Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16321 til 16340 af 23609
-
Den specifikke brændværdi
ForumindlægJeg sidder og skal lave en rapport om paraffins specifikke brændværdi. I opgaven står den oplyst til 38 J/g, men jeg tror ikke elt jeg forstår hvad det er. Er det bare den energimængde er skal bruges til at forbrænde 1 gram paraffin, og i så fald hvad er det så der sker? altså som teori :-) -
glykolyse
ForumindlægJeg sidder med en længere rapport omkring glykolysen, men der er tre af spørgsmålene som jeg ikke synes jeg kan svare på ud fra min bog :S Er det nogen der kan hjælpe? 1. hvordan påvirker FCCP oxidativ phosphorylering? 2. Hvordan påvirker natrium azid oxidativ phosphorylering? 3. Hvordan påv... -
Forurener passager toge?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om forskellige miljøvenlige transportmidler. Men jeg er kommet så meget i tvivl om passagertoge, som f.eks. togene i dsb, overhovedet forurener. Man kan jo ikke se at der kommer røg fra dem når de kører. Er det fordi de er elektrisk drevede? Jeg har kigget ru... -
Dissektion af et svinehjerte
ForumindlægHej Folkens jeg er i gang med en rapport vedr dissektion af et hjerte. Jeg er stødt på et spørgsmål som lyder således, - Sammenlign væggene af arterier og vener. hvordan kan forskellene i de to typer af blodkar fortælles.? det er det sidste spørgsmål jeg mangler men kan ikke rigtig finde nog... -
Bevis b=y/ax1 ?
ForumindlægJeg skal skrive en rapport hvor jeg skal bevise b=y/ax1. Jeg har allerede bevist funktionen y=ax+b og a=(y2-y1)/(x2-x1). Desuden har jeg været lidt rundt på nettet, men det jeg fik ud af det var at man bare skulle isolere b, hvilket virker alt for nemt? Kan nogen komme med en uddybende forklar... -
Spørgeskema til eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mundtlig matematikeksamen til sommer, og derfor skal jeg have lavet en rapport, der omhandler statistik. Derfor vil jeg sætte stor pris på, hvis du gad at bruge 2 minutter på at svare på spørgeskemaet (link). (hvis du har afsluttet uddannelsen, så marker svar udfra hvad d... -
Farvernes bølgelængder - Spørgsmål til spektrum af farver
ForumindlægHej alle! Er der nogle som ved, hvorfor det hvide lys fra glødelampen bliver til et spektrum af farver, når det bliver afbøjet af gitteret? - Jeg har desværre ikke selv været med forsøget, så jeg er lidt lost på nogle af disse spørgsmål jeg skal skrive om i min rapport... Håber der er nogle venl... -
Forklar det generelle princip i gel-elektroforesen og hvorfor forskellige DNA-stykker placerer sig som de gør?
ForumindlægHej Alle, Jeg er i gang med en rapport hvor jeg bla. har til opgave, at forklare nedstående 1. Forklar det generelle princip i gel-elektroforesen og hvorfor forskellige DNA-stykker placerer sig som de gør? Jeg ved godt hvordan gel-elektroforesen fungere, men har ikke helt styr på hvorfor de f... -
Enzymers navngivning? HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg skal skrive en rapport i biotek om enzymkinetik. Til det skal jeg besvare spørgsmålet: Hvad ligger der i navnet "Exo-(1,4)-beta-D-galactanase", som er et alternativt navn for lactase. Jeg har ingen ide, udover, at -ase sættes på, fordi der er tale om et enzym. Er der nogle, d... -
Haster! Biologirapport om enzymer i brød
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive en rapport i biologi, men er lidt usikker på om jeg har skrevet teori og diskussionsdelen rigtigt. Det er et forsøg hvor vi tilsætter enzymet xylanase til vores brøddej og sammenligner bollerne med boller der ikke er tilsat enzymet kan i komme med feedback om det er rig... -
Enzymers navngivning? HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive en rapport om enzymkinetik. Til det skal jeg besvare spørgsmålet: Hvad ligger der i navnet "Exo-(1,4)-beta-D-galactanase", som er et alternativt navn for lactase. Jeg har ingen ide, udover, at -ase sættes på, fordi der er tale om et enzym. Er der nogle, der ved, h... -
Enzymet termamyl
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om nedbrydning af stivelse med Termamyl. For det første er termamyl det samme som amylase? Jeg skal svare på et spørgsmål der hedder: Hvad gør enzymet? Substrat/produkt. Hvilken binding brydes? Har fundet frem til at enzymet nedbryder stivelse til glucose, er dog i ... -
Gensplejsning
ForumindlægJeg sidder med en rapport, og kan simpelhent ikke besvare dette spørgsmål: Forklar hvilke materialer og udstyr der skal bruges, for at kunne lave gensplejsning i virkeligheden. Jeg føler jeg har ledt hele nettet igennem uden held. Hvor finder man lige en hjemmesider der beskriver hvilket udstyr... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg skal lave en biologi rapport og er igang med teori delen, jeg har svaret på alle spørgsmål bortset fra dette som jeg ikke kan finde ud af: Forklar sammenhængen mellem formatio reticularis og de øvrige dele af nervesystemet, herunder særligt det autonome nervesystem. Inddrag nedenstående figu... -
Soda
ForumindlægI sammenhæng med en rapport om hævemidler, arbejder jeg med natron i bagværk. Da reaktionen 2NaHCO3(s) => Na2CO3(s) + H2O(g) + CO2(g) bliver til, ville jeg spørge hvad der sker med soda'en? regner med at vandet fordamper og CO2en fordejen til at hæve -
Aktuel og formel koncentration HJÆÆÆLP!
ForumindlægI min rapport fik vi en koncentration på 0,1 M sølvnitrat og jeg skal finde den formelle og aktuelle koncentration af Ag+ og NO3-. Nogen den kan skære det ud i pap. Hvordan skal jeg beregne det Jeg ved at den formelle k er hvad der er opløst og den aktuelle er hvad der findes i opløsning. Er ... -
frit fald / mekanisk energi
ForumindlægHejsa , jeg har til aflevering fået den opgave for , og den voldet mig mange problemer da fysik ikke er min stærke side.' En lille raket når en største højde på 88km over jordoverfladen. Herfra falder rakethylsteret lodret ned mod jorden. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9,7 m/s^2... -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
valgfag ? hvad gavner mig bedst
Forumindlæghej jeg har mat og kemi på a neveau og synes selv at mat, kemi og fysik som jeg har på b er de sværeste fag. er lige startet så vi skal vælge valgfag til efter jul ellers er det efter første år (kan ikke lige huske hvornår men pyt med det) jeg interesserer mig rigtig meget for tysk og fremmedspro... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm...
