Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16441 til 16460 af 119569
-
Eksamens opgaver
ForumindlægJeg er igang med at øve til eksamen... Men kan ikke finde ud af denne opgave... Er der nogen der vil være sød og hjælpe mig... 1) En funktion f er bestemt ved f(x)=x2-10x+30 Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligning x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. ... -
Beviser
ForumindlægHej..Jeg ville høre om der var nogen der havde en samling af beviser til 1-årig A?Da jeg regner med at jeg ikke er den eneste der skal op i mundtlig matematik kunne vi gå sammen nogle stykker også dele beviserne ud så man ikke skal til at lave noter til alle beviserne selv... -
Linje på en cirkel
ForumindlægPå billedet kan man se en cirkel med en linje igennem. Jeg skal regne længden af linjen ud, altså længden mellem punkt A og B. Jeg kan se på Geogebra hvad længden er, men jeg vil også gerne regne den ud selv. Hvordan gør jeg det? -
Ingen betydning af eksamen i C-Fag hvis optrækkes?
ForumindlægJeg går på STX og afslutter netop nu 1. G. Jeg skal op i fysik C, som jeg planlægger at trække op på B-niveau næste år. Derfor kan min årskarakter i fysik for i år ikke tælle på gennemsnittet på mit fremtidige eksamensbevis. Årskarakteren for næste år tæller udelukkende på mit afgangssnit, er de... -
Pointsystem
ForumindlægHvordan virker poinsystemet for matematik skriftlig? -
Bevis for cosinusrelationer
ForumindlægHej Jeg går i 1. g og skal til årsprøve i matematik B-niveau på onsdag, så er i fuld gang med at forberede mig, men har et problem. i et af prøvespørgsmålene skal jeg definere cosinus og sinus. (er med på at det gøres i enhedscirklen, men skal man bare sige det eller ville i tegne den hvis det v... -
skriftlig eksamen i mat c: med eller uden hjælpemidler???
Forumindlæghej alle sammen.. ska op til skriftlig eksamen i mat c på mandag... jeg tog faget som selvstuderende, og har derfor ikk rigtig snakket med lærerne.. spørgsmålet er så om skriftlig eksamen i matematik c, er med hjælpemidler, eller uden hjælpemidler.. dvs. er der ikke et eller anden del 1 og del ... -
Tegn en graf for funktionen
ForumindlægHej. Opgaven lyder: f(x)=3x^2's differentialkvotient er f'(x)=6x a) tegn en graf for funktionen -
engelsk
ForumindlægNogen der kan se hvad fejlen er her og forklaring. Peter´s mother gave her son a good advice, but he did not take it. -
differentialligninger
Forumindlæger der ikke lige en/nogen som kan uploade mig i det, for har simpelthen glemt det? -
Krav til at blive læge?
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og har efter tids overvejelse besluttet mig for, at jeg gerne kunne tænke mig at blive læge, eller i hvertfald noget i den retning. Det har altid ligget meget til at læse jura senere, og havde valgt en studieretning: Samf A, Engelsk A og Mat B, men den har jeg så ændret ti... -
uden hjælpemidler
ForumindlægHej er der nogen der ved nogenlunde hvilke formler man skal kunne uden hjælpemidler til matematik 1-årig A-niveau?? På forhånd tak -
Kan jeg stadig komme ind på uni?
ForumindlægJeg har lige været op til min sidste eksamen, og endte desværre med et 4 tal. Jeg har fået disse karakter i følgende fag, og håber på at nogen kan hjælpe mig med at se hvad de er jeg kan fravælge så jeg kan få det højeste og bedste snit. Jeg har en aftale med min vejleder i morgen, jeg ville bar... -
Hvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Friedrich Nietzsche tekst; Jenseits von Gut und Bóse
ForumindlægHvordan er eksamen teksterne i religion C set i forhold til Nietzsches Hinsides godt og ondt?. Jeg synes teksten er lidt svær at læse, og forstå samtidig. Jeg har rimelig svært ved at lave en rimelig analyse på 24 minutter. Gode råd og overblik relatede materiale tages gerne imod med ky... -
B) Giv et begrundet bud på, hvor søen pr 24/4 2008 befinder sig m.h.t. primærproduktion.
ForumindlægJEg har nogle værdier fra en tur til en sø: Sigtedybde:Omkring 1,5 m Nitratkoncentration (NO3-): 25 mg/L Nitritkoncentration (NO2-): 0-1 mg/L Oxygenkoncentration O2 : Over 10 mg/L pH: Over 7 og spørgsmålet lyder: Giv et begrundet bud på, hvor søen pr 24/4 2008 befinder sig m.h.t. primærproduk... -
B-niveau 24times eksamen "Binge-watching House of Cards and breaking bad is good for you"
ForumindlægJeg står med denne tekst og skal analysere den. Jeg er desværre bare helt gået i stå. Er der nogen der kan giva mig et skub i den rette retning. Umiddelbart skal jeg vel analysere den udfra Nonfiction. Mvh Kent http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/bingewatching-house-of-c... -
Artikel, tid
ForumindlægHej, Jeg går i 9 ;) Jeg skal til terminsprøve i morgen i dansk - stil og på overmårgen i dansk - diktat og læsetest. Og Onsdag- matematik 1. Hvilket stilehæfte tror i jeg får? 2. Når jeg skriver artikel, er det så Nutid eller datid der er bedst, at skrive i, hvis der ikke st... -
"Det har vist sig at reaktionshastigheden fordobles, hvis temperaturen øges med 11 grader celcius. Hvad er aktiveringsenergien for dimeriseringen af bu...
ForumindlægJeg har vedhæftet selve opgaven. Jeg har opskrevet hastighedsudtrykket for reaktionen og bestemt hastihgedskonstanten: k=0,00025 opg 2(hjælp) "Det har vist sig at reaktionshastigheden fordobles, hvis temperaturen øges med 11 grader celcius. Hvad er aktiveringsenergien for dimeriseringen a... -
Valgfag
ForumindlægJeg går i 2g sproglig og skal vælge mine valgfag for 3g inden for de næste par dage. Jeg har samfundsfag på A-niveau og skal altså vælge to valgfag for 3g. Skal jo vælge et sprog som bliver engelsk og derudover har jeg tænkt mig at vælge matematik på b (altså sprogligt højniveau). Egentlig er jeg... -
Vedr. optagelse på HF gymnasium
ForumindlægHej.. Lige nu har jeg afsluttet AVU på VUC. Jeg har netop afsluttet mine fag. Jeg har fået: Dansk D mundtlig - 4 Dansk D skriftlig - 02 Engelsk D mundtlig - 7 Engelsk D skriftlig 7 Naturvidenskab mundtlig - 7 Samfundsfag mundtlig - 4 Matematik - mundtlig - 7 Matematik skriftl...
