Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16121 til 16140 af 40685
-
Frelse og overnaturlige ting!
ForumindlægHejsa. Jeg skal svare på følgende spørgsmål til en opgave, men kan ikke finde svarene på nettet. Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig (: Jeg skal både svare på spørgsmålene til islam og buddhisme: Hvad er det mest overnaturlige i religionerne? Hvad går frelsen ud på og hvo... -
Katastrofer
ForumindlægHej alle jeg skal skrive en AT-synopsis omhandlende katastrofer. Jeg skal vælge et emne under katastrofer, som skal kunne belyses af 3 fag. Jeg har tænkt på fysik, religion samt samfundsfag. Jeg vil nu spørge, om der er nogen, der kan fortælle, hvad man kan komme ind på med hensyn til religio... -
Forslag til arbejdsspørgsmål om islam og hellig krig
ForumindlægProblemstilling: Hvorfor er der mennesker i islam, der slår ihjel i religionens navn og hvad mener de andre muslimske grupper om dette? Alle ideer til arbejdsspørgsmål er værdsat. Vi har indtil videre "hvad er hellig krig?" og "Hvad er islam og hvilke grupper/trosretninger er der ... -
Det indiske kastesystem
ForumindlægHej.....jeg har fået en opgave om at skrive om det indiske kastesystem, så jeg vil lige spørger jer her ind om hvad i synes om systemet, og vil i gerne leve i et samfund med kaster? på forhånd tak. -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
Hjælp
ForumindlægHar brug for hjælp til en engelsk opgave. Staver ikke så godt så hvis der var en der ville kigge min stil igennem ville det være perfekt. -
sværgede islam
Forumindlæghej jeg har et spørgesmål med hensyn til islam. jeg kom til at lyve og og sværge på min forældre at jeg taler sandt, men løgn var det. hvad sker der så nu, kan det meget muligt ske dem noget slemt eller mig -
Gud spiller ikke terninger
ForumindlægHvad mener Alber Einstein med citatet: Gud spiller ikke terninger?? -
HHX???
ForumindlægJeg vil gerne være advokat, kan jeg så godt gå på hhx? :D - og hvilken retning? -
Kildekritik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at læse op til eksamen, hvor jeg skal snakke ud fra nogle givne bilag. Da man helst skal benytte sig af kildekritik i historie, er meget i tvivl om kilde kritikken i den vedhæftede fil. Det er udtagelser fra straffesager fra det teologiske fakultet. Jeg har i... -
KS synopsis: København
ForumindlægJeg har trukket bilagsmateriale til KS-eksamen i emnet København. Bilagene er følgende: Bilag 1: "Buddhismen har ændret mit liv" - Den handler om skuespilleren Anne Louise Hassing og hvordan buddhismen har været et vendepunkt i hendes liv og haft stor indflydelse på, hvem hun er i dag.... -
Dansk mundtlig årsprøve!
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve, og vores lærer har skræmt os med, at vi overhovedet ikke må kigge i nogle papirer under eksaminationen, så vi skal kunne huske linje- og sidetal for TD. (det er jo optil 8 sider..) Det synes jeg lyder sygeligt.. jeg var også til årsprøve sidste år, men har nok fort... -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
Årsprøve tvivlsspørgsmål...
ForumindlægHejVil man ikke oftest komme til årsprøve i tidligere brugte eksamenshæfter. Hvis man f.eks. er gymnasieelev kommer man ikke op i HF eksamenshæfter. (Jeg mener til de skriftlige årsprøver). Så det vil sige når man skal til årsprøve i et fag i år, er det så højest tænkeligt studentereksamenshæfter... -
Har SRO den store betydning?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive den, og jeg vil lebare gerne vide om SRO har en stor betydning i 2.g Tæller den karakter med i noget overhovedet? F.eks. i det fag man skriver i og afslutter samme år? -
Trykforøgelse - hjælp!
ForumindlægJeg sidder med opgave 2 i eksamenssættet fra 2003. Jeg har to 1. ordens reaktioner, samme reaktion ved forskellig temperatur. Første reaktion foregår ved 298,4 'C og den anden ved 320,4'C. Jeg skal nu beregne trykforøgelsen i beholderen ved 320,4'C når der er gået 25 minutter?!?! Nogl... -
Jules Verne Rejsen til månen
Forumindlæghej jeg er lidt i problemer... ER der nogen der har en analyse af rejsen til månen, som jeg må se, ved ikke lige hvordan jeg skal gøre... :) -
Digt analyse af min hjemmen
Forumindlægjeg skal lave en analyse af digtet Min Hjemmen af jeppe Aakjær og har lavet det meste af det, men nu jeg gået i stå kunne være dejligt med noget inspiration :) det haster tak (: -
Spansk sætninger, Duffy :)
ForumindlægHej, jeg vil se om jeg ikke kan forstå det med spansk datid. Jeg prøver på at gøre mig parat til gym, som jeg skal starte på til næste år. Jeg tænkte en god måde at skrive i datid på, var at skrive om min juleferieI begyndelsen af juleferien slappede jeg af og lavede næsten intet. Nogle dage derp... -
engelsk terminsprøve
Forumindlæger der nogle som ved hvad man kan komm op i til engelsk terminsprøve! hvilke emner og hvad hedder teksten! skall op på fedag d. 10-3-06!Håber der er nogen som kan hjælpe!!!
