Søgning på: kemi b isis. Resultater: 16401 til 16420 af 96602
-
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
Oktetregelen
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål. Opfylde Valin oktetreglen? Min lærer har forsægt at forklare mig oktetregelen, men jeg forstod det ikke. Tak på forhånd :D -
carbon
ForumindlægC-atomets forskellige former, samt deres egenskaber? -
bøger til farmaceut uddannelsen 1. og 2. år
ForumindlægHej Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger. De fleste er i god stand og prisen kan forhandles. -
Salt- Virkelig brug for hjælp det haster pleeease !!!
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk formel h... -
Hvad hedder man når...
ForumindlægHej, når man har taget en kandidat i matematik hedder man Cand.scient og ligeledes gør man hvis man har en kandidat i fysik, men kommer der ikke mere på titlen så man kan skelne de to? Og så tænkte jeg også på hvad titel man har når man har taget sin bachelor i matematik og hvad man egentlig ka... -
Brøndsted- & Lewis syrer
ForumindlægNu har jeg lige læst et indlæg her på forummet, hvor nogle af jer nævner Brøndsted- og Lewis syrer. Disse begreber har jeg aldrig hørt om før, og jeg er egentlig lidt nysgerrig omkring, hvordan disse defineres. Desuden så jeg én nævne "Brøndsted-Lowry definitionen". Nogle der kunne hjæ... -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
Byplanlægger
ForumindlægHej Jeg håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe. Jeg er en pige som har uddannet sig til byplanlægger med kandidat i by, plan og proces. Jeg har i et års tid nu forsøgt at søge job uden så meget held, da jeg desværre ikke har arbejdserfaring. Jeg skriver nu for at høre, om man med denne ... -
Haster - Organisk Syregruppe
ForumindlægHej. Det er mig igen.. jeg har virkelig brug for hjælp, og hvsi nogen vil bruge et øjeblik på at svare mit spørgsmål. Jeg har fysikrapport for, og et af punkterne er redegørelse for, hvordan en organisk syregruppe ser ud. jeg forstår ikke helt hvad det er man skal, så hvis nogen har et spørgsmål ... -
Kan det her godt være en magnetisme forsøg?
ForumindlægLink: https://www.youtube.com/watch?v=68kxO2mS_VI Hvis jeg trækker "Magnetisme" kan jeg så godt lave dette forsøg? Tak på forhånd -
Le Chateliers princip
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig om Le Chateliers princip? skal bruges til eksamensforberedelse :-) På forhånd tak. -
PH-værdien for CO2
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle mig hvad PH-værdien er for CO2???? -
pH i opløsninger
Forumindlæg"Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an? -
energi
Forumindlægberegn hvor meget energi der er i mL hydrogen? Det lyder så enkelt, men jeg er gået helt i stå med spørgsmålet. nogle som kan hjælpe? -
Ioner
ForumindlægHej, håber virkelig nogen kan hjælpe. Skal til eksamen i morgen. Og i vores spørgsmål under ionforbindelser og elektrolyse, er et underpunkt der hedder "ionforbindelsers navne". Hvad er det for nogle navne? på forhånd tak! :) -
Organisk/uorganisk
ForumindlægNogen der kan give eksempler på organiske og uorganiske stoffer? Også gerne hjælpe mig med eksempler på dannelse af carbonsyrer ud fra carbondioxid og vand? + Carbonsyrerns reaktion med vand? Håber nogen kan hjælpe da det er vigtigt til min eksamen på fredag. -
Aminosyrer eller generel forståelse af NH3+
ForumindlægHej, jeg sidder og læser om aminosyrer. Jeg studsede over hvordan det egentlig kan lade sig gøre at Nitrogen (N) som jo normalt har tre bindingsmuligheder danner bindinger med C og samtidig 3 H atomer. Dette ses i alle aminosyrer da deres miljø er ioniseret. Jeg forstår godt at carboxylsyregruppe... -
At læse på videregående uddannelse!
ForumindlægSom 3g'er er jeg selvfølgelig begyndt at tænke på, hvad jeg gerne vil efter gymnasiet. Men jeg er også usikker på, om jeg er god nok til det. Jeg ved godt at det flg. spørgsmål ikke er særlig let at svare på, og at det sikkert ikke kan gøres op på den måde, men: Hvilken peocentdel af en genn... -
2.g eksamen før jul
Forumindlæghej hvad er det for nogle eksamener man skal op til i til jul i 2.g eller hvad går de ud på.
