Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16741 til 16760 af 48964
-
AT?
ForumindlægMå man godt fremlægge noget helt andet til eksamen? noget der ikke står i ens synopsis? -
Fysikeksamen
ForumindlægJeg skal til Fysik eksamen på Fredag, og jeg ville høre hvis der er nogle der har nogle ting der kunne hjælpe mig!? -
Skriftlig engelsk
ForumindlægHej :) Jeg er sikkert ikke den eneste der skal op til skriftlig engelsk eksamen i morgen. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal analysere og fortolke den tekst vi får udleveret. I terminsprøven fik vi en tekst af Gordon Brown, hvor jeg desværre fik redegjort for meget, og det trak desværre ... -
Symbolismen
ForumindlægHey.. Lad os antage, at jeg sidder til min dansk-eksamen. Jeg har trukket en tekst af en velkendt forfatter fra symbolismen - eksempelvis Sophus Clausen eller Viggo Stuckenberg.. Hvilke genremæssige træk skal man kigge efter? Hvad er normalt for symbolisterne, udover at de smider en masse symbole... -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
sammenskrivning af de to fag
ForumindlægJeg skriver SRP i matematik og historie, Mit emne er lineær programmering og Vietnam-krigen. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stille min opgave op. Jeg havde tænkt mig at efter indledningen skulle komme et referat af Vietnam-krigen, og så derefter ville jeg forklare pr... -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
Samfundsfagligt bidrag til SRP om forfatningskampen
ForumindlægHej. Jeg skal som så mange andre snart skrive SRP og er godt i gang med emnevalget. Jeg har lagt mig fast på fagene samfundsfag (A) og historie (A) og kunne godt tænke mig at skrive om forfatningskampen 1866-1894. Som mit emnevalg måske afslører, har jeg tænkt mig at lægge hovedvægten på historie... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
AT 2019, Havet?!?!?!? Hvad kan jeg gøre??
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for inspiration til valg af emne til årets AT opgave, som har temaet "Havet, livgivende, dødbringende og legendeskabende". Jeg skal have fundet et tema, og har brug for inspiration til hvad jeg kan vælge. Det skal helst være indenfor disse fag: Biologi (A), Ps... -
Innovation.
ForumindlægStår og skal til eksamen i innovation på mandag og da jeg læser pensum igennem, støder jeg på innovationslandskabet. Har ingen anelse om hvad det er, og der står ikke noget i bogen om det. Nogle derude,der ved hvad det er? -
HJÆLP HER PLEASE§
Forumindlæghej :) Jeg sidder her med historie, og forstår simpelthen ikke hvad "dollarens guldindløselighed" betyder? nogen der kan forklare ? tak på forhånd -
Ideer til SRP?
ForumindlægJeg regner med fagkombinationen engelsk-historie eller engelsk-samfundsfag men nu mangler jeg jo så et emne, er der eventuelt nogle som har nogle gode forslag? -
Vurdering af tysk stil
ForumindlægHej derude. Jeg har skrevet en stil på 210 ord. Er der nogle der vil rette den for mig eller give mig en vurdering af om historien er god eller vurdere den til en karakter? Den er vedhæftet som et dokument. -
Haster
ForumindlægJeg skal skrive en 2.g opgave i Historie, så derfor ville jeg høre om der ikke var en som lå inde med sådan en som de ikke har lagt ud på nettet.. -
SRP
ForumindlægJeg skal skrive i engelsk A og historie A om den amerikanske drøm - er det nogen som har en ide til, hvilken vej jeg skal gå? Problemstillinger eller lignende? -
HJÆÆÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHey, Nogle gode råd til AT og nogen metoder jeg kan bruge ( engelsk og historie ) -
Tysk oversættelse, Kan i rette det jeg har lavet forkert? :)
ForumindlægHar aflevering for til imorgen, så det ville være virkelig rart hvis der var nogle der gad at rette mine oversættelser, da jeg ved der sikkert er nogle fejl. Og jeg er ringe til tysk.. 1)Hvem har fortalt faderen historien? Wer hat den Vater der Geschichte erzählen. 2)Vi fortalte bageren hi... -
Hjælp
ForumindlægJeg har læst en af Karen Blixen historier.... De blå øjne.... Hvad er temaet i den? Hvad skal man lærer af historien? -
Er du en historieekspert? Hjælp!
ForumindlægEr der nogen, der tilfældigvis er ekspert til historie, eller har historie som sin stærke side?
