Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16661 til 16680 af 27496
-
privatlærer søges
ForumindlægHej....Jeg søger med lys og lygte efter en der er knaldgod til kemi. Jeg selv har kemi på B-niveau og har i øjeblikket 3 rapporter der ligger og venter på at blive lavet. Titlerne er henholdsvis:"Bestemmelse af en ukendt syre", "Substitution i heptan", og "Bly(II)iodids o... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej Jeg har haft Kemi A, men kun i 3.g da jeg haft kemi B med en anden lærer alle 3 år. Derfor fik vi separate karakterer på begge niveauer. Mit spørgsmål er så om mine B karakterer kommer på eksamens beviset, da jeg slappede lidt af på B og fik lavere karakterer end på A. Hilsen Anders God eksa... -
Hjælpelærer søges
ForumindlægHej Jeg søger en som har styr på kemi c-niveua. Jeg skal til eksamen den 17. maj, og skal simpelthen bare have styr på det kemi. Det er op til dig, hvor meget du kan bruge af tid. Jeg kan både i dag- og i aftentimerne. Jeg bor i Hillerød, men har også mulighed for at komme hen til dig. Det er sel... -
Notatark C - noter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og sveder lidt i kemi og skal til eksamen om ganske kort tid. Jeg har arbejdet en del med nottark C, men har stadig nogle huller. Er der nogen som ligger inde med et udfyldt notatark til kemi C? Det er belastende, når man efter at have arbejdet med det så længe stad... -
Forsøg med Ioner
ForumindlægHej alle! Jeg er vikelig på den, jeg skal op i mundtlig fysik og kemi her om en uge, og jeg har VIRKELIG svært ved at kunne fremstille et forsøg omkring ioner. Jeg er ikke ligefrem en haj i kemi, så hvis nogen har en enkel idé, ville det hjælpe super meget! Om ikke andet så bare noget god info ... -
Oxidation
ForumindlægHej Kemi folk :D har lige problemer et pr spørgsmål, som jeg skal have med i min kemi rapport, håber nogen kan hjælpe :) Reaktion: 3Cu + 2NO3- + 8H3O+ --> 3Cu2+ + 2NO+ 12H2O hvilke atomer oxideres i ovenstående reaktionsskema, og hvilke atomer reduceres? hvad angiver metallers placering i spæ... -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er så heldig at skulle op til kemi mundtlig eksamen i morgen. :-/ Jeg vil høre, om nogle af jer ligger inde med noget super gode noter fra kemi? Er nemlig ikke selv den helt store haj til det, sagt mildt! Har fulgt det på selvstudie... Ville være rigtig behjælpeligt, hvis nogen kan... -
Fysik - perspektivering til forskellige emner
ForumindlægHej! Jeg skal snart op i 9. klasse afgangseksamen i fysik/kemi. Da man tilsidst i sin disposition skal perspektivere til hverdagen afhænging af hvilket emne man har trukket, ville jeg høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med det. Jeg har allerede selv fundet ud af lidt med kemien, så det er... -
Gibbs energi
ForumindlægHej I forbindelse med AT skriver jeg i kemi og billedkunst om fotografiet, hvor jeg for at få noget kemi-a-niveau stof med, skal sammenligne de enkelte stoffers gibbs energier. Stofferne blev brugt til forskellige metoder til at fremstille fotografier, men jeg ved ikke hvad jeg kan konkludere ud ... -
organiske reaktionstyper
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i kemi B, og vil derfor være sikker på at der kun er 7 reaktionstyper inden for organisk kemi. Substitution, elimination, addition, oxidation, reduktion, kondensation og forbrænding, kan dette passe? vil enddnu engang gøre jer opmærksomme på at jeg kun har B-nivea... -
Hvilken reaktionstype?
ForumindlægOkay, nok et mega dumt spørgsmål her, men jeg sidder og tager noter til gammelt stof i kemi, heri blandt reaktionstyper. Hvilket fik mig til at stille spørgsmålet - Hvordan ved man hvilken reaktionstype vil forekomme, hvis altså ikke det står i opgaven? Jeg er en mega-noob i kemi, og kunne ikke ... -
Molekyle masse og opgave
ForumindlægHej Er der nogen herinde som kender et program man kan downloade, som beregner molekyle massen af et stof? Har også e spørgsmål angående opgave 6 i nedenstående link. Jeg kan simphelthen ikke finde ud af den - jeg mener selv at der mangler 1 oplysning. http://homepage.svendborg-gym.dk/... -
Reaktionshastighed - er syre en katalysator?
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for lidt hjælp til min kemi rapport, for har ret svært ved kemi. Vi fik følgende resultater ( se vedhæftet fil ) Mit spørgsmål er så, hvorfor er reaktionen hurtigere når der er syre i? Er det fordi det er en katalysator eller er der en anden grund? Mvh Kathrine. Håber d... -
Hjælp til hvad man kan skrive om!!
ForumindlægHej alle sammen jeg har en projektopgave om i faget kemi som skal afleveres i næste uge. Mit overemne er Befolkning og ernæring men ved ikke helt præcist hvad jeg skal komme ind på ind under kemi delen derfor ville jeg spørger om hvilken emne man kan snakke om ind under det her emne håber der e... -
hjælp med ESTERLIGEVÆGT
ForumindlægHej jeg prøvede at hjælpe en ven med noget kemi og det har endte med at jeg selv er blevet frustreret. Når men til selve spørgsmål jeg forstår ikke hvordan i hulen man løser "Beregn slutkoncentrationen af eddikesyre (T) og til og med reaktionsskemaet" nu er det også lidt længe si... -
Hvad er forskel på -3 og 00
ForumindlægHej Skal op til mundtlig kemi imorgen med de sidste eksamener for 3.g slut. Ville høre hvad forskellen egentlig er på -3 og 00? Har -3 en dårligere konsekvens end 00 eller er de på lige fod, siden de begge betyder dumpet. Jeg er virkelig dårlig til mundtligt kemi og ved bare at jeg får en af de ... -
Disposition
ForumindlægHej Skal til snart til kemi b eksamen, og vi kan trække alle de forsøg vi har lavet gennem de sidste to år. Jeg har tænkt mig at lave en disposition, er der nogle som har erfaring med hvordan man laver den så struktureret som muligt? Eller måske ligefrem han en "type opskrift" ? Gener... -
"Nemme" miljø uddannelser?
ForumindlægJa, findes der "nemme" miljø uddannelser? - Vil super gerne gøre noget for miljøet, mindske fourening osv. MEN de uni uddannelser jeg kigger på, kræver Mat A og Kemi B/Fysik B . Det føler jeg bare, at jeg overhovedet ikke, ville kunne finde ud af og endvidere bestå. Har bl.a. kigget p... -
Beregning af stofmængde
ForumindlægHej Jeg har lidt svært at bruge formlerne i kemi og kan ikke rigtig finde ud af hvilke formel jeg skal bruge for at beregne den brugte stofmængde af MnO4- ? Hvis der er nogen, der har styr på formlerne i kemi - vil jeg meget gerne have dem :-) Lidt pædagogisk må det godt være , altså fx h... -
HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en opgave i kemi, som jeg slet ikke kan finde ud af, jeg kan ikke finde ud af hvilken formler jeg skal bruge, så håber der er nogle der gider hjælpe mig med det. På forhånd - mange tak! En kemi-elev skal bruge følgende opløsning: 500 mL 0,01 M NH4Cl a) Beregn ...
