Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16161 til 16180 af 27496
-
Sandsynlighed i genetikken
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg har vedhæftet et stamtræ, hvor jeg skal finde ud af hvad sandsynligheden for at barn nr IV-4 bliver syg, idet det vides at sygdommen nedarves autosomalt dominant med en penetrans på 60%! Håber meget på lidt hjælp! -
Student- hvordan fejres?
ForumindlægJeg vil gerne høre lidt om traditionerne ved et studenterfest lige fra man går ind til den sidste eksamen til en lille familie fest?Hvem gir huen på?Hvor gives huen på?Åbner man en flaske champagne på skolen?På forhånd tak,- dem kommende student -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
LSD
ForumindlægEr LSD en Agonist eller en Antagonist? -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
Øget restosteron indhold -> mindre LH men hvad med FSH?
ForumindlægHey! Jeg tænkte på, om LH stimulerer sædproduktionen ligesom FSH? Fordi FSH er nødvendig for at opretholde en normal sædproduktion, idet fsh bl.a. får Sertolicellerne til at danne receptorer for testosteron. Spiller LH nogen rolle for mænds hormoer? Vi ved at testosteronhar en negativ feedback... -
Søer
ForumindlægHvordan påvirker årstiderne søen? -
Forskel på induktiv og deduktiv?
ForumindlægHeej.. Jeg skal op i AT i morgen og kan pludselig ikke finde ud af hvad forskellen mellem induktiv og deduktiv er.. Jeg ved der er mange andre indlæg om det også, men har bare ikke lige tiden eller overskudet til at kigge dem alle igennem for at finde svaret :D Nogen der kan hjælpe? :D -
Kvote 2 Ansøgning
ForumindlægHej Jeg bliver student til sommer og tænker på, at søge ind på tandplejeruddannelsen i Århus, men det bliver nok i kvote 2, da mit gennemsnit ikke er så højt. Derfor vil jeg spørge om der er nogle herinde, der har søgt ind på kvote 2 i tandplejerudannelsen og har nogle gode råd. Og kan jeg evt. ... -
Årskarakter i skriftlig naturgeografi
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, på hvilken baggrund man får sin skriftlige karakter? Sagen er den, at jeg kun har fået 10 i mine skriftlige afleveringer i naturgeografi - alligevel har min lærer valg at give mig 7. Til sidste standpunktskaraktergivning var dette også tilfældet, og dengang spurgte j... -
elektroforese af pcr produkt
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen imorgen og skal forklare om elektroforese af pcr-produkt. Mit produkt er cystisk fibrose. jeg forstår ikke helt hvorfor der på en udl figur er markeret 122 for en syg person, 125 for en rask. hvad står mon 122 og 125 for???? tak for hvis der er en... -
Det her er fucked!?
ForumindlægVores Bio C pensum er på ca 165 sider og jeg har læst halvdelen af pensum og mine noter er nu på 27 sider samlet? :-S Er det normalt? Det er jo helt ude i hampen? Jeg har bare skrevet ord, eller sætning (max 3 ord) og pile.. hvis jeg skal skrive yderligere 27 sider går jeg amok... de sidste 80 si... -
Talepapir
ForumindlægHej, jeg har skrevet en synopsis som jeg skal op of forsvare eller lave et talepapir til som jeg skal snakke ud for til årsprøven, men jeg ved ikke hvad jeg skal fokusere på i talepapiret, altså skal jeg genfortælle hvad der står i synopsen, give et kort resumé eller snakke om fremgangsmåden og e... -
Diskursanalyse for roman?
ForumindlægHej! Kan man godt lave en diskurrsanalyse af en roman? Altså normalt analyserer man direkte tale - kan jeg godt også analysere personernes tanker i romanen? Tak på forhånd :) -
Mitose, hvad bruges det til?
ForumindlægVed mitose forståes, at cellerne kopierer deres kromosomer og deler sig så alle celler indeholder samme kromosomer (de er genetisk ens). Min bog forklarer ikke, hvorfor mitose foregår og hvorfor mitose er så vigtig...? -
Celler
ForumindlægHej alle Nogen derkan fortælle, hvad hvilke faktorer der har betydning for menneskecellens daglig trivsel og funktion På forhånd tak -
Fysik - Lyd
ForumindlægHej Hvad er emnebegrundelsen i lyd og hvad skal jeg perspektivere til? Håber på en smule hjælp På forhånd tak! -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
LIDT HJÆLP
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig disse begreber: Enantiomere Diasteriomer Meso -
Prader-Willi og øget appetit
ForumindlægJeg sidder med en gammel biologieksamensopgave. Jeg skal forklare hvorfor personer med Prader-Willi syndrom har voldsom appetit.. Jeg har overvejet om det skyldes noget hormonelt, da opgaven i øvrigt har spørgsmål om hormoner.. Problemet er bare, at personer med Prader-Willi har nedsat funktion a...
