Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 16481 til 16500 af 46442
-
Fejlstøvsugeren side 36-37
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for en facit liste til den grønne fejlstøvsugeren side 36-37 -
Hvordan dumper man?
ForumindlægHejsa derude :) Så bliver jeg sgu snart student! Og min afgangseksamen er dansk, hvilket er o.k, dog er jeg i tvivl om noget… Hvad skal der egenligt til for at dumpe? Fx. hvis jeg har lavet en super god analyse og forstået min tekst, men jeg forstår ikke emnet så godt, kan de så dumpe mig? Og omv... -
Hvad er forberedelsesmateriale i mat A stx?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give en forklaring på hvad forberedelsesmaterialen i mat A stx går ud på? Jeg ved, at det for i 2024 handler om sandsynlighedsregning. Hvor mange af opgaverne i selve eksamenssættet kommer til at omhandle emner fra forberedelsesmaterialet? -
PU og NV
ForumindlægHej! Mine PU og NV prøver gik ikke så godt, er det måske muligt at tage dem om igen? -
Kvote 1!?
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger en videregående uddannelse gennnem kvote 1, søger man udelukkende med eksamensnit eller spiller årskarakterene også en rolle? Tak på forhånd -
SKAM TV-serie
ForumindlægHej. I forhold til TV-serien “SKAM”, ville jeg høre, hvad I tænker serien ligger ind under af buerne: episodebuen, føljtonbuen, scenebuen eller? Jeg har nemlig aldrig set serien selv, så er meget forvirret hvorvidt, der er en “konflikt” i hvert afsnit eller om det strækker sig over flere episode... -
American football
ForumindlægHej alle Vil spørge om der er nogle der ligger inde med noget viden, eller nogle noter om american football. Skal lave fremlæggelse om det snart. Håber på hurtigt svar :D -
4 a-fag i gym, men 5 a-fag med GSK
ForumindlægJeg afsluttede gym her sidste år med 4 a-fag. December samme år afsluttede jeg matematik A (B-A) Får jeg så en bonus for 5 a-fag, eller gælder det udelukkende, hvis man har dem i gym? Jeg har søgt en videregående uddannelse i år. -
Flaskehalsen
ForumindlægAnalyse af Flaskehalsen af H. C. Andersen -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
hjælp til min disposition!! radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ha lavet en disposition om Radioaktivitet der skal indgå noget med: - Geigertæller/Geiger Müller rør - Baggrundsstråling - Alfa-, beta- og gammestråling - radioaktivt henfald - jordstråling - halveringstid - anvendelse af stråling i dagligdagen. Jeg ved simpelthen ikke... -
Katalysatorer og bæredygtig energi
ForumindlægHej, Vi er to piger der har trukket "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan," til 9. klasse afgangsprøve. Vi har så valgt underemnet Katalysatorer. Nu sidder vi så med det problem at vi har svært ved at finde på nogle forsøg vi kan lave, hvor vi kobler over -og underemn... -
Funktion
Forumindlægf(x)= (2-x3)/4x Løs ligningen f´(x)=0 : x1 = Hvilket fortegn har f´(x) når x har en lavere værdi end ovenstående ? + - Hvilket fortegn har f´(x) når x har en højere værdi end ovenstående ? + - Hvad kan du konkludere vedrørende f(x) ved x=x1 ? f har et lokalt minimum f har et lokalt maximum... -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Har problemet med at besvare disse opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak Mvh -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
mellemkrigstiden?
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til min dansk/historie opgave her i 2.g. Jeg har valgt at skrive tværfagligt i mellemkrigstiden. Noter i mellemkrigstiden vi fik udleveret: (økonomisk krise - arbejdsløshed - socialrealisme; politisk radikalisering - retorisk analyse af politisk materiale - fx tal... -
Matematik A STX december 2008
ForumindlægHej... Nogen der har svarene fra Matematik eksamen skriftlig december 2008 ?? -
Matematik A VUC
ForumindlægHej. Jeg har en veninde, som kæmper for at bestå matematik A på VUC. Det er 4 år siden hun har afsluttet matematik B, hvorfor hun har glemt det meste af matematik. Hun synes det utroligt hårdt, og har svært ved at følge med i timen. Derfor vil jeg høre jer, om hvordan eksamen på VUC suppleri... -
PC-ordbøger download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med ... -
Hjælp til Naturvidenskablig disposition?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition for min fællesfaglig prøve eksamen i naturvidenskab, men jeg er ærlig talt på bar bundt hvad angår opsættelse. Kunne nogle Anbefale en skabelon jeg kan se på? F.eks en gammel disposition de selv har advendt? Jeg har et emne, men har bare ingen ide hvordan opgave...
