Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16681 til 16700 af 27496
-
HJÆÆÆLP
ForumindlægKEMI! jeg skal lave en rapport i kemi, og derved skal jeg finde saltindholdet i rugbrød. Jeg står totalt fast ved følgende spørgsmål: opstil et beringningsskema og bestem herved massen af NaCl i - 1,00 ml opløsning - hele opløsningen fra en skive rugbrød - 100 g rugbrød det forstår jeg i... -
Jernhydroxid
ForumindlægHej Hej. Jeg har lige et lille kemi spørgsmål som jeg håber der er en som kan hjælpe med. Er ret dårlig til kemi så ved ikke om det er et lidt dumt spørgsmål. Men mit spørsmål er hvad 3-tallet efter (OH) betyder i denne formel ? 4FE + 3 O2 + 6 H2O → 4 FE (OH)3 På forhånd tak for hjælpen -
Metode hjæææælp!!!!!
ForumindlægHej allesammen i et af mine AT forløb havde jeg om depression i kemi og psykologi, hvor jeg skulle analysere en case i psykologi om en person der var i depression og jeg er lidt i tvivl om hvilken metode jeg har brugt der. Ps. mange tak for hjælpen:)) ps. i kemi skulle jeg skrive om hvordan depr... -
Molekyleforbindelser
ForumindlægEr igang med, at repetere 1.g's kemi, men har lidt svært ved at huske hvad en molekyleforbindelser , har læst i min kemi bog og internettet - men jeg kommer frem til, at det er en forbindelse mellem to ikke metaller, men vil det sige, det er en kovalent binding - Er der en der kan give en fu... -
Lektiehjælp i Nordjylland tilbydes
ForumindlægHej går du på en naturvidenskablig videregående eller i gymnasiet? Bor du i Nordjylland ? Lektiehjælp tilbydes til gymnasieelever og universitetsstuderende i matematik og fysik og kemi af faguddannet Gymnasielærer med hovedfag i matematik og sidefag i fysik/kemi og som har erfaring som undervis... -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
Kvote 2 og supplering
ForumindlægHellooo People :D Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet, og vil meget gerne studere molekylær medicin til næste år. Dette år vil jeg bruge til at supplere nogle fag mht. at blive optaget på kvote 2 på Århus universitet. Adgangskravene for at blive optaget på uddannelsen er følgende: Matemat... -
Natriumhypochlorid - er helt lost! :-(
ForumindlægSidder her og skal til at lave min kemi rapport som skal aflevers overmogen (ja jeg er i knibe ved det)! Problemet er at jeg skal skrive en rapport om Natriumhypochlorid! Rapporten skulle bygge på et forsøg, som vi havde lavet. Ingen der kan hjælpe? Kan huske at min lærer sagde at emnet således v... -
Tilsætning af syre til opløsning med kendt pH
ForumindlægHej. Da det er lang tid siden at jeg har haft kemi, og ikke har brugt det i flere år, kan jeg ikke huske hvordan det er man beregner nedenstående. Jeg har en opløsning med et kendt volumen. V = 32,375 L denne vandige opløsning har pH = 12,21, for at få denne pH er der forinden blevet tilsat... -
hvad er "s" og "aq"
ForumindlægHej alle dejlige mennesker! :-D jeg er nu på bar bund i min kemi aflevering. jeg mangler svar på... hvad betyder "s" og "aq" jeg ved at s står for fast stof og det samme med aq som betyder opløslig i vand. men da jeg er en stræber leder jeg efter et svar og et eks på ... -
FSA fysik - Ny Prisma 9 - dispositioner, FORSØG!
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: - Jorden salte (om Gødning, nitrogens kredsløb, m.m.... -
Får ansøgerboomet indflydelse?
ForumindlægHej! Jeg søgte ind på jura for flere måneder siden, da jeg blev mere og mere overbevist om, at det var det rette valg. Mit snit er på 8,0. Det kunne jeg så gange med en vis procentdel, husker ikke nøjagtigt hvilken, så det havnede på 8,6. Da kvotienten på AU, som er min eneste prioritet, var på ... -
Afstemning af redoxreaktioner, 1.g.
ForumindlægHey! Jeg skal bl.a. afstemme følgende redoxreaktioner:H2S + O2 ---> H2O + SO2C2H6 + O2 ---> CO2 + H2OH2O2 + ClO2 ---> HClO2 + O2Br2 + NH3 ---> N2 + NH4BrAl2O3 + C+ Cl2 ---> AlCl3 + COMin lærer har sagt at vi skal afstemme dem (indsætte koefficienterne) ved angivelse af oxidationsta... -
Svære Fysik opg, (Igen) (Kalle, Se Her)
ForumindlægDet er snart ikke en hemlighed at jeg ikke er særlig god til fysik, og da jeg får sådan en god hjælp herinde, spørger jeg lige igen. Så her er et par opgaver fra Orbit 2, og hvis der er nogle som kan hjælpe mig med at forklarer hvordan jeg skal bærer mig ad, og hvikle formler jeg skal bruge. Så v... -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Strukturformel for C5 H12 O?
ForumindlægHej Jeg sidder og fedter med strukturformlen for alkoholen C5 H12 O. Det er en tertiær alkohol der er tale om. Nogen der har et brugbart forslag? MVH Wuhtzu -
Ligevægtspile i word
ForumindlægEr der nogen der ved om man overhovedet kan lave/ indsætte etc. ligevægtspile, og nu mener jeg pile der ligger oven på hinanden men peger hver sin vej, ikke ↔ denne pil, hver der er én streg med en pil i hver ende...Nogen der ved noget om det, vil gerne kunne bruge den i Equation Editor i w... -
smelte- og kogepunkter
ForumindlægSalte har relative høje smelte- og kogepunkter, fordi...? -
eksamenssæt 2003
ForumindlægHej. Jeg har lige lavet eksamenssættet fra august 2003, men der er lige nogle ting jeg gerne vil være helt sikker på.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-2.pdfi OPG 1:a) n=3,5g/79,06g/mol n=0,0443 mol.b) jeg har brugt idealgasligningen. og da stofmængdeforholdet e... -
Har udgangsmaterialet og vil finde slutproduktet
ForumindlægHej Alle En der ved om der findes et program på nettet, hvor man kan skrive sit kemiske udgangsmateriale op og finder ud af hvad produktet bliver??? Håber de kan hjælpe
