Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16141 til 16160 af 72126
  • Syrehydrolyse af halm - hvordan virker syre som katalysator rent kemisk?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg er i gang med en opgave om fremstilling af bioethanol, og jeg undrer mig over hvordan syre virker rent kemisk som en katalysator for nedbrydning af lignocellulose til cellulose, hemicellulose og lignin. Hvorfor bruges syre til at nedbryde de kemiske bindinger mellem cellulose, hemic...
  • Hvad skal jeg gøre ???

    Forumindlæg
    Hej Alle.Jeg har fået en opgave for i Naturgeografi, hvor vi har været ude og lave målinger med kompas og skal ud fra målinger tegne en ruteskitse, over 1.5 km i Jægersborg Hegn.Til sidst skal vi lave en rapport om vores resultater, det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet:Er der nogen der ...
  • spørgsmål

    Forumindlæg
    hej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin
  • Atommasse eller molarmasse

    Forumindlæg
    Sidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo...
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt?
  • alkoholer

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der ved noget om alkoholers syre baseegneskaber skal nemlig svare på hvad der sker når en alkohol blandes med henholdsvis saltsyre og natriumhydroxid.
  • Røntgenpulverdiagram

    Forumindlæg
    Hej Jeg ville egentlig bare lige høre om nogle af de kloge mennesker her på siden kunne fortælle mig lidt om røntgenpulverdiagrammer og optagelsen heraf, eller om I evt. vidste et sted, hvor man kunne læse om det. På forhånd tak Maria
  • Behøver jeg gå til eksamen???

    Forumindlæg
    Jeg tager i øjeblikket matematik som GSK-fag, og skal til eksamen om et par dage i matematik til B-niveau. Da jeg næste år tager matematik på A-niveau, er jeg i tvivl om, min B-niveau karakter overhoved kommer til at betyde noget. Jeg ved den skriftlige B-niveau karakter tæller 1/3 af den samlede...
  • Isoeletriskpunkt!

    Forumindlæg
    Hvad betyder isoeletriskpunkt?
  • SØGER PRIVATLÆRER

    Forumindlæg
    j søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge
  • ækvivalente syremængder

    Forumindlæg
    Hvilke mængder(ml) 32% saltsyre svarer til 100 ml13% fosforsyre? Vis gerne trin i beregningen mvh Amanda
  • Medicinalkemi

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi?
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Jeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL]
  • hvilken type reaktion?

    Forumindlæg
    Jeg kender ikke rigtig til de forskellige typer af reaktioner... Og jeg sidder med denne: CO2 + Ca(OH)2 > CaCO3 + H2O Jeg kan se, at den har noget med addering at gøre, hedder den noget derefter?
  • Beregning af pH - eddikesyre

    Forumindlæg
    Hallo derude :) Jeg er kørt fast! :( Jeg skal beregne pH i en eddikesyreopløsning efter afkalkning. Oplysninger: der fjernes 5,0g. CaCO3 (s) koncentration af eddikesyresyre: 0,22 M rumfang: 1,35 l Reaktionen forløber efter reaktionsskemaet: 2 H3O+ (aq) + CaCO3 (s) --> CO2 (g) + Ca2+ (aq)+ 3 ...
  • HJÆÆÆLLLPP

    Forumindlæg
    jeg skal have afstemt denne reaktion og er gået helt kold.. MgSO4(aq) + NaOH(aq) -> Mg(OH)2(s) + NaSO4(aq)
  • Enkel spørgsmål.

    Forumindlæg
    Hej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe?
  • reaktionsligning

    Forumindlæg
    Halløj Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reaktionsligning: CH3CH2OH + CH3COOH → Og meget gerne en pædagogisk forklaring til :)
  • Ox-tal !

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ?
  • Reduktions navn

    Forumindlæg
    Hej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion?