Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16061 til 16080 af 47924
-
Utrolig ringe karakterer i 2.g
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 18 år der til daglig går på HTX 2. år. I dette skoleår(2.g) har jeg fuldstændig flejnet mine karakterer, og har ikke rigtigt afleveret noget af mit Mat(b), Kemi(b) og Fysik(b). Jeg er rigtig svag i fagene, og er i tvivl om jeg kan få et ordentligt snit når de tre fag træk... -
lyd og hastighed
ForumindlægHej jeg har en opgaver jeg ikke kan finde ud af i fysik. Opgaverne er fra Orbit B Htx Opgave O9.1 I forbindelse med polarekspeditionen til Arktis taler to af deltagerne med hinanden. Temperaturen er helt nede på - 50 C. Bestem lydens hastighed. En anden ekspedition tager turen gennem Saharaørkene... -
Emne til eksamensprojekt b-niveau
ForumindlægHej allesammen Vi er en gruppe fra HTX som snart skal i gang med eksamensprojektet i fysik b-niveau. I denne forbindelse tænkte vi på om der var nogen som havde nogle gode forslag til, hvilke emner vi kunne arbejde med? Emnet skal kunne indebære et konkret praktisk forsøg, samt en del teoretiske ... -
Mat A, Fys A, Engelsk A
ForumindlægJeg går på htx og har valgt studieretningen Mat/fys A. Jeg har i foregårs valgt mine valgfag. Til det har jeg valgt engelsk på A, Astronomi c og økonomi c. Jeg har tænk over om det var en fejl at tage endnu et A fag da jeg allerede har matematik og fysik. Mit alternativt var at hæve biologi fra C... -
Forslag til studieretningsprojekt
ForumindlægNu nærmer tiden til at mange skal igang med at skrive SRP. Man skal kombinere 2-3 fag fra sin studieretning. Jeg går på HTX. Min retning er: Mat A / Fys A. Synes det er rimlig svært, at finde noget man kan fordybe sig i, så vil spørge jer derude om i har nogle forslag til hvad man kan skr... -
SRP - Nanotek??
ForumindlægEr nu kommet til det tidspunkt, hvor jeg skal til at vælge et emne til mit studieretningsprojekt. Fag som Fysik og Matematik er nok de mest interessante jeg har at vælge imellem, og nok også de 2 jeg helst vil arbejde med. Har dog også fag som: Dansk, Info-tek og Kemi. Mit primære fokus l... -
Tvivl om forsøg til projekt
ForumindlægHej. Jeg står i den trælse situation af at jeg skal til at skrive et afsluttende projekt i Fysik A, men jeg står uden et forsøg da jeg ikke kan finde et som både er højt nok niveau som kan gøres på et HTX laboratorie. Jeg har valgt at skrive omkring gasser hvor der indgår termodynamik og Van Der ... -
Udtrækning af gruppeeksamen??
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g på HTX og skal derfor op i minimum 2 fag i år. Mulige eksamener for mig er: engelsk B skr. engelsk B mundt., teknologihistorie C, teknologi B og fysik B. Vi har fået at vide, at vi skal op til gruppeprøve i vores projektgrupper i teknologi. Den ene pige, som jeg er... -
Terminsprøve
ForumindlægHej.. Har haft terminsprøver, og det er gået godt.. Men jeg fik 00 både i fysik og biologi. Min lærer sagde heldigvis at det ikke kommer til at gå ud over min årskarakter, men stadigvæk er jeg bekymret. Min plan efter 9.klasse var at komme på gymnasiet, men desværre bliver den tanke ødelagt så sn... -
Hjælp det haster
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik eksamen her om en uge så jeg vil gerne spørge om: 1: Hvordan ser en fysik disipotion ud? 2: Skal man udnytte hele den halvanden time man har til eksamen. fx hvis jeg nu blev færdig inden for 25-35 min hvad sker der så? 3: hvor mange forsøg skal man lave for at ikke du... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik A skriftlig eksamen. Jeg kunne godt tænke mig at repetere opgaver, men vi har stort set lavet alle i vores bog med vejledende opgaver til eksamen. Kender nogen en "database" eller en hjemmesider, hvor man kan træne opgaver i fysik? Særligt mekanik-opgaver... -
Kraft - acceleration
ForumindlægHalløj derude. Jeg sidder og forbereder mig til den mundlige fysik eksamen. Der er et punkt, hvor jeg bla. skal komme ind på sammenhængen mellem kraft og acceleration. Skal jeg her komme ind på alle de forskellige kræfter der påvirker et accelererende legeme, eller hvad? Jeg forstår ikke rigtig... -
elektronindfangning
ForumindlægHvordan forklarer man hvad elektronindfangning er?Samt opskriv de to processer?Håber der er nogen der har lidt tjek på det og gider give en kommentar/et forslag!! -
Differentialregning historie
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og bøvler lidt med dette spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. Jeg vil hører om der er nogen der har nogen internet kilder hvor jeg kan finde lidt information, eller nogen der kan give mig lidt hjælp. Differentialregnings historie: - Betydningen af Newtons og Leibniz&rsq... -
reaktions ligninger forklaring
ForumindlægHejsa. Er der nogen der vil forklar mig alt det grundlæggende for reaktions ligninger? og muligvis give nogen eksempler. -
Kemi og Historie/dansk - rumrejser
Forumindlæghey tænkte på at skrive om rumrejser i Kemi og Historie men er lidt i tvivl om hvor vidt der er nok materiale rent kemisk med de der processer som der sker i en raket? eller måske er disse reaktioner så komplicerede så det er for langt fra de emner vi normalt beskæftiger os med i Kemi? -
HASTER UTROLIGT MEGET !!!!
ForumindlægALKOHOL ! Har hårdt brug for hjælp til disse opgaver!!! 1) Hvordan sker alkohols nedbrydning i organisme? 2)Hvad er forskellen på rumfangs og vægtpprocent ? ... -
Gnidningskraft
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg har fået stillet en opgave der lyder som følger: Billedet viser en masse m fastgjort til en fjeder med fjederkonstanten k. Opstil og løs differentialligningen for dette system med gnidning. Jeg har fundet frem til de forskellige krafter der virker på systemet: ... -
beta-partikel
Forumindlæghvad er ladningen og m0 for en betapartikel? -
Beregning af udstrålingsvinkel
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave som går på at beregne formen på en linse, for at opnå en anderledes udstrålingsvinkel end den nuværende (se vedhæftning) Der er en ca. 5mm flade som udstråler udstråler lys i 120 grader, og ovenpå en linse med et brydningsindeks på 1,49 som giver en udstråling på 86 g...
