Kemi

"Det har vist sig at reaktionshastigheden fordobles, hvis temperaturen øges med 11 grader celcius. Hvad er aktiveringsenergien for dimeriseringen af buta 1,3-dien(B). Det kan antages at frekvens

01. november 2019 af Amalie1234324 - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg har vedhæftet selve opgaven. Jeg har opskrevet hastighedsudtrykket for reaktionen og bestemt hastihgedskonstanten: k=0,00025

opg 2(hjælp)

"Det har vist sig at reaktionshastigheden fordobles, hvis temperaturen øges  med 11 grader celcius. Hvad er aktiveringsenergien for dimeriseringen af buta 1,3-dien(B). Det kan antages at frekvensfaktoren(A) er uafhængig af temperaturen"

Nogen der kan hjælpe med opg 2

Vedhæftet fil: buta opgave.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #1
01. november 2019 af mathon


Svar #2
02. november 2019 af Amalie1234324

Jeg skal bare lige være sikker på hvad der sker fra starten af. Så der hvor der står ln(k2/k1), der flytter du 2- tallet, så den står foran k2, og så  har du 2k1. Er der en regel du bruger eller er det noget man kan gøre ved alle lignende?

Jeg har vedhæftet 

Vedhæftet fil:spørg om hjælp.PNG

Svar #3
02. november 2019 af Amalie1234324

Hvorfor er k opløftet i -0,85. Hvor kommer det tal fra? Jeg har i det vedhæftet ikke opløftet mit k i -0,85, for jeg ved ikke hvor du har det fra. Hvorfor har du opløftet det?


Skriv et svar til: "Det har vist sig at reaktionshastigheden fordobles, hvis temperaturen øges med 11 grader celcius. Hvad er aktiveringsenergien for dimeriseringen af buta 1,3-dien(B). Det kan antages at frekvens

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.