Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 16741 til 16760 af 63755
-
Parameterkurver
ForumindlægHej...Håber nogen kan hjælpe med denne opgave:x t^3 - 4ty = tLinjen m: y=1/5 xBeregn t-værdien for hvert af de punkter, hvori kurvens tangent er parallel med linjen l.Nogen der har forslag til hvordan jeg skal løse denne opgave?På forhånd tak. :o)Mille -
Forskrift for funktionen
Forumindlæg. -
Spg. om ensvinklede trekanter
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven på vedhæftede billede? på mest simple måde.. På forhånd tak. -
Toppunkt
Forumindlæga) f(x)=2x^2+5x-7 b) f(x)=-4x^2+4x+3 c) f(x)=2,3x^2+9 d) f(x)=100x^2+45x e) f(x)=-0,02x^2-9x-5 f(x)=-22x^2+4x-45 Find toppunktet for 2.gradspolynomierne I opgave 1. Hvordan gøre jeg det? -
Kinetik
ForumindlægHvis en ratekonstant er lille, er det så ensbetydende med at dette er det tidsbegrænsende step? Det gælder altså om at have en så høj ratekonstant som muligt eller hvad? -
Grafer og funktioner
ForumindlægHejsa. Nogen som ved hvad man skal gøre brug af, for at løse denne opgave? Vi havde om ligende opgaver i starten af året, men jeg har helt glemt de metoder vi gjorde brug af. Tak på forhånd. -
Gæring?
ForumindlægHej Vil nogle forklare mig figurene? -
HJÆLP MATEMATIK
ForumindlægHej. jeg har virkelig brug for hjælp.. Opgaven lyder: Fra et dambrug udledes ved et uheld spildevand i et vandløb. Dette forårsager et iltunderskud i vandløbet.i en model beskrives iltunderskuddet ved funktionen: f(x)=96*x*0.67^x a) På hvilket tidspunkt er iltunderskuddet størst? Og hvor stort ... -
Befolkningstilvækst...
ForumindlægSe venligst det vedhæftede fil.. handler om befolkningstal osv -
Sumkurve
ForumindlægJeg skal lave en sumkurve ud fra følgende oplysninger: Ilttmolekylers fart m/sek 0-200 200-400 600-800 600-800 800-1000 Procentdel 10,5 38 34,5 15,5 1,5 Her vil jeg lige understrege at iltmolekylers fart ved 600-800 ... -
differentialligningen
Forumindlægangiv den løsning til differentialligningen , hvis graf går gennem (x0,y0) dy/dx =2y-3 og (x0,y0)= (ln2, -3/2) -
LIGNINGER HJÆLP
ForumindlægEr lidt lost i denne aflevering, er der nogle der kan give mig nogle råd til hvordan det skal løses, eller kender nogle sider jeg kan bruge? På forhånd tak! den første: 13002=1080·1,2?? den anden: 603=341·??8 Den trejde: Et busselskab udlejer busser, hvor den samlede leje pris af... -
Kan man skrive det sådan?
ForumindlægHej. er i gang med en præsentationsopgave, og jeg har skrevet: temaet, undertemaerne, og motivet, samlet, så det bliver en stor kæde af dem allesammen. men kan man godt skrive det sådan, hvis ikke kan i så give mig nogle tips til det? :-) Temaet i romanen er puberteten, undertemae... -
Testosteron til dihydrotestosteron??
ForumindlægHej jeg vil gerne opskrive reaktionen, hvor testosteron omdannes til dihydrotestosteron. Men siden det er en redoxreaktion ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal gøre det. Altså det må blive noget med... C19H28O2 ->C19H30O2 men reglen om bevaring af atomer er der ikke. Skal jeg tilføre det der... -
rente
ForumindlægHej! Jeg har denne opg som jeg ikke kan finde ud af, håber nogen vil hjælpe: Et beløb vokser med en bestemt årlig rente til det dobbelte i løbet af 9 år. Hvor mange år yderligere skal pengene stå på kontoen med samme rente for at vokse til det syvdobbelte af det oprindelige beløb? Tak på forhånd -
ladning af et atom
ForumindlægHar et spørgsmål der lyder! Angiv ladningen i enheden e af en zink-kerne? vil ikke have svaret vil bare vide hvordan man gør ! håber nogen kan hjælpe :-)! -
Forskel på en differentiallignings karakteristiske ligning og karakteristiske polynomium?
ForumindlægHej! Lige som det fremstår af overskriften er jeg ude på at finde ud af, hvad forskellen på en andenordens differentiallignings karakteristiske ligning og karakteristike polonomium? - er der nogen der kan komme med en god forklaring, og evt. en mere dybdegående beskrivelse af hvad de to tin... -
Radioaktivitet
ForumindlægEn person med masen 70 kg indeholder 17 mg af den radioaktive isotop 40 K. a) Hvor mange 40 K-atomer indeholder personen? Hvordan regner jeg det ud? -
Lille spørgsmål om tilvækst
ForumindlægHvad vil det sige, at eksempelvis f(4)=1 og f(x) får tilvækst 3, når x får tilvækst 2?Mange tak til dem som vil hjælpe -
Skæring?
ForumindlægHej ... Har en opgave der lyder (Uden hjælpemidler): en cirkel e og en linje l er bestemt ved e: x^2 - 4x + y^2 + 2y=11 l: y= x + 1 Skal jeg starte med at bruge cirklens ligning? Hvis ikk hvad skal jeg så bruge? P.F. Tak ;)
