Søgning på: kemi b. Resultater: 16321 til 16340 af 96568
-
LINEÆR REGRESSION
ForumindlægHej x er antal år y er antal elever hvad er a og b ? hvordan kan jeg forklare a og b på grafen? hvorfor b værdi i minus? -
Hvordan finder jeg højden i en trekant
ForumindlægHej! Hvordan finder jeg højden i en trekant hvis A = 44 grader B = 23 grader lille c = 23 Takker på forhånd -
Orbitaler
ForumindlægHej søde mennesker Jeg skal skrive en opgave om orbitaler, har læst om det men kan slet ikke forstå det helt lost. Nogle der kan hjælpe? -
Udtrækning af fag. (;
ForumindlægHej allesammen! (; Ved I, hvilke fag som ligger overfor hinanden, som man kan risikere at trække til eksamen? Håber I ved, hvad jeg mener ellers bare spørg indtil... På forhånd tak! xx Bella -
Kl 00.00
ForumindlægHej hvad skal I op i? Alle 2.g´er???Jeg skal op i engelsk,geografi og historie årsprøve... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Rejser... ideer?
ForumindlægHejsa! Hej ale 3.g´ere der skal til at skrive AT, har i nogen ideer til emnet når nu det skal være noget med at rejse? Gerne noget naturvidenskabeligt og emner som darwin har allerede været en tur forbi mit hoved at vende.. Nogle ideer til noget hvor biledkunst indgår? Ideer generelt? -
Søgning på indlæg og opgaver samlet
ForumindlægHejHar gået og grublet lidt med en ide her på det sidste. For synes ofte at jeg søger om information/inspiration her på siden hvor det er underordnet om den kommer fra et indlæg eller fra en opgave. Derfor er det ofte ret irriternde at man skal søge på henholdsvis forum og opgave siden. Så jeg fo... -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h... -
Mat
ForumindlægHej! Jeg har lavet en opgave som jeg er rimelig meget i tvivl om, er der nogle der vil checke den?En persons kondital er fastlagt som den største mængde oxygen, personen kan optage pr. minut pr. kg legemsvægt.Kondital = Maksimal optaget oxygen i mL pr. minut / legemsvægt i kgSofie er 25 år og kan... -
pascal?
ForumindlægEt lille dumt spørgsmål:er p i idealgasloven angivet i atm eller pascal eller kan det være begge dele? -
hjælp ( så I rigtige søde )
Forumindlægjeg meget i tvivl.jeg har et gennemsnit på 7,5 (ny skala) , og vil læse til farmaceut. men jeg ved ikke om adgangskvotienten kommer til at være højre mit gennemsnit. jeg har endnu ikkelukket min eksamsbevis. mit sprørgsmål er : skal tage nogle fag om, for at forbedre mit gennemsnit eller skal jeg... -
Ioner??
ForumindlægHar lige et par spørgsmål om ioner: Hvilke positive ioner danner letopløselige salte? Hvilke negative ioner danner letopløselige salte? På forhånd tak for hjælpen! -
Fysik rapport - Afbrænding af svovl.
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en fysik rapport, der går ind under et forsøg vi har lavet. Afbrænding af svovl, forsøg 6.8 I rapporten står der: Forklaring til forsøget: Hvad observerede I og hvorfor skete det? - Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forklare hvad vi observerede, og jeg ved da... -
Cement egenskaber
ForumindlægHvilke egenskaber (kemisk/fysik) har cement? -
Videregående uddannelse
ForumindlægHar nogen af jer søgt ind på en matematisk videregående uddannelse eller overvejet det?Hvorfor søgte I ind/hvorfor gjorde I ikke?God sommer til alle :) -
Brug af enheder i ligninger
ForumindlægVil man nogensinde benytte sig af enheder i ligninger f.eks. Km/t? Hvis nej, hvordan skal man så angive enhederne i ens opgave? -
Reaktion mellem magnesium og oxygen
ForumindlægHej, vi har lavet et eksperiment med magnesium som blev varmet op indtil det reagerer med oxygen.Jeg bliver bedt om at argumentere for hvorfor en reaktion tog sted. Kan man sige at det er en eksotermisk reaktion? -
NV-rapport
ForumindlægVi skal lave vores første NV-rapport (NV = Naturvidenskabelig Grundforløb). \n\nHvordan skal sådan en se ud?\nNogle, der vil sende mig et ekemplar?\nEmnet er lige meget, skal bare se, hvad man laver en.
