Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16461 til 16480 af 48240
-
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Geografieksamen!!
ForumindlægHey! Er der nogen her, der nogensinde har prøvet at være oppe i geografi eller skal op her til sommer? Jeg skal den 10. juni. Hvordan foregår det? Er der nogen, der har nogle tips eller noget til sådan en eksamen? -
Hjælp
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til engelsk prøve. Mit ordforåd i engelsk har altid været godt men når jeg skal til eksamen og sidder deroppe så forsvinder det. Hvad kan jeg gøre? -
osmose opgave!
ForumindlægHej! Jeg har en bio eksamensopgave, som jeg ikke helt kan svare, opgaven findes på denne hjemmeside: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/bi/STX06BIAVejl2opg1.pdfJeg skal have hjælp til opgave 2 og 4. Det haster meget! Tak.. -
TIPS TIL SAMF C MUNDTLIG?!
Forumindlæghej alle, er der nogen der har nogle tips til samfundsfag c mundtlig eksamen? og ved i, om jeg skal bygge min "fremlæggelse" om omkring min problemstilling og de underspørgsmål? -
Frivilligarbejde i velfærdstaten.
ForumindlægJeg er igang med min eksame, jeg har virkelig brug for hjælp til at besvare disse spørgsmål. Hvordan kan frivilligarbejde løse velfærdstatsens udfordringer? Hvad er ulempen ved frivilligarbejde? -
Hvad er formålet med en indikator? og hvorfor bruger man kaliumcromat som indikator?
ForumindlægHej allesammen Som skrevet i overskriften hvad er formålet med en indikator? hvorfor bruger man kaliumcromat som indikator? Forsøget er: saltindholdet i levnedsmidler jeg har aldrig rigtig forstået det og kunne godt bruge lidt hjælpe da det er et eksamens spørgsmål På forhånd tak. mvh. S... -
ANGÅENDE SNIT!!!
ForumindlægHej:) De snit man ser inde på uddannelsesguiden for 2010 er de ganget med de 1,08 eller uden? F.eks. Jura på KU var i 2010 på 8,3.. er det tal så inklusiv de 1,08 eller????????? Håber i forstår, hvad jeg mener.. Mange tak på forhånd! -
Hjælp matematik! Haster
ForumindlægÅr 2004 2010 Kurs 360 179 Tabellen viser hvordan en bestemt aktie er faldet fra 2004 til 2010 A) bestem den årlige procentvise ændring i kursen på aktien i denne 6års periode Er der en der kan hjælpe med at forklar hvordan man gør ? -
Hospitalfysil
ForumindlægForestår det simpelhen ikke. -
SØGER SYGEPLEJERSKE BØGER
ForumindlægJeg skal til at læse til sygeplejerske i Viborg, her d. 27/8-12 og har allerede fået pensum listen til modul 1. Så vil høre om du har nogle af bøgerne som jeg evt kan købe Billigt... "Sygeplejebogen" 1, Del 1 (2009 udg. 3). 2 (2009 udg. 3). 3 (2011 udg. 3). og 4 (2011 udg. 3). &... -
Søger privatundervisning Kbh
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en pige der går i 1g, som gerne vil havde privatundervisning/lektie hjælpe i matematik, fysik og kemi. jeg søger en der kan hjælpe/undervise mig i matematik. Det må meget gerne være en der også kan hjælpe mig når jeg får rapporter for i fysik og kemi. Hvis i også kan hj... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
Salte
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave der går ud på at skrive så meget om salte jeg kan, inden for kemi. Kemi er ikke mit stærkeste fag, så derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp til hvad jeg kunne skrive om salt?.. fx. definition på hvad salt er, hvad det bruges til og mange andre ting, i lige kan k... -
Hjælp til studieretningsvalg..
ForumindlægHej.. Jeg skal vælge studieretning på mandag.. Men jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg vil gerne læse til tandlæge eller farmaceut.. Hvilken studieretning passer mig bedst? 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B 2. Matematik A, Biologi B, Kemi B Nogen der vil hjælpe?? -
Reform 2005 - Godt eller skidt?
ForumindlægGymnasiereformen i 2005 står for døren og jeg vil i den anledning høre, hvad du synes om den. Er det godt eller skidt at få en reform? -
Vidergående - specifikke adgangskrav
ForumindlægNår man eksempelvis gerne vil løse medicin skal visse adgangskrav opfyldes som f.eks. at have bestået kemi. Hvad nu hvis man dumper kemi? Er det så 100 % sikkert at man ikke bliver optaget selvom snittet ligger højt?? Eller beregnes den endelige karakter ud fra års+eksamenkarakter?? -
SRP - EMNE !
ForumindlægHej alle Jeg tænkte på, hvad der ville være bedst at vælge: Fysik/Matematik el. Kemi / Historie Og jeg tænker på hvordan kobler man så historie og kemi sammen ? er det et problem, hvis man har svært ved at set hvordan den lige præcis kobles sammen ?
