Søgning på: religion noter etik. Resultater: 16461 til 16480 af 19479
-
Politiske holdninger
ForumindlægHvad er jeres holdning til nedenstående politiske problemstillinger? Hvorfor mener du det? 1. Teatre og museer skal ikke finansieres af skatteyderne, men af brugerne 2. Hash bør legaliseres 3. DR skal privatiseres 4. Vores frihedsrettigheder krænkes af anti-terrorlovgivningen 5. Det skal væ... -
Hvilket parti ligger mine holdninger tættest på?
Forumindlæg1. Teatre og museer skal ikke finansieres af skatteyderne men af brugerne Enig 2. Hash bør legaliseres Uenig 3. DR skal privatiseres Enig 4. Vores frihedsrettigheder krænkes af anti-terrorlovgivningen Enig 5. Det skal være lovligt for homoseksuelle par at adoptere børn Uenig 6. Politike... -
hjælp til metoder
ForumindlægHej studieportalen. jeg skal i gang med min synopsis og vores overordnede emne er rejser opdagelser og viden. jeg vil skrive om bjergbestigning i biologi (naturvidennskab) og historie (humaniorie). jeg har allerede valgt fag og jeg ville egentlig hellere have haft religion istedet for historie. m... -
bjergbestigning
ForumindlægHej studieportalen. jeg skal i gang med min synopsis og vores overordnede emne er rejser opdagelser og viden. jeg vil skrive om bjergbestigning i biologi (naturvidennskab) og historie (humaniorie). jeg har allerede valgt fag og jeg ville egentlig hellere have haft religion istedet for historie. m... -
Mors betydning
ForumindlægHej Hvordan vil du / i analysere denne sura...jeg har nemlig brugt denne sura som min kildemateriale til min eksamensprojekt og jeg skal analysee og fortolke den under min fremlæggelse...det er altså en religions tekst ;) Jeg har skrevet lidt om den, men vil MEGET gerne have nogle flere gode råd ... -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
HJÆLP TIL OPTAGELSE
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
Essay (Haster)
ForumindlægHej nogen der lige vil kigge den igennem, og se om jeg gør det rigtige. Det er et essay jeg skal skrive, og ved ikke rigtig hvordan man skriver et.. Nogle gange så spørger jeg mig selv; hvorfor er folk racister? Nogen gange kan jeg ikke forstå, at folk hader mennesker, som har en anden hudfarve,... -
"ENGELSK" - Plz help me :)
ForumindlægHej alle sammen, igen:) SKRIVER IGEN; SÅ NOGLE KAN HJÆLPE MIG. Jeg skal her til sommer til mundtlig engelsk og har virkelig brug for jeres hjælp. Mundtlig engelsk starter først med at eleven skal tale engelsk i 5 min, hvor læren og censoren høre, derefter er der en diskussion/samtale mellem ele... -
Hvorfor vil I ik' svare?
ForumindlægHej alle sammen, igen:) SKRIVER IGEN; SÅ NOGLE KAN HJÆLPE MIG. Jeg skal her til sommer til mundtlig engelsk og har virkelig brug for jeres hjælp. Mundtlig engelsk starter først med at eleven skal tale engelsk i 5 min, hvor læren og censoren høre, derefter er der en diskussion/samtale mellem elev... -
HJÆLP! Det haster !!!! Ret min oversættelse
ForumindlægDansk version: Jeg synes, at det er uacceptabelt at udelukke folk fra bestemte grupper fra arbejdsmarkedet. Alle har lov til at bestemme, hvordan de skal se ud og hvordan de skal klæde sig på. Jeg har selv problemer med at finde en arbejdsplads fordi jeg går med tørklæde. Derfor ved jeg, hvordan... -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
Hjælp valgfag?! Mat B + samf B? Eller Historie A + samf B?
ForumindlægKom til at oprette mit spørgsmål i den forkerte kategori, så prøver lige at lave den her i stedet! :) Hey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf... -
Eksamenssynopsis om "kriser"
ForumindlægHej folk! Jeg sidder og skal lave en synopsis til min kulturfagseksamen, og jeg er gået fuldstændig i stå. Jeg har fået uddelt 5 bilag, som jeg skal danne en problemformulering udfra. Hvis jeg nu skriver hvad de overordnede problemstillinger i bilagene er, så kunne det måske være at I kan hjælpe... -
Lyrisk digt eller episk digt?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturpåvirkning... -
HASTER - HJÆLP til analyse af digt!!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp... -
HJÆLP til analyse af digt!!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp... -
Årsprøve tysk
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at læse dette igennem? Mangler nogle nye øjne på grammatikken.. Ich habe den Text „Oya – Fremde Heimat Türkei“ gelesen. Ich werde mit eine kurze Zusammenfassung anfangen. Danach werde ich eine Charakteristik von Oya machen und zuletzt werde ich int... -
Hjælp søges hurtigt! Tysk
ForumindlægHejsa mennesker! Jeg har brug for hjælp til noget tysk! Jeg er lige flyttet skole, og på den skole jeg er flyttet til har vi lige fået en tysk stil for... Problemet er bare at jeg aldrig har haft tysk før, jeg har ikke noget at snakke med min rigtige tysk lære fordi vi havde vikar. Mine forældr...
