Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16221 til 16240 af 119568
  • sygeeksamen 2009

    Forumindlæg
    Hej alle. jeg vil spørge om der er nogen herinde der har lavet den dansk stil, som folk fik til sygeeksamen i 2009. Hvis nogen har den, så vil jeg meget gerne se den og læse den igennem. på forhånd tak. (stx) andreas
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej jeg har i sidste uge været op til 10.klasses terminsprøve, og har indset at jeg har lavet nogen dumme fejl til min matematik prøve. jeg har desværre frygt for at jeg får et 00, mit spørgsmål til jer er om jeg stadig vil have mulighed for at komme ind på en gymnasiet uddannelse hvis jeg har få...
  • Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks...
  • stambrøk 2/n tabellen ægyptisk matematik haste

    Forumindlæg
    jeg skal diskutere hvordan man løser 2/n tabellen opløsninger i dag. Er der nogen der har nogle ide på hvordan man griber den an på. jeg har prøver hele dag men jeg kan ikke finde ud af det.
  • Matematik og dansk - Formidlings artikel / populærvidenskabede artikel

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal skrive en artikel i min SRP om et matematisk problem (matematikdelen er 98% færdig). Jeg ved bare slet ikke om min meta-del indeholder hvad den skal, og hvordan jeg laver en formidlende artikel?? Nogle af jer som har eksempler på disse? kunne være SÅ FEDT! Mange tak!
  • 7) Diskussion af matematikkens betydning for den ægyptiske civilisation.

    Forumindlæg
    jeg kan ikk helt finde ud af hvordan jeg ska strikke denne sammen. normalt ville jeg finde nogle kilder og stille dem op overfor hinanden, men disse kilder er meget svære at finde. Er der nogen der ved hvor man kan finde en form for kloge hoveder der tager stilling til dette? Tak :)
  • Er der en forskel på sætninger, definitioner og aksiomer i matematik? Hvis ja, hvad er forskellen?

    Forumindlæg
    Jeg skriver SRP i øjeblikket og skal redegøre for sætninger, definitioner og aksiomer inden for sandsyndlighedsteori, men jeg er i tvivl om, hvad de helt præcis betyder. Er der nogen, der kan hjælpe?
  • Jeg Søger Hjælp til Matematik A HTX MAJ 2008

    Forumindlæg
    Her er Opgave: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080530_opgave_htx_081_matA.ashx Vil meget gerne have en facitliste da jeg har udarbejdet det hele i hånden og ikke er så god til at skrive det ind her..
  • ida overvejer at købe en lejlighed i København - Matematik

    Forumindlæg
    Hej! jeg sidder med den her opgave og er ret lost ved delopgave a) Er der nogen som kan hjælpe med at regne dem ud: "Ida overvejer at købe en lejlighed i København. Hun har kigget på én der koster 2995000 kr. Boligen kan finansieres på følgende måde: - 80% realkreditlån - 15% banklån - 5%...
  • Matematik A maj 2008 HTX Facitliste?

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal bruge en facitliste til skriftlig eksamensopgaven HTX maj 2008. Jeg skal nemlig rettet nogle opgaver. Jeg har opgave sættet fra uvm.dk, men jeg har problemer med at finde facitlisten. Det ville være super dejligt hvis der var nogen der havde facitlisten.
  • Dansk og Matematik, Fremtiden - visioner og forudsigelser Kri

    Forumindlæg
    jeg skal lave nogle regressioner og tabeller i forbindelse med emnet kriminalitet i danmark, men jeg kan slet ikke finde nogle ordenlige tal. er det nogen der kan hjælpe mig. jeg har prøvet på danmarks statistik.
  • FSA MAtematik Maj 2007 opgave 5 papirer

    Forumindlæg
    Der er vel ikke nogle der har opgave 5.1 - 5.4 fra den overstående opgave? Bare problemløsningsarket, da jeg mangler nogle få informationer :) Det er den der handler om 'mursten' btw .
  • Lektiehjælp til Matematik C, og Kemi c søges.

    Forumindlæg
    Hej:-) jeg søger en som kan hjælp med mat og kemi begge på c niveau. Mindste to gang om ugen. prisen kan vi tager når du skriver til mig. Jeg er fra Aarhus så skal også være her i Aarhus. Min mail: [email protected]
  • Hjælp til konklusion på matematik økonomi. P(x) og R(x).

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at skrive en konklusion på mit projekt, og vil derfor gerne høre om i har nogle råd/vejledninger til konklusion. Opgavebeskrivelsen hedder følgende: En virksomhed producerer og sælger en GPS-model CARMINE til biler. I 2019 - før corona ramte verden - lavede virksomheden ...
  • Økonomi / Matematik spørgsmål vedr. optimering af nyttefunktion.

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået følgende opgave: Amalie har præferencer over fritid, l, og forbrug, c, givet ved: u(l, c) = l^2/3 c^1/3 og en timeløn på w. Hun står overfor en skattesats, τ , der er konstant uanset hvor meget hun tjener. Hendes efter skat timeløn er dermed (1 − τ )w, for τ &i...
  • Bestem a og b i en eksponentiel funktion når f(1)=6 og f(3)=54

    Forumindlæg
    Jeg har fået at vide at: f(1)=6 f(3)=54 Jeg skal bestemme a og b i denne eksponentielle funktion, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal starte. Al hjælp I kan give vil blive modtaget med kyshånd
  • b) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c

    Forumindlæg
    En funktion, f , er givet ved f(x)=3/4x^4 + x^3 - 3x^2 + 3 a) Bestem de lokale ekstrema for f (x) . <-- har jeg gjort b) Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen f(x)=c Nogen som kan hjælpe med opgave b? Jeg har lavet a'eren, så det er ikke noget problem. :...
  • I tvivl, Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t...
  • Analyse af B. S. Ingemann 'Aftensang' og Love Shop 'Billeder af verden'

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at analysere de 2 sange B. S. Ingemann: Aftensang og Love Shop: Billeder af verden, men er gået lidt kold mht. hvad "det væsentlige" er deri. Altså hvad man sådan hurtigt overordnet kan sige derom. Jeg vil derfor lige høre, om der er nogen, der har et bud på dette?
  • tre grafer A, B og C, hvilken funktion f, g eller h den er graf for??

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne her opgave. Er der en, som kan give en hjælpende hånd? opgaven lyder således: Ud fra en funktion f er funktionerne g og h bestemt ved g(x)= f(x-2) h(x)=f(x+1)+2 på figuren ses graferne for de tre funktioner f, g og h. (vedhæft...