Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 16561 til 16580 af 20009
-
Hvordan siger man "ville gerne"
ForumindlægHej jeg er i tvivl om hvordan man kurrekt siger "ville gerne" på tysk. Jeg skal skrive: Jeg ville gerne drøfte et problem med ham. Men jeg har fået at vide, at det er forkert at skrive wollte gern. Er der nogen, som ved hvad man skal skrive På forhånd tak ... -
Kig ind .. kort oversættelse
ForumindlægHej derude! Jeg har en kort oversættelse som skal afleveres engang i næste uge. Jeg vil høre om der er en derude, som gidder at kigge den igennem og evt. rette den/fortælle mig hvad mine største fejl er? Du får både den danske tekst og min tyske oversættelse - selvfølgelig. Jeg vil blive meget ... -
HJÆÆLP!! Herz Im Kopf
ForumindlægHAR VIRKLIGT BRUG FOR HJÆLP!!! SKAL SKRIVE STIL OM TYSK FILMEN ''Herz Im Kopf'' PÅ 200 ORD!! KAN IKKE KOMME OP PÅ DE 200 ord!!! Hvis i har en stil liggende eller i kan finde en så giv venligst et link eller skriv den i kommentarene.. HAR BRUG FOR DEN I AFTEN!!! -
3 sætninger
ForumindlægWas können wir besser machen? Hvad kan vi gøre bedre? Ich traf meinen Mann in Disco. Jeg mødte min man på et diskotek. Man kann nicht ändern, was passiert ist. Man kan ikke ændre, hvad der er sket. Hvordan kan de tyske sætninger blive bedre? Tak på forhånd til de hjælpsomme SP'... -
Transportomkostninger ved optimer (prisdifferentation)
ForumindlægHey hey... Jeg sidder lige pt. med en opgave på HD vedr. optimering på Mercedes biler på amerikansk og tysk marked. Optimeringen har jeg gennemført... Nu spørges der så til hvad man gør hvis transportomkostninger skal med ind i billedet (på det amerikanske marked)... og her bliver jeg i tvivl....... -
Sætningskonstruktion
ForumindlægHej. Sidder i øjeblikket og kæmper med en tysk stil, og jeg bøvler virkelig med en sætning som jeg ikke kan få til at give mening. Nogen der evt. kan hjælpe? Wie gesagt es fällt mich schwer eine Haltung zu habe. Ich habe noch nie über diesem Problem gedenkt. På forhånd tak! -
oversættelse af en sætning, tak
ForumindlægHejsa! jeg sidder med en oversættelse min lærer har lavet om "Momo og tidstyvene". Sætningen, jeg har lidt svært ved, lyder: "...Så bliver tiden sat ind på en tidskonto, så man senere kan bruge af tiden, når man har lyst." Nogle der gider at oversætte denne til tysk? :) - Tak. -
Gyldendals røde tyskordbøger
ForumindlægDa jeg har afsluttet tysk, vil jeg gerne sælge mine røde Gyldendals tyskordbøger. Jeg købte dem, da jeg startede i 1. g, så de har kun været brugt i 2 år og er så gode som nye. Jeg aner ikke, hvad sådan nogle ordbøger er værd, men giv et bud, hvis du er interesseret. Auktionen starter ved 150 kr ... -
hvordan bøjes bestehen?
ForumindlægHej alle. jeg er ved at skrive en tysk stil, men har et problem med at bøje "bestå" : ... und hat neulich sein Abitur in Deutschland bestehen. Jeg tror ikke "bestehen" er bøjet rigtigt, fordi oversat til dansk vil jeg have det til at betyde: og har for nylig bestået sin studen... -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægKære SP Vil i være søde at hjælpe mig med at oversætte denne sætning til tysk: En af grundene til at man bliver overvægtig kan være pga.... Jeg er ikke sikker på at denne sætning er korrekt skrevet, hvad synes i? Ich will gern von die Ursachen das übergewichte führen kann erzählen ... -
Regelmæssige verber
ForumindlægHej jeg har nogle sætninger som jeg skal oversætte til tysk og gerne ville have jeres hjælp. sætningerne lyder: - Nu køber jeg avisen - Min far køber aldrig avisen - Køber i ofte avisen? - Nej, men vi har købt den i dag - hvem henter mine bøger? - Din mor har allerede hentet dem - Vi hente... -
rettelse af essay
Forumindlæger der måske nogen der gidder kigge på mit essay? hovedsageligt på tegnsætningen, da jeg altid blander dansk og tyskt komma sammen, og der er nogle steder hvor jeg ikke kan finde ud af om der skal være tankestreg eller komma osv. men også gerne generel kritik:) det skal afleveres i morgen (er ... -
Problemformulering hjælp!
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive min bachelor i teknisk tysk. Jeg har dog svært ved opstille min problemformulering som skal bygge på metologien (tror jeg det hedder på dansk). Måske nogen vil se på nedenstående problemformulering og kommentere på om den er rigtig opbygget? Er skrevet på dansk indtil ... -
Negativ rentetilvækst?
ForumindlægHej, Jeg har et problem i min matematikaflevering; Jeg forstår ikke helt princippet i negativ rentetilvækst, og jeg ville høre om der er nogen der kan forklare mig hvordan den her opgave skal løses: En nyuddannet tysk-lærer er 100.000 kr værd. Værdien aftager med 15 % om året. Opskriv en funkti... -
Schreibe über Zinos' Erlebnisse (Soul Kitchen)
ForumindlægNogen der har skrevet opgaven Soul Kitchen (det er en tysk eksamenssæt), derved skulle jeg spørge om jeg måtte bruge opgaven til inspiration. Hvis der er nogen der har skrevet del 2, dvs. opgave formuleringen der lyder; "Schreibe über Zinos' Erlebnisse", vil i så ikke sætte opga... -
SOS - Rettelse af 11 nemme sætninger
ForumindlægGodaften alle. Jeg er i en nødsituation. Jeg har oversat 11 sætninger (fra dansk til tysk) og jeg mangler en der er villig til at kigge dem igennem. Sætningerne er forholdsvis nemme/enkle og korte. SOS Kh. en 2.g'er (sender over indbakke) Er i en nødsituation da jeg skal aflever... -
Oversættelse!
ForumindlægHej alle, Er der et venligt sind, der lige kan oversætte dette lille uddrag af en tale for mig på tysk :) Mor og far, i passede mig da jeg var helt lille, og jeg kan ikke forstille det har været en særlig let sag for jer. Som lille, lærte i mig at gå og stå, og tænk engang nu står vi sammen,... -
Hjælp :O
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Som aflevering i tysk skulle man skrive om hvad demokrati betyder for en og dermed analysere teksten, hvor man skal fokusere og farve subjekt, verballed og præpositionsforbindelser, men jeg usikker på hvilke ord jeg skal farvelægge når det kommer til subjektsprædikat, akkusativ o... -
Betydning
ForumindlægHej Jeg sidder med en tysk tekst (ich habe einen Traum). I teksten referer fortælleren til en linje i et digt: "Wer jetzt kein Haus hat, baut sich keines mehr" Nogen der kan hjælpe med at oversætte og evt. fortolke?? -
15 linjer, HJÆLP!
ForumindlægHeeej! Jeg mangler virkelig noget hjælp, (bare på dansk) Nogle idéer til hvordan jeg kan komme videre i min tysk aflevering. Jeg skal skrive om min hobby, hvilket er dans. Jeg har skrevet hvilke stilarter jeg går til og hvorfor jeg godt kan lide det. Nogle der kan hjælpe lidt, please! :-)
