Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16181 til 16200 af 135324
-
Eksamen i MAT
ForumindlægHej, jeg skal meget snart til eksamen i matematik og frygter rentespørgsmålene 1) hvad er forskellen på kapitalfremskrivnings formel og renteformel? 2) hvad kan jeg fortælle om kapitalfremskrivnings formlen og renteformel ? 3) hvordan omregner om månedlig rente til årlig rente? Håber I kan hj... -
Mat/kemi
ForumindlægHej Er der nogen der har skrevet om farvestoffer. og om farvestoffet azorubin. Og noget om lambert beerslov. bestemmelse af 3 farvestoffer i en blanding. I matematik-delen: matricer Har brug for inspiration. Vil blive utrolig glad for hjælp På forhånd tak -
Differens om smarteste form
ForumindlægHej, Vi har fået 3 opgaver der omhandler noget om at finde den smarteste form via differens. Jeg har virkelig brug for hjælp da det er til en aflevering. Jeg tror vi skal lave opgaverne via matematik programmen ti-nspire. dokumentet med opgaverne er vedlagt. -
ligning
ForumindlægHej, jeg sider hjemme over øver mig til skriftlig matematik som begynder om 3 dage og jeg vil spørge hvorfor min lommeregner ikke gider at løse dette spørgsmål. S(x) = 195 * 17^-0,20 Har jeg skrevet forkert? -
Giver dette 0?
ForumindlægHej Er der nogen meget skarpe matematik-mennesker, som kan se, om summen af det røde og det blå giver 0? Har vedhæftet et billede, hvor det røde og blå står, og de 3 lodrette prikker indikerer, at det fortsætter ned til n. Håber nogen kan se det. Tak på forhånd :) -
funktion, digetværsnit og monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Jeg har fået 3 matematik opgaver for, som jeg håber i har lyst til at hjælpe mig med :-). venligst send mig en besked herinde, hvis i har lyst, jeg vil være online og tjekke indbakken hele tiden!! -
Cos v & Sin v, defination!
ForumindlægHej alle39;sammen (: Jeg er virklig en IDIOT til matematik, er der nogle der kan hjælpe mig og foklare dette: Forklar, hvordan man definerer cos v og sin v ved hjælp af en enhedscirkel. TAAAK <3 !! -
Grundlinje af trekant??
ForumindlægJeg har en opgave i matematik, hvor jeg skal udregne arealet af en trekant, men jeg har ikke grudnlinjen. Jeg har kun højden = 100, og 3 vinkler, A = 40, B = 70, C = 70. Nogen der ved hvordan man udreger længden af grundlinjen? -
Målestoksforhold
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave i matematik, hvor jeg skal finde et målestoksforhold fra virkelighed til på papir. Det skal være et bassin som er 9m*6m*3m Højde = 3 meter Længde = 9 meter Brede = 6 meter Hvordan vil det se ud hvis det vil være i cenimeter på papir og hvordan vil målestoks... -
Grantithjul
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave jeg har svært ved. Hjulet har en ydre diameter på 1,80 m og en indre diameter på 1,50 m samt en bredde på 0,45 m. Opgaven: Vis, at hjulets rumfang er 0,35 m³ -
Vektorer
ForumindlægTo vektorer er givet ved a = (3 4 ) og b = (2 t ), hvor t er et tal. bestem verdiæn af tallet t, så a og b er ortogonale spørgsmålet er fra stx matematik a maj 2009. Håber I kan hjælpe mig med denne opgave:))) -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
Lineær uafhængighed
Forumindlæghej, jeg læser om lineær uafhængighed, der jo er indeholdt i at kigningen: a1v1 + a2v2 + a3v3.... anvn (hvor vn er den den n39;te vektor i en mængde af vektorer og an den n39;te konstant) kun har løsning a1 = a2 = a3 ... = an = 0 Har vi f.eks. de 3 vektorer i R3, hvor e er en enhedsvektor: 1... -
Hjælp til produkt
Forumindlægjeg gør i 9. klasse og jeg har om "Danmarks og USA39;s overtrædelser af Genevekonventions regler" jeg har ingen idé til produkt er der nogen der kan hjælpe? :( tak på forhånd ps. projektugen er den 6 december til den 11. december min lære rådede mig til at stille spørgsmålet her. -
Opgave 8.12 A - HHX - hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen .. jeg håber i kan hjælpe mig lidt her.. Jeg har et spørgsmål der hedder således 7. Lageret af materialer er pr. 31. december 20x6 optalt og vurderet til kr.550. beregn og bogfør forbruget af materialer for december 20x6 Please håber nogen der kan hjælpe mig her, vi har endnu i... -
tid
Forumindlæg24. december 2012 dagens længde: fra 08:59 til 15:38 2. maj 2013 dagens længde: fra 05:27 til 21:05 • Fra den 24. december 2012 til den 2. maj 2013 er dagens længde tiltaget med? jeg har virkelige bruge for hjælp til det her, fordi jeg fik det til 09 timer og 19 min. og de... -
Hjælp til STATA-eksamen
ForumindlægHej. Jeg søger en der kan hjælpe mig med min eksamen på modulet "Kvantitative Metoder". Timelønnen kan der snakkes om, men hele opgaven SKAL være færdig den 8. december da den skal afleveres d. 10. december. Det handler primært om hjælp til statistik programmet STATA. Du skal have e... -
Hvordan tegnes grafen i TI-Nspire
ForumindlægFunktionen f(x) beskriver antallet af solgte ænder i et supermarked i december måned. f(x)=100*e^(0.255843*x-0.007107*x^(2)) Hvor f(x) er antallet af solgte ænder og x er antal dage inde i december måned. a) tegn grafen for f(x), for x-værdier mellem 1 og 24. -
total yndlingsjob.....
ForumindlægJa!hvad stræber DU efter at blive?- og ikke mindst hvorfor. Lønnen, speciel interesse, lønnen eller tvang. -
Hvad kom du op i?
ForumindlægHvad kom du op i i år - både årsprøve og eksamen - og hvad ville du havde foretrukket at komme op i?
