Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16401 til 16420 af 27496
-
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Fedtsyre
ForumindlægHvad kan jeg mon forklare ud fra dette, hjælplige :( -
Separation af de variable mht reaktions orden
ForumindlægEt billede er vedhæftet, der viser reaktionshastighedsudtryk for en første ordensreaktion. Jeg skal vise hvordan jeg fra det første udtryk kommer til det andet udtryk ved hjælp af separation af de variable (se pilen). Er der nogle der vil give en hånd.. Jeg har virkelig svært ved det her... På... -
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Hjælp søges!!!
ForumindlægHej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra... -
ethanols bindingstype
ForumindlægHej med jer! Er der en af jer der kan fortælle mig hvad ethanols bindingstype er? ionbinding, kovalent binding eller polær kovalent binding? Tak på forhånd :-) -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
Reaktionskinetik
ForumindlægHey vil lige spørge om der er nogen som har gode notater til reaktionshastighed og reaktionsorden... :) -
????????????????
Forumindlægved i hvor man kan downloade gamle eksamens sæt i samfundsfag skriftlig....fordi jeg skal nemlig op til årsprøve i samfundsfag skriftlig på onsdag...kan det være at jeg måske kommer op i den de havde sidste år??????? -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHejsa! Jeg er startet i gymnasiet i sommers, og nu da grundforløbet er sluttet, har skolen informeret omkring, hvilken lommeregner man bør invistere i..... Jeg har matematik på A-niveau! Skolen anbefaler en TI-Nspire med tilhørende software. Jeg har dog læst lidt omkring det på nettet, og der... -
redoxreaktioner
Forumindlæghej.Nogen der ganske kort kan gennemgå redoxreaktioner? Gerne ud fra denne reaktion:Fe++ + NO3- -> Fe+++ + NODet er mest starten jeg har svært ved (oxideringnumre).Mvh Ninna -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
er der nogen der vil hjælpe..?
Forumindlæger der nogen der ved formlen for det vandholdige salt..? :) -
Navngiv stoffet
ForumindlægHåber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-) -
hjælp til div opgaver hurtigt
Forumindlægjeg skal finde opløsligheden af magnesiumhydroxid i 0,1 M NaOH er det rigtigt at kop=x*(0,1M+2x^)^2og hvad gør jeg så herefter?? -
digoxindosis
ForumindlægDigoxin udskilles af kroppen efter 1. ordens kinetik. For en normal person er halveringstiden (t1⁄2) 36 timer. Ved en dosis på 0,125 mg opnåes en maksimal plasmakoncentration på 1,5 nM ( en del af digoxinen bindes i muskelvæv). Plasmavolumen antages at være 5,5 L og molmassen af digoxin e... -
"simpel" opgave?
Forumindlægopgaven lyder: Beregn ligevægtskonstanten for ammoniaksyntesen: N2(g) + 3 H2(g) --> 2 NH3(g) ved 298 K, ved 500 K og ved 800 K. jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg løser denne opgave, så alt hvad i har at sige ville være en store hjælp! på forhånd tak :) -
Aminosyrer
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om to opgaver a) Jeg skal identificere hvilke aminosyrer der er i en proteinkæde, og jeg har givet mine bud, dog er jeg i tvivl om den ene af dem. Den ligner lidt glutamin, men den har ikke et NH2, men et O. Nogle der har en idé? b) Billedet viser en reaktions forløb. Dog ... -
pH
ForumindlægHey, sidder med en opgave som jeg ikke rigtigt ved hvordan man løser den\n\nBeregn pH i en opløsning, der er fremstillet ved at hælde 10mL, HCL 1,00M i en 200mL målekolbe og fylde op med demineraliseret vand til stregen?? \n
