Søgning på: tysk oversættelse øvelse 16. Resultater: 16461 til 16480 af 40404
-
element??
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer en "lille" 9. klasse, hvad der sker rent teknisk, når man laver sit eget element, ved at bruge fx en Zn stang som - elektrode og Fe som + elektrode og putter dem ned i noget svovlsyre??? -
Hjemmeside søges
ForumindlægHej..Der var engang sådan at jeg så en som havde oprettet et indlæg om at vedrørende skulle op til prøve i fysik.Så var der en der svarede at han/hun ku nne logge ind på denne side så var der en masse om fysik/kemi.Er der nogle som kender en sådan side og der blev svaret at der var en inde her i ... -
Bestem en ligning
ForumindlægEn linje m går gennem punktet P(-6,5) og står vinkelret på linjen med ligningen 3x+y=2.Bestem en ligning for m.Nogen der kan hjælpe? -
to opg. fra eksamenopgaver i mat.
Forumindlæghey alle sammen!er der nogen, der har lavet opg. 3.002, 3.027 fra eksamenopgaver i matematik.Sidder og knokler med det... kan nemlig ike finde ud af det.opg. 3.002) det skæve tårn i Pisa er 55,2m højt og afviger 4,27m fra lodlinjen.beregn den spidse vinkel (hældningsvinklen), som tårnet danner me... -
Hjælp
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe? -
slibopstillinger: destillation & tilbagesvaling: beskriv virkemåde
Forumindlæghejopgaven går ud på at skitsere de to slibopstillinger(destillationsopstilling og tilbagesvalingsopstilling) og beskrive deres virkemådehar lavet skitserne og har vedlagt dem, hvis nogen ku få brug for dem, men aner ikke hvordan de fungerer rent teknisk, er der nogen, der gider hjælpe?mvh M.http... -
FSA
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle FSA´er, så jeg kan øve mig. Evt. Links hvis I har nogle. Det vil være en kæmpe hjælp. Hvis ikke, har i nogle typiske fejltyper jeg kan øve mig på? -
Beregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C
ForumindlægBeregn rumfanget af de udviklede gasser ved temperaturen 200 °C. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge, hvordan jeg beregner dette? På forhånd tak. -
skrftlig dansk FSA9, 2006
Forumindlæghej... er der nogen, der kort den skriftlige prøve i dansk fra 2006??? altså, hvilke 5-6 emner man kunne vælge at skrive om???? på forhånd tak... -
Reaktionsmekanisme
ForumindlægJeg laver en rapport om fremstilling af 2-chlor-2-methylpropan, og jeg skal nu redegøre for den aktuelle reaktionsmekanisme. Kan virkelig ikke finde ud af det, da vi ikke har haft om dette emne endnu, så ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig ? -
NV Eksamen
ForumindlægJeg har hørt at man skal op til eksamen i NV, men jeg ved ikke hvad man skal lave deroppe. Er det ligesom folkeskolens Fysik/Kemi eksamen? Jeg klarede mig meget dårligt til den eksamen. Jeg ved at man skal skrive en Journal til et eller andet forsøg man har lavet (med en gruppe?) men mere ved je... -
Valg mellem verbet eller adjektivet?
ForumindlægHej.. Er der ikke nogen der vil forklare mig hvordan jeg vælger i mellem verbet og adjektivet i de følgende sætninger. Indsæt det korrekte adjektiv eller verbet i følgende sætninger og forklar hvor det er verbet eller adjektivet der bruges. 1. Mark Renton was found complete/completely drunk ... -
Primær? Sekundær? Tertiær?
ForumindlægEr phenol en primær, sekundær eller tertiær alkohol? -
Idræt: Grundtræning til 1500 m løb
ForumindlægHej med jer Jeg skal i idræt lave et grundtræningsprogram, der er målrettet mod, at jeg skal blive bedre inden for disciplinen 1500 m. Jeg har en seddel, hvorpå der står, at 50 % af muskelarbejdet under 1500 m-løbet er aerobt og 50 % er anaerobt. Har I forslag til træningsøvelser? Skal man også l... -
beregn saltindholdet
ForumindlægHey allesammen Jeg skal beregne saltindholdet i lungerne ud fra denne ligning: y=0,0465x jeg har fået mit saltindhold til 0,45 g/L -
Helpme plz
ForumindlægMan afgasser Colaen for at fjerne CO2. men hvad er procesens kemiske begrundelse?:( -
formuleringsproblem
ForumindlægJeg ønsker hjælp til formulering, om dette. f.eks.: 2*5^3=250. men problemet med formuleringen kommer nå vi skal finde 5. Sådan siger jeg det: tredje rod af tohundredeoghalvtreds divideret med to. Dette kan skrives på to måder. 1)3v(250/2) v=rod 2)(3v250)/2 v=rod er der en der kan hjælpe me... -
Idræt - Basket
ForumindlægJaa, jeg var til basket-kamp igår. Men glemte så at strække ud. Hvad gøre man så i denne situation? Av av av min krop gøre ondt! -
Trekanter i Word?? (aflevering)
ForumindlægHej.. Nogen der ved, hvordan man kan aflevere hjemmeregning med trekanter, hvor gradtallene og længden på siderne også er med?? Afleveringen handler nemlig om trekanter, sinus osv.. Tak.. -
ligning hjælp!
Forumindlægen funktion F er bestem ved: f(x)= ln(x)-3x x>0 vi skal gøre rede for funtionens F maksimum og bestemme dette..! hvordan gør vi det...?
