Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 16601 til 16620 af 25375
-
Role Models
ForumindlægHey skal skrive en stil omkring emnet rollemodeller? Som en del af denne stil skal jeg skrive om hvilken betydning det har for unge i dag at have rollemodeller? I denne sammenhæng vil jeg meget gerne høre jeres meninger (helst på engelsk)... Discuss the importance of having role-models for young... -
Jobansøgning
ForumindlægHej Ved ikke om det 100% er det rigtige sted at spørge, men da dette vel er en side for unge mennesker, er jeg vist ikke gået helt galt i byen. Jeg vil gerne have et job og har fundet et rengøringsjob (ikke det mest studierelevante/kompetencegivende job, men okay til en start). Problemet er s... -
Analyse af " Den danske sommer" af Thøger Larsen
ForumindlægHeej :) kan i ikke hjæle mig med at få oversat de her to strofer eller fortælle hvad de handler om: Danmark, du vaagner med søer blaa, mætte som moderøjne. Alt hvad i dine a... -
afvigere
ForumindlægHej derude :-) Er igang med at skrive eksamenprojekt om afvigelser og normalitet men er da gået helt død. Min indledning starter med et eksempel på en afviger >(hjemløs) men jeg skal ha det sat sammen med det pædagogiske arbejde med børn og unge. Hvad kan jeg ellers få siderne til at fylde me... -
Stil....
ForumindlægHey jeg skal aflevere en stil som hedder "Sandt eller falsk". Genren skal enten være en manuskrift (tale) eller en artikel. Målgruppen er de unge. Opgaveformuleringen lyder: "Formidling og konstruktion af virkeligheden. Menneskets behov for helhedsfortolkninger." Jeg ved ikke... -
Tysk oversættelses hjælp
ForumindlægHej allesammen! Jeg ville høre om der ikke var nogen som ville hjælpe mig med, at se om det som jeg har oversat er rigtigt indtil videre?? Det skal oversættes fra Dansk-tysk Mit forsøg: Deutschland wurde nach dem zweiten Weltkrieg zerstört und besetzt. Die nazistische Diktatur unter Hitler... -
Hustelefonen af Benny Andersen
Forumindlægheeej alle derude! Jeg sidder med benny andersens novelle "hustelefonen" og skal lave en analyse af denne. Jeg tænker, at BA her refererer til sit eget liv (han gennemgik også selv en en udvikling af sin identitet da han var ung), men på den anden side er han jo selv vokset op i ... -
Er det for sent at starte universitet som 21 årig?
ForumindlægAf personlige grunde er jeg startet lidt sent på en gymnasiel uddannelse, er 18 snart og har 3 år tilbage, regner med at gå direkte på universitetet bagefter, er bare lidt bange for at være den ældste i klassen? Jeg har hørt der er mange der starter som 30-50 årige. nu ikke lige det jeg havde t... -
Bølgelængde Hz
ForumindlægEn ung person kan høre fra 20 Hz til 20 kHz. A) Bestem bølgelængden fra den dybeste tone Han kan høre B) Bestem bølgelængden for den højeste tone han kan høre? ------------- Lyd er trykbølger i luft. Ved stuetemp. udbreder de sig med farten 343 m/s Hvad er bølgelængden for en bastone på 30Hz... -
uddannelse
Forumindlæghvordan kand et være at vi i danmark klarer os dårligere end andre lande der bruger færre penge på uddannelse? vi siger heæe tiden at den sociale arv stadig eksisterer men det gør den jo egentlig ikke i forhold til uddannelse. tal viser at flere og flere unge der ikke kommer fra en akademisk fam... -
2 sætninger søger rettelse:)
ForumindlægI tekst 1, møder vi to unge som har forskellige meninger om fjernsynsprogrammet, Operación triunfo. En el texto número uno, conocen dos jóvenes que tienen diferentes opinan a la programa de televisión, Operación Triunfo. Mercé er 16 år og interessere sig ikke... -
Økonomisk- og konjunkturudvikling
ForumindlægHej alle. Har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg er til 24-timer eksamen i International økonomi og har trukker økonomisk- og konjunkturudvilling og er lost! Mine bilag har følgende overskrifter: - Langsom vækst og økonimske nøgletal for Danmark. - Danmarks økonomi har siddet fast i flere ... -
Growing Up
ForumindlægHej, skal skrive en lille stil om unge i Engelsk. Skal her også komme ind på emnet Growing up/the significance og growing up. Jeg vil gerne have nogle outsider informationer og meninger, så det håber jeg I kan give mig. I må gerne svare på dansk :) - Hvorfor er det at vokse op en betydningsfuld p... -
Hjælp til problemformulering eller fokus
ForumindlægHej, Jeg var oppe og trække samfundsfag i morges og har stadig ikke fundet ud af hvor jeg vil ligge mit fokus. Jeg trak sociologi. Artiklerne der fuldte med omhandler det store press der er på nutidens unge, derudover omhandler artiklerne også at akedemiker børn har en for beskyttet opvækst... -
Frivilligt arbejde
ForumindlægUdfordringer og muligheder for forandring er det jeg ser frem til i xxx forening. Det giver mig mulighed for at gøre en forskel i folks liv i samfundet, hvor jeg ser foreningen give de unge en ny måde at se på fremtiden med. Jeg er 23 år, tager min kandidat, Århus Universitet. Jeg har sk... -
En som kan oversætte det her? :)
ForumindlægVi har i klassen set en dokumentarfilm om nogle unge mennesker der tog på en rejse til Guatemala. Og en stor del af befolkningen er de indfødte som også kaldes mayaerne. Et stort problem er at der er meget fattigdom i landet, de fattige lever for under 1 dollar om dagen. disse ord skal være inds... -
Sabat år
ForumindlægHej, jeg afslutter gymnasiet i år, og jeg regner med at tage et sabatår næste år for at samle energi til at studere videre... Jeg ved endnu ikke helt hvad jeg vil bruge et helt år på, men ville gerne ud at rejse... Jeg ville høre om der var nogen der har hørt om nogle fede rejser der er mere en... -
Hjææææælp
ForumindlægEn venlig sjæl, der er god til tysk, som kan hjælpe mig med at oversætte? Tænk over de posssive pronominer. 1) Hun ser på sin lillebror og tænker, at hans hår er for langt. 2) Har du fortalt vores lærer om min sygdom? 3) Døren åbner ikke fordi dens nøgle er væk. 4) Løven brøler af sin unge.... -
Hjælp samfundsfag eksamen
ForumindlægMit tema som jeg har trukket er: Det senmoderne menneske. Er der nogle der har nogle bud på eventuel fokus når man skal skrive de tre taksonomiske spørgsmål? Ind til videre disse spørgsmål, er bange for de er for brede. Nogle gode råd anyone?? :-) Redegørende 1.Hvordan karakteriseres de... -
Lille oversættelse
ForumindlægOversæt følgende til tysk: Ferien er slut. Mange unge mennesker begynder på et studium eller et arbejde. Nu kommer det store spørgsmål. Hvor kan de bo? De fleste vælger at bo hos forældrene endnu et par år. Vi har talt med 2 handelsskoleelever. Peter har fået et job i en bank. " Mine forældr...
