Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16101 til 16120 af 48240
-
Vandets kredsløb og rolle i et økosystem
ForumindlægHej jeg står her med denne opgave, som i tydeligt nok godt kan se handler om vandets kredsløb og rolle i et økosystem. Jeg gar fået at vide jeg skal lave en fremlæggelse om det hvor jeg skal bland biologi, kemi og naturgeografi ind i fremlæggelsen, Ville bare hører om der var nogen som havde nogl... -
Afstemning
ForumindlægHejsa. Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at afstemme denne reaktion: MnO2 (s) + HSO3- ---> ??? Jeg har fundet OT (Oxidationstallene) for dem, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, at få det over på den anden side.. Håber nogen kan hjælpe!! Det skal lige siges det er KEMI... -
AT 2014 mad og mennesker
ForumindlægHej! Jeg skal skrive AT i emnet 'mad og mennesker' hvorefter jeg skal op i en årsprøve i det valgte emne. Dog så ved jeg ikke hvad man kan skrive om inden for i det emne, deruover så beskæftigere os med fagene biologi ig kemi til dette AT forløb. Er der nogen der ved hvad man kan skrive,... -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg skal skrive EP i kemi (b) og fysik (c), men jeg er lidt blank på hvad jeg skal skrive om.. Modtager rigtig gerne gode foreslag :) Skal læse medicinalkemi når jeg en gang er færdig, så ku være fedt med noget derhen af. men jeg har svært ved at finde på noget, uden niveauet bliver alt fo... -
1-årigt A-niveau
ForumindlægHvor mange har været oppe til det??I så fald så holdes der eksamen til det niveau på forskellige dage, såå kunne man ikke lige få at vide hvad de gik ud på... ;P HEHE, ej, de er jo nok ikke det samme, men ville lige høre... -
vektor
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 i dette sæt. jeg er simpelthen lost og ved ikke hvad jeg skal? http://us.uvm.dk/gymn asie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-5_MED.pdf -
point/karekter
ForumindlægEr der nogle der ved, hvordan pointfordelingen til karakterene kommer til at være for den skriftlige HTX-matematik A eksamen? Vil den være ligesom de sidste år? EDIT: hov, jeg mente karakter i titlen -
Matematik: Hvordan skal de regnes ud?
ForumindlægForstår virkeligt ikke de her opgaver? Hvordan regner man dem ud? .. Tak på forhånd :) Opgave 1. Tegn uden brug af støttepunkter linjerne med følgende ligninger (Udnyt betydningen af a og b): a) y = 2x + 1 b) y = ½x-3 c) y = x+4 d) y = 3x Opgave 3. En linje har ligningen y ... -
pH-begrebet (Hjælp)
ForumindlægHej alle sammen.. Der er en eksempel som jeg er en smule mærkeligt. Den findes i Kemi 2000 C på side 127. Den lyder således: I en opløsning [H3O+]=1,0*10^-3M Beregn [OH-] Løsning: Da produktet af de 2 ionkoncentrationer er 1,0*10^-14M^2, får vi: [OH]=1,0*10^-14M^2/1,0*10^-3M = 1,0*10^-11M Resul... -
Rentesregning
ForumindlægHej Jeg ville gerne have lidt hjælp med hvordan eller om der er en forholdsvis nem måde at regne denne opgave ud på. Et studielån på 15000 kr. optages i 2004 og forentes med 4% p.a. med kvartårlig rentetilskrivning. Hele lånet med renter og rentes rente skal tilbagebetales på én gang i år 2... -
Antallet af årlige tvangsopløste selskaber
ForumindlægTabellen viser det årlige antal tvangsopløste selskaber for en række år. Årstal: 2006 2007 2008 2009 Antal årlige tvangsopløste selskaber: 2180 2955 3698 5530 Hvad vil antallet af årlige tvangs opløste selvskaber være i 2010, 2011 og 2012? -
Matematik B HH
ForumindlægEr der nogen der ved hvor jeg kan finde Matematik B-niveau eksamensæt 2003 fra HH uddanelsen? -
The sisterhood of Night
ForumindlægEr der nogen der har skrevet eksamensopgaven "The Sisterhood of Night" i engelsk, som kan give mig lidt hints til hvad der er vigtigt at få med i essayet. -
Gæring - Hjælp?!
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan læse mig til gæringsprocessen ved bagning??! Eller bare i det hele taget hvordan det er at det foregår det med gæring. Ved dte er ve knopskydning...eller hvad man nu siger, men er viiirkelig rundtforvirret.Håber nogen kan et link eller noget som er nogenlunde "let&... -
Eksamssæt fra 2005
ForumindlægNogen der har eksamssættet fra 2005. A-nibeau fysik på stx. -
eksamensopgaver....
ForumindlægHeJJ, nogen der ved hvor jeg kan finde eksamensopgaver i matematik.. altså til 1g.. -
Eksamensopgaven Vinter 2004
ForumindlægSimpelt; nogen som har lavet den og kan oploade den på siden?På forhånd tak/Casper -
tid
ForumindlægNår man har oploaded en opgave, hvor lang tid går der så, før opgaven, er blevet læst igennem. -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægHej På et tidspunkt var der en her i studieportalen der henviste til gamle eksamenssæt i undervisningsministeriets hjemmeside. Det var beregnet til gymnasial uddannelse. Men dog kan jeg ikke finde de sæt i undervisningsministeriets hjemmeside. -
Varmkraftsmaskine
ForumindlægJeg skal beskrive dampmaskinen som en varmkraftsmaskine, altså med det kolde og varme reservoir. Indtil videre har jeg at det varme reservoir afgiver termisk energi i form af damp til varmemaskinen som afgiver mekanisk arbejde, men hvad afgiver varmemaskinen til det kolde reservoir? på forhånd tak
