Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16441 til 16460 af 20688
-
Opgaver til idealgasligningen
ForumindlægJeg har brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg ved ikke hvordan man løser opgaven. En trykflaske indeholder 1,31 kg 02. Flaskens volumen er 6 liter - Beregn hvor mange mol, flasken indeholder - Beregn gassens tryk Værskstedet, hovr gasflasken står, bryder i brand og gasflaskens temperratur sti... -
Produkt om Bakterie
ForumindlægHej, jeg har sammen med min gruppe trukket emnet Bakterie, som er underemne til Survivel of the fittest. Vi kan simpelthen ikke komme på et produkt, så jeg spørger i desperation. Hvad kan man lave som produkt til Bakterier, det skal helst have noget med Fysik/Kemi at gøre. Og vi har valgt T... -
Tælletal -.-
Forumindlæghalløj folkens, jeg har en fysik rapport til, og jeg skal forklarer tælletal. Jeg ved jeg har hørt det før, men jeg kan ikke huske hvad det er... xD Jeg har været inde og søge, og finde noget på wiki, og den store danske ordbog, men der står også noget om kardinal tal, og jeg er forstår ikke helt... -
jan oorts formel for dark matter
ForumindlægJeg er en dreng i 8.klasse som interessere sig inden for fysik, men jeg har fundet dem her formel om dark matter som jeg slet ikke forstår. Håber i kan hjælpe mig. Formlen:i ident rhoi / rhocrit = 8piGrhoi / 3H02; rhocrit = 1.9 x 10-29 h2 g cm-3 -
Materialer til emne om raketfysik
ForumindlægJeg undersøger i øjeblikket mulige materialer i forbindelse med min fysik/matematik studieretningsopgave om Raketter. I den forbindelse har jeg brug for nogle bøger der omhandler raketfysik, raketligningen og raketter generelt, ud fra et forholdvis højt fagligt niveau. Kan I hjælpe med det? Kende... -
opstil en stedfunktion fra forsøg af skrå kast
ForumindlægHej, jeg har lavet et forsøg i fysik/matematik, hvor der undersøges kastevidde (xmax), højden, og vinklen (a) i forhold til vandret, jeg har filmet en video og sat ind i loggerpro. I databehandlingen skal jeg lave en stedfunktion for x- og y-retningen, men er i tvivl om hvordan jeg får en stedfun... -
Spørgsmål om vandfordampning under normale trykforhold
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål angående, om vand kan fordampe, før det når sit kogepunkt under normale trykforhold. I forbindelse med et forsøg, jeg har lavet i fysik, observerede jeg, at vandet fordampe, før det nåede 100 °C. Kan dette virkelig ske, eller skyldes det en fejlkilde i mit forsøg? -
!!! hjælp til geografispørgsmål om konservering
ForumindlægHej! Min gruppe og jeg har emnet 'Teknologiens betydning for menneskets sundhed og levevilkår', og vi har valgt emnet 'konservering'. Vi har alle arbehdsspørgsmål i fysik/kemi og biologi på plads men mangler nogle til geografi. Nogen forslag? Mvh LASSE -
Gnidningdkoefficienten
ForumindlægHej, jeg mangler den sidste opgave til eksamen i Fysik. Men har ingen ide over hvordan skal man regne den ud. Opgave hedder: Under bremsningen blokeres bremserne, så kun gnidningskraften bremser segwayen. Bestem gnidningskoefficienten mellem dæk og vejbane? Fra opgaver før kender man at den brem... -
Hvordan skal beregninger opstilles
ForumindlægHej I en fysik opgave, hvordan 'plejer' man at opstile beregningerne? Er det ude i et. Fx: F=m*g=7*9,8 N/kg=68,6 N Eller med flere 'udbrudte' linjer? F=m*g F=7 N*9,8 N/kg F=68,6 N -
beregning af bølgenergi opgave hjælp
ForumindlægDet er NG og ikke fysik, kunne ikke vælge NG som fag. kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg får nogle helt underlige resultater ift mine venners. figur 3.2.67 Bølgehøjde: 1,3m bølge perioden: 4,5 sek figur 3.2.68 bølgehøjde 3,8m bølgeperiode: 6,3 sek -
Spg til Naturfaglig fokusområder: Rent drikkevand
ForumindlægHej Vi er igang med at prøve eksames ting ud, og lige nu er vi igang med naturfaglige fokusområder vores fokusområde er Rent drikkevand, mens mit delområde er vandforurening, jeg har nogle okay spg til Geografi og biologi, men kan slet ikke finde nogle til fysik, nogle som har ideer? Tak Ni... -
Gravitationloven
ForumindlægHej jeg er igang med min sop hvor jeg skriver om apollo 13 i fysik A min lære snakkede om at jeg skulle finde hastigheden af rumfartøjet for når den er tøttest på månen, og brydningshastigheden. dem har jeg beregnet. Min lære snakkede også om at jeg skulle bruge noget med banerne (med i filen)... -
Fysikaflevering - densitet
ForumindlægHejsa Jeg har denne fysikaflevering for til tirsdag d. 12/12. Jeg har så svært ved at forstå fysik og forstår overhovedet ikke begrebet densitet. Da jeg knap nok forstår hvad opgaven går ud på, er det stort set umuligt at komme i gang. Nogen der kan hjælpe? Tusind tak for hjælpen på forhånd:) -
Spørgsmål til lommeregner. Ti-30Xb. Binomcdf.
ForumindlægHej jeg har prøve i morgen, og har virkelig brug for at vdie, hvordan man kan udregne den cumilerede sandysnlighed af en binomalfordelt stokastisk variabel. som fx. P(x<5) på lommeregneren. Jeg kan simpelthen ikke finde noget, der kunne ligne det. Jeg ved det på Ti-nspire hedder binomcdf.... -
Termins 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik termins om 2 uger og har virkelig brug for nogle kloghoveder til at hjælpe mig med hvilke noter der er gode at have med. Jeg er så nervøs da jeg både skal lave en engelsk og tysk stil. Hvad er godt at have med eller hvad er vigtigt. -
Bølgemodel for lyd - eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg ha fået et eksamensspørgsmål i FysikB, der beder mig snakke om bølgemodellen for lyd og komme ind på bælge typer. Jeg kan sagtens finde noget om bølgetyper, men jeg kan dog ikke finde noget, der hedder "bølgemodellen" for lyd i min fysik bog. Bogen, jeg har, hedder BasisFysikB hvis ... -
Er der stor chance for at komme op i c-fag i 2.g?
ForumindlægHej Er der nogle,der har oplevet, at de fleste 2. gere kommer op i enten c-fag eller b-fag?? Jeg har c-fag (innovation & informatik+ mundtlig) b-fag (engelsk, kemi, fysik + mundtlig) Hvordan tror i at det ender når det perspektiveres til jeres/eller jeres elever er kommet op i? -
Årsprøve
ForumindlægHejsa, jeg går på 1g og er igang med årsprøve. Jeg er allerede færdig med skriftlig (hvilket jeg tænker det gik godt) , men problemet er mundtlig. Jeg har fået 02 i matematik mundtlig og 02 i DHO. Jeg skal op i fysik på torsdag, og jeg er lidt bange. Tæller årsprøve i vores årskarakterer? eller e... -
Sker der en ændring i lysets hastighed, når der sker temperaturændringer?
ForumindlægHej, vi er i gang med at lave et forsøg i fysik, hvor vi måler bølgelængden af en laser og gitterkonstanten af et gitter vha. gitterligningen. Vi skal i vores diskussion i vores rapport skrive om der var evt. fejlkilder. Kan temperaturændringer have været en fejlkilde og hvis ja, hvorfor og hvilk...
