Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 16421 til 16440 af 32822
-
Normalvektor
ForumindlægJeg har opskrevet en paramterfremstilling. For at kunne bestemme den spidse vinkel skal jeg kende en normalvektor, hvordan finder jeg den -
Rank
ForumindlægHvad betyder ordet "Rank"?! - Det står i min bog om Lineær Algebra.. -
infinitesimalregning (integral regning)
ForumindlægBrug newtons metode til at vise, at arealet under kurven y=2X^(3/5) er A=(5/4)X^(8/5) -
Terminsprøver
ForumindlægHej allesammen Jeg vidste ikke helt, hvor jeg skulle katogorisere denne tråd under, men nu har jeg altså bare valgt det. Jeg går i 1.g og om 2 uger er der sidste skoledag. Hvad sker der egentlig i læseferien? Jeg ved at den første uge, skal jeg skrive min DHO, også skal jeg mindst op til én eks... -
Sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægBeregn de ubekendte stykker i trekant ABC når det gælder at: A= 124,83 grader b= 4,291 c= 8,612 -
opgave
Forumindlæghej -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
SRP hjælp!!
ForumindlægHej mine studie-kammerater og andre kloge professore... Jeg har lige et mikro-problem...! I min opgave kan jeg ikke placere perspektiveringen som et selvstændigt kapitel! Gør det noget? Dvs. perspektiveringen er et punkt i et kapitel, hvorefter der er et afsluttende kapitel om metoder... Kan ... -
danske værdier
ForumindlægHej. Jeg skal fortælle om de danske værdier i perioden Romantikken og idag? Altså sammenligne/forskellen på de 2 forskellige tidspunkter. Tak på forhånd. -
Antal sider?
ForumindlægMan skal skrive 15-20 sider i SRP, inkl. indledning og konklusion. Hvad er 1 side så? er det rent regnmæssigt at det indeholder de her ca. 2400 tegn. eller er det 20 SIDER? For rent layout mæssigt er det da flottest at indledningen der måske kun fylder ½ side står på sin egen side, og konklusion... -
Lysstyrke og størrelsesklasse
ForumindlægHej folkens. Jeg ved at L er den absolutte størrelsesklasse og l er den tilsyneladende. M er den absolutte lysstyrke og m er den tilsyneladende. Er der en sammenhæng mellem de 4? På forhånd tak :) -
fuldstændig og ufuldstændig forbrænding
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held? -
Om Matematisk Metode
ForumindlægJeg sidder og skriver AT om blandt andet matematisk metode (IKKE naturvidenskabelig metode) og der skal skrives ca. 2 sider om det. Min gruppe og jeg har ikke kunnet få det til at fylde mere en én side, så jeg vil meget gerne høre til råds her om der er nogle der kan suplere med noget. Det ville ... -
lille bitte spørgsmål
Forumindlæghvornår bruger man cos^-1? kan inte huske -
trapez
Forumindlæggodaa jeg har et spørgsmål hvordan finde man vinkler i e trapez hvis man har siderne''' påforhånd tak ;Z -
Eliminations reaktion
ForumindlægAlkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
SRP-hjælp tilbydes. I samf og/eller historie
ForumindlægTidlig juleferie her :) Så har lidt overskydende tid til at vejlede / guide en enkelt eller et par stykker i SRP-sammenhæng. Særligt hvis I nu har et emne, der fanger lidt :)Hvis I har samfundsfag og/eller historie i spil - og gerne vil guides lidt af en relativt erfaren... Så smid en beske... -
Logistisk fremskriving
ForumindlægHejsa :) Hvordan adskiller den logistiske fremskriving sig fra eksponentiel fremskrivning? Håber meget nogle kan hjælpe mig med problemet! Hilsen Mads :) -
Fra sekunder til timer
ForumindlægJeg skal lave 7,4 sekunder om til timer. Hvordan gør jeg det? -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ...
