og lundgren bogen
Forumindlæg7.5, 7.7, 7.11, 7.13. -
Kan "Ringen" af Karen B. gå indenunder overemnet "Fristelser"
ForumindlægHej, jeg vil bare lige spørger om man kan bruge novellen Ringen, som underemne, til emnet Fristelser? Hvis ikke, har i så andre bud? Det kan være alt fra billeder, videoer, reklamer osv. -
Grundlæggende formler i kemi C-B, har nogen en god oversigt?
Forumindlægm = n * M n=c*v masse% = stoffets masse/blandingsmasse * 100% cefter=cfør*vfør/vefter osv? -
SRP - Eu's Landbrugspolitik - International Økonomi A, Samtidshistorie B
ForumindlægHej Jeg skal i løbet af de næste 12 dage beskæftige mig med SRP. Indtil videre har jeg dog nogle problemer med at danne mig et overblik. Jeg har læst forskellige uddrav af bøger men det meste er meget specifikt og omhandler reformer og lignende. I min foreløblige indledning skal jeg derfor bru... -
Nogen der kan gennemse eller rette mit engelsk essay? Niveau B eller A
ForumindlægHej. Jeg har skrevet et engelsk essay om Personal Branding og om Miriam Weeks aka. Belle Knox. I den anledning, vil jeg gerne høre om der er nogen som vil være så venlige at gennemlæse det og muligvis give feedback eller rettelser på essayet. Mange tak på forhånd! -
Hjælp til min 24 timers eksamen i biologi B den 17. juni 2014
ForumindlægHej Jeg søger en biologi"nørd" studerende/lære et eller andet til at hjælpe mig den 17. juni 2014. Jeg har 24 timers eksamen i biologi og er godt presset! Er normalt ret godt begavet, men af personlig årsager har jeg været stået lidt af på det sidste. Det er min sidste eksamen så er j... -
AT INNOVATION OPGAVE FORM Idræt C Bio B (FEDME)
Forumindlæghej alle sammen jeg skal fremlægge AT opgave opgave jeg sender min AT synopsis som jeg afleverede, beklager de mange grammatiske fejl til sidst skulle jeg bare aflevere den. Udover dette sender jeg det som jeg har tænkt mig at fremlægge med hensyn til fag og metoder. Håber i vil hjælpe mig til... -
Velfærdsstat og økonomi - 24 timers mdt. eksamen i samf. B
ForumindlægHey! Jeg har trukket et emne under titlen "Velfærdsstaten og økonomi", og har fået en række bilag der især fokuserer på SU-, sygedagpenge- og kontanthjælpsreformen såvel som vækstpakken. De er generelt meget kritiske imod hvorvidt de skaber vækst, og jeg tænkte på om i havde nogle begr... -
Hvilke "slags" kilder skal man have med i sin synopse til B-prøven?
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal have kilder som det her med eller om det kun skal være sådan noget som artikler eller information om noget -
Forkert brug af ordet "hvorfor" i matematik?
ForumindlægHej Her er et eksempel på en særlig brug af ordet "hvorfor" i en matematisk tekst: "Da gælder, at x2 < 2, hvorfor -2 < x < 2." Jeg synes det er kluntet måde at formulere sig på. Jeg kan bedre lide: "Hvis x^2 < 4, så -2 < x < 2". Desuden er d... -
Differentialregning.
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering, hvor jeg skal først regne opgaver ud, først uden lommeregner og derefter med lommeregner. Jeg kan lige give et eksempel på en af opgaverne: 1.018. Hvordan skal jeg regne den ud uden lommeregner? Og hvordan med? Derefter er der en opgave med blandede opgaver. ... -
Omskriv 9x^2+6x+1 til formlen (a+b)^2. help wanted :)
ForumindlægOmskriv 9x2+6x+1 til formlen (a+b)^2. Kan man det, og hvordan gør man?? :) -
hvem er glad for at de tog hf?
Forumindlæghej som overskriften også siger hvem er glad for at de tog hf? altså jeg overvejer lidt at tage hf efter 10 kl..og til den tid er jeg 17 år, når jeg starter på hf, og er der nogen ,som er glade for at de tog hf, og er de eksaminer svære når man skal afslutte sin første og andet år ... :) håber i ... -
Øver lidt matematik inden skolestart-trigonometri og ligninger.
Forumindlægx^2+5x-6=0 d=5^2-4*1*-6=49 x=-5+/-√49 / 2 x=1 V x=-6? Om en vinkel v vides sin v=60 find de 2 vinkler i intervallet (0* til 180*). vinkel to decimaler. Sin-1 (0,6)=36, 87 og 143,13. En vinkel til cos=0,34. bestem med 2 decimaler den vinkel, der passer ind i ligningen. cos-1 (0,34)=70... -
Diskret matematik spørgsmål angående sandsylighed (problability)
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til eksamen i morgen og jeg har et spørgsmål jeg nu har roddet med i timevis fra et øvelses eksamenssæt fra 2011.. Spørgsmål: In Simpleland, people willing to buy a new car can either get it diesel or petrol. It is known that 51.5% of petrol cars are sold after 3 years ... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all...
