Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16141 til 16160 af 48240
-
Tysk
ForumindlægEr tysk skriftligt obliatorisk? 9-10 klasse -
Hvad er processtyring?
ForumindlægHej! Hvad er processtyring når man snakker radioaktivitet? :-) -
HJÆLPPPPPP
Forumindlægopgave 14 -
Gymnasium
ForumindlægJeg skriver da jeg er i tvivl om hvad der vil ske hvis jeg har søgt ind på gymnasium og fået en foreløbig plads men har indtil videre fået et snit på 4 i min årskarakter og er blevet vurderet uddannelsesprat men over 5 i alle mine standpunkt om jeg stadig kan komme ind på gymnasiet uden en optage... -
samfundsfag
Forumindlæghar svært ved at forstå hvordan felter og doxa hænger sammen i Pirre bourdiue teori om social ulighed. Det jeg forstod er at felter er sociale områder samfundet er indelt i. Bar, biografen, skolen, religion osv. Menenskerne i i felterne kæmper imellem hianden for at opnå magt og status . Det... -
y=a*x+b
ForumindlægAntal år efter 2010 0 5 Antal Høje skyskrabere 612 1040 Tabellen viser udviklingen i antallet af høje skyskrabere i verden, dvs. skyskrabere, der er mindst to hundrede meter høje. Udviklingen kan med god tilnærmelse beskrives ved en model af typen ... -
Opløselighedsprodukt
ForumindlægJeg er igang med at læse til eksamen og er nu nået til et emne om heterogene ligevægt. Her er forsøget reaktionen mellem kobber og sølv(I)sulfat. Da vores lærer gennemgik opgaverne fandt han frem til, at vi ved en mættet opløsning af sølvsulfat kan opløse 0,028 mol i 1 L demi vand. Er dette opløs... -
gode råd?
ForumindlægSkal til min sidste eksamen imorgen (matematik) inde huen kommer på. Er så nervøs..Nogen der har nogle gode råd? -
HASTER
ForumindlægHeeey . skal snart op til naturgeografi eksamen . men jeg aner virkelig ikke hvordan det skal foregå . skal man skrive en synopsis i forberedelsestiden eller bar et talepapir til sig selv?? Hjælp lii tak . -
Reducere?
ForumindlægHej Jeg har et problem til prøver og eksamen i skr. mat. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at reducere/forkorte. Er der en bestem form for regel, som gælder hver gang? Jeg har prøvet at regne mange opgaver, men ingen af dem var rigtig. Tak på forhånd! -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
Radioaktiv kilde, Vejen til Fysik B2, Opgave 93, Side 104, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn flad radioaktiv kilde, der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, så den ene halvdel af strålingen fra kilden absorberes i huden, den anden i luften. Kilden har en aktivitet på 0,55 * 106 henfald pr.sekund. Alfapartiklernes energi er 5,0 M... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
Årskarakter klage!
ForumindlægJeg har netop fået årskarakterer (3.g - gymnasium) og er meget utilfreds med en enkelt, som jeg synes er helt urimelig! Kan jeg klage over en årskarakter, og hvordan gør jeg? - og, hvis ja, hvad sker der efterfølgende? -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Kan jeg forbedre mit kvote 2-snit?
ForumindlægHej derude! Jeg går som så mange andre med drømmen om at læse medicin/veterinærmedicin. Jeg ved bare, at jeg ikke kommer ud af 3.g med et snit, der tillader mig at komme ind via kvote 1. Mit spørgsmål er derfor, om jeg kan tage nogle af de adgangsgivende fag om på fx VUC? Jeg har haft engelsk på ... -
Fysik disposition
ForumindlægHejsa... Imorgen har jeg fysik/kemi fsa prøve, og vil bare lige få en lille forklaring på hvad jeg skal skrive i min disposiotin... - Altså hva skal en fysik disp. indholde? håber i kan svare, for har ikke rigitig forstået det, efter at jeg har været ind og kigge på forskellige på nettet. På forh... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Nogen der har noget om Enigma maskinens betydning for Hitlers Blitzkrieg?
ForumindlægHej, jeg søger nogle kilder eller information om Enigma maskinens betydning for Hitlers Blitzkrieg. Jeg kender det overordnede med at Blitzkriegs mobilitet krævede meget kommunikation, som selvfølgelig skulle være hemmelig for fjenden, men samtidig kunne foregå så hurtigt, at man kunne koordi... -
Macbook grafikkort
ForumindlægNvidia geforce 9400M 256MB er der nogle der kan forklare mig om dette grafik kort er noget værd?? kan det bruges til at spille nye spil osv?
