Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16241 til 16260 af 48240
-
Hvilken type er du?
ForumindlægEr du typen, der får gode årskarakterer, men halvdårlige eksamenskarakterer? Eller er du typen, der får fine eksamenskarakterer, men dårligere-end-middelmådige årskarakterer? Er du typen, der har en stor spredning i karaktererne - fra 00 til 12? Eller er du typen, der ligger stabilt inden for 02... -
Farmaci studiet
ForumindlægJeg har overvejet at søge ind på farmacistudiet, men var ikke den bedste til kemi i gym. Er det muligt at gennemføre uddannelsen selvom man ikke er en haj til kemi og hvor meget fylder og hvor svær er kemien. Hvordan er jobs efter, er det svært at komme ind i industrien? -
1 mol af alle ideale gasser fylder 24.4 liter, men(...)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal ikke til "eksamen" i kemi i morgen, men har en undervisningsdag i kemi i morgen. Hvis i skulle spørge er det ikke en eksamen, men en dag, som alle i klassen har, hvor vi skal arbejde med nogle spørgsmål og tale med vores lærer. Dagen kan så have indflydelse på... -
uddannelse indenfor udvikling af kosmetik
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne arbejde indenfor udviklingen og produktionen af kosmetiske produkter. I udlandet findes der uddannelser som "cosmetic scientist", men jeg har ikke hørt om noget lignende i DK. Jeg har kigget lidt på universitetsuddannelser som biokemi, kemi, molekylær biologi os... -
Biokemi
ForumindlægHejJeg er lige ved at skrive biologirapport og mangler lidt kemi hjælp. Er der nogen, der kan give mig en net adresse på en kemisk ordbog på nettet? Det kunne være fedt hvis jeg udfra molekylernes navne kunne forklare forskellen på dem. Molekylerne er dideoxynukleotid og deoxynukleotid. Jeg vil g... -
Bestemme halveringstiden
ForumindlægHej I denne kemi A eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_kemi_A_stx_opgave.ashx I opgave 4.c skal jeg bestemme halveringstiden. Jeg har fået hældningen til at være -2/17 - altså -0,11765. Halver... -
kemihjælp
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der har har lavet den øvelse der hedder undersøgelse af en ligevægt (øv. 40) i kemi, da jeg har problemer med at finde en dækkende teori for øvelsen, og derfor håber at nogle kan hjælpe mig og evt. har forslag til hvad man kan skrive.på forhånd tak. -
Studieretning? hjæælp!
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? -
SRP hjælp
ForumindlægHej folkens, Er igang med at skrive mit SRP forløb som består af Matematik A og Kemi B. Ville være over lykkelig, hvis der er en som kunne tænke sig, at læse den igennem for mig... Jeg betaler selvfølgelig godt for det! VH Becky -
Inspiration
ForumindlægHej. Jeg har besluttet mig for at skrive srp i biologi A og kemi B, hvor jeg vil undersøge acetylsalicylsyres nedbrydningshastighed i kroppen. Jeg ville høre hvad jeg mere kan undersøge i forlængelse af det jeg har præsenteret ovenover. Tak på forhånd. -
SRP
ForumindlægJeg skal i fagene bio A og kemi B skrive om depression og behandling. Jeg er bange for, at det er begrænset hvor man kan skrive, for der er også meget pyskologi der spiller ind. Hvad synes I? Kan I give god vejledning -
PH.......
ForumindlægHejsa alle..Jeg er ved at læse tilæ kemi eksamen og er ved at gå kold over ph-begrebet..jeg har en tidligere opgave som hedder: beregn ph i følgende opløsninger: a: 0,20 moæ HCL opløses i 500ml. vandb: 1,0 g. HNO3 opløses i 50 ml vand.c: 0,05 g Ca(OH)2 opløses i 100 ml. vand.er der nogen der k... -
reaktionshastighed
ForumindlægHej alle sammenHåber der en derude som kan hjælpe mig. Når vi snakker om reaktionshastigheder, er der visse faktorer som v afhænger af. En af disse er temp. Vil det være en god ide at komme ind på reaktionsmekanismer ganske kort, for derefter at fortælle om forløbet af en elementarreaktion, eller... -
Dispositions længde?
ForumindlægHej brugere Jeg går i 9. klasse og er i gang med mine afgangsprøver. Jeg skal snart op i fysik og skal til at skrive nogle dispositioner. Mit spørgsmål; er det ligemeget hvor meget ens disposition fylder til fysik/kemi prøven? Jeg ved at den maks må fylde 1 side til engelsk eksamen, er det sam... -
Overfladeareal (reaktionshastighed)
ForumindlægHej, Jeg sidder og læser op til Kemi B-eksamen, som jeg skal op til på mandag, og jeg er gået helt i stå ved mit eksamensspørgsmål vedr. reaktionshastighed. Jeg læser i Kend Kemien 2, og faldt over en "tænk selv", som jeg ikke rigtig kan svare på. Spørgsmålet lyder: "Hvor... -
Login til emu.dk
ForumindlægHej til alle der benytter sig af studieportalen! Jeg står og skal til skriftlig kemi A eksamen, og ville hører om i vidste hvor og hvordan jeg kan hente nogle eksamenssæt? Jeg ved man kan på emu's hjemmeside, men jeg har med mit UNI-login ikke adgang til den "ydelse" at hente eksa... -
Hjælp til NV-evaluering
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
HJÆLPPPPPPP HAAAAASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
Det er alt for tæt på :S
ForumindlægHej hej (: Jeg skal til kemi eksamen her på torsdag - Der er alt for kort tid til! Vi har så fået udleveret overskrifterne på hvad vi kan komme op - dog ikke specifikke underspørgsmål. Men så er der en der hedder: Vand og salte - Forsøg: Omkrystallisation Jeg aner ikke hvad jeg skal læse på og ev... -
Haster!! Forbrændingsreaktion af alken og carboxylsyre
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i kemi imorgen, og har fået udleveret mine eksamensspørgsmål. Jeg faldt over et af dem, og kan ikke rigtigt regne den ud. I opgaven står følgende: Forklar hvad der sker ved en forbrænding, opskriv og afstem en fuldstændig forbrændingsreaktion af en alken og en carb...
