Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 16301 til 16320 af 46824
-
har brug for hjælp tak
ForumindlægGød red for at mængden af restklasser modulo 7 er et legeme(Z 7,+ ;),og at mængden af restklasser modulo 6 ikke er en gruppe ved multiplikation(Z 6;), men der er tale om komposition? -
5 sætninger.
Forumindlæg1.Der blev røget cigaretter i køkkenet og drukket rødvin i stuen. 2.Det lykkedes hende ikke at nå toget. 3.Det var først meget sent,at de sidste gæster gik hjem. 4.Mens vi sad og ventede på bussen, kom min mor forbi i bil og samlede os op. 5.Der er mange arbejdsløse i den by, han bor i. 1.They we... -
city of glass
ForumindlægVi har fået et uddrag af romanen city of glass, og jeg har virkelig svært ved at forstå den, når jeg ikke har sammenhængen i bogen. Vi har læst 1. kapitel og 9. kapitel. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvad sammenhængen mellem quins identitetsproblem og Stillmans opfindelse af det nye sprog ... -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :) -
HJÆLLLLLLLLLLLLLLP
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssssdet er imorgen jeg skal!! -
Romantiske kodeord/guldhornene
Forumindlæg.. hej jeg har fået besked på at finde romantiske kodeord i digtet guldhornene... nogle der evt. kan hjælpe lidt :) -
oversættelse
Forumindlæghej...jeg har brug for ligt hjælp her,jeg håber at der er nogel sød mennesker oversæt det har til mig . her er noget af historierDet hele køret rundt i min hovedet, jeg vidst ikke hvad jeg skulle gøre. Men det hele var over nu. Jeg tørret min tår af. Dave var død nu, og vi fik aldrig tid til at g... -
Lyder det godt?
ForumindlægYou shall respect each other’s opinions, its really important. Everyone may have her own opinions, but you shouldn’t assume, that they have the same opinion like, you. -
øvelse til årsprøve
Forumindlægnogen som kender nogle sider hvor man kan øve til 1.g 's årsprøven ... -
Freuds personlighedsmodel
ForumindlægHej. Jeg skal lave en redegørelse for Freuds personlighedsmodel, er der nogle som enten har lavet en opg. omkring det ? Eller måske kan anbefale en speciel bog ? :) -
Meget Meget hurtig rettelse
ForumindlægHej har kun to meget korte spørgsmål: hva skal jeg skrive i stedet for mean i disse to sætninger.. det er min lærer der har rettet det, men ved ikke hva der ska stå i stedet.. " 1)Some people would mean that it’s bringing cultures 2)Other people mean that nature doesn’t benefit from the... -
Generelle spørgsmål om SSO
ForumindlægHej! Jeg har lige to spørgsmål mht. SSO. Man siger at den skal fylde max 15 sider, men hvad tæller med i disse 15 sider? Her tænker jeg på forside, indholdsfortegnelse, indledning, konklusion, noteapperat (som jeg har bagerst i opg.), kildeliste etc. Altså hvor "starter" de 15 sider og... -
Argumentering!
ForumindlægJeg skal finde kronikker, debatindlæg og reklamer hvor der gøres brug af argumenterings teknik så som pathos, ethos og logos!!! Nogle der har et godt link...Og hvad er en kronik? Anders -
Man gramatik
Forumindlæghej kan man sige på engelsk the (Indianerne) used (røgsignal?)as a telefon and in africa (man)? used trommer det er ganske interessante at man stadig bruger røgsignaler i dag når der vælges en ny pave i rom ?? KAN MAN SIGE it is interesant that you stell use røgsignaler? today when ... -
The Lottery af Shirley jackson
ForumindlægHej alle, er der nogen der har lavet et resume af the short story : The Lottery by Shirley Jackson? -
Kollapstid, sammentrækning af gasskyer
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal aflevere min SRP i morgen, men har et problem med en opgave. jeg skal beregne kollapstiden for en gassky ude i rummet. jeg har en ligning til rådighed t = 1 / √p * G (hvor p er densiteten og G er gravitionskonstanten på 6,67 * 10-11 N*m2/kg2) i min opgave står der at... -
Isolering af store A i sinusrelationen
ForumindlægJeg er gået i stå ved denne opgave til min matematik aflevering: Isoler A i ligningen a/sin(A)=b/sin(B), og angiv passende mellemregninger. Hjælp! -
indbegreber i ligevægt
ForumindlægHej vi er igang med et emne om indgreb i ligevægt og jeg er blevet i tvivl om hvad de følgende indgreb betyder: - ændring af stofmængdekoncentration - ændring i temperatur - ændring i volumen Jeg har prøvet at søge på nettet, men dog uden held.. Er der nogen som har styr på, og vil forklare ... -
Forskrift stamfunktion
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en forskrift? En funktion f er bestemt ved f(x)=3x2+6x . Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1,2). -
Procent...
ForumindlægHejsa :) Er gået lidt i stå i denne opgave: Da kaninen Mini var otte uger gammel vejede den 340 gram og var 12 cm lang. Da den var 22 uger, vejede den 870 gram og var 17 cm lang. A) Hvor mange gram tog den på? (530) B) Hvor mange cm voksede den? (5) C) Med hvor mange procent ...
