Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 16781 til 16800 af 134825
-
Dansk eksamen HHX
ForumindlægVar til hhx eksamen i går i dansk og synes emnerne var ekstremt lamme. Jeg endte med at tage Tom Kristensens "Angst" og "Ulykken". Var der nogen af jer der to den og hvad fik i ud af den.Er også intereseret i at høre om de andre emner -
Historie eksamen - 24 timers
ForumindlægHej! Jeg ville bare høre folk om, hvordan de forberedte sig til historie eksamen, i perioden før eksamensættet bliver givet? Og ellers om nogen kunne fortælle om hvordan de fremlagde deres opgave, hvad I gjorde (f.eks. redegørelse, metoder) og evt. hvad I fik af karakter? VH Jonas -
Fysik eksamen i 9. klasse - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i fysik(9. klasse). Jeg mangler dog forsøg til følgende emner: syre/base, radioaktivitet, metaller, induktion, elektromagnetisme, elektricitet og molekyler. Skal op lige om lidt, så det kunne være fedt, hvis der var nogen, der gad at hjælpe. H. M. -
Hjælp til afklaring af historie eksamen stx
ForumindlægHej jeg skal til eksamen imorgen i historie, og kom i tvivl om man skal lave en overordnet problemformulering? eller om det er ok, at jeg laver en redegørende, analyserende, diskuterende/vurdering problemstilling? Jeg har trukket emnet holocaust. Håber i kan hjælpe... -
Tysk eksamen, selvvalgt emne
ForumindlægHej! Jeg skal til at forberede en tysk synopse til den mundtlige eksamen, og jeg mangler et emne. Det skal omhandle noget om Tyskland. (Jeg vil ikke fortælle om berlinmuren eller øst og vesttyskland) Har du måske nogen forslag? -
C Musik eksamen
ForumindlægHej. Jeg har 24-timers forberedelsestid og ville høre om nogle kunne hjælpe? Nogen som kan huske deres Musik-eksamen. Når man kommer ind og trækker et spørgsmål om f.eks. Feeling skal man så snakke om andet også, for virker ikke realistisk at skulle snakke i et kvarter om Feeling? /Kasper -
eksamen, sabine und der Stammhalter
ForumindlægHallo.. jeg har trukket "Sabine und der Stammhalter" af Roswitha Fröhlich til eksamen, og ville bare høre om der er nogle der har noget materiale, opgaver eller lign. Evt hvad der er vigtigt at komme ind på, temaer osv. tak. -
Hjælp! Mundtlig fysik eksamen.
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen. Jeg har emnerne syrer/baser, magnetisme/elektromagnetisme, radioaktivitet, alkohol og atomteori. Er der nogle der ved hvad der er godt at sige til hvert emne? // -
Psykiske lidelser eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i psykologi og jeg er tvivl om, hvordan man kan diskutere psykiske lidelser, da der ikke rigtig er nogle teoretiker der udtaler sig om det, eller se på det fra hver deres side? (vi snakker panik og skizofreni). Men hvad gør man så hvis man kommer i psykiske lidelser? Håbe... -
Hg- synopsis eksamens opgave
ForumindlægFindes der mon nogen der allerede har været til synopsis-eksamen på HG2 i år? Jeg har speciale i offentlig administration og kunne rigtig godt tænke mig at få lov at se en besvarelse af opgaven, som kunne give mig lidt inspiration. Håber der er en som er sød at hjælpe :) -
EKSAMEN STREES HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har trukket teksten MIT MESSER UND GABEL til tysk eksamen, og jeg har fået 24 timers forberedelses tid til den. Der er snart gået lidt over 10 timer, og jeg kan ikke forstå en dyt af teksten! Nogen der kan hjælpe? :( -
Dansk mundtlig eksamen - A
ForumindlægJeg skal op i dansk A STX og har tænkt over hvordn jeg læser op. Når man kommer ind til eksamen, for man så to tekser? en kendt og en ukendt, som skal analyseres. I tilfælde af dette, hvilken en og hvordan skal jeg analysere den/dem?? skal jeg kun analysere den ene (hvilken) og perspektivere til ... -
Matematik a eksamen
ForumindlægEn der kan prøve at rette min eksamen fra i dag. Jeg tror den står til 00 og hvis den gør det vil jeg ikke gå op til mundtlig. Evt skriv en e-mail, så jeg kan sende opgaven?? -
Problemregning 9. kl. eksamen
ForumindlægAngående den kommende eksamen i matematik, problemregning, ville jeg lige høre, om der er en bestemt måde, man skal opstille problemregningen på? Jeg skriver inde i docs - er der et bestemt "loyout" til selve opskrivningen???? Eller er det noget, man selv kan vælge? -
Hjælp til at finde faste vendinger fra engelsk til dansk!!!
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal oversætte nogle engelske vendinger til dansk. Har fået at vide at disse engelse vedninger, findes præcis på samme måde på dansk. Fx det typiske vending nord, syd vest hjemme bedst, så jeg skal på samme måde oversætte det engelske til noget som også har e... -
Rettelser til engelsk stykke
ForumindlægHej, jeg håber du kan hjælpe mig med grammatikken! På forhånd tak. DANSK: Sprogene var nært beslægtede, og de to folk var kulturelt på nogenlunde samme niveau; mange af låneordene er derfor dagligdags ord (fx æg, vindue, løs, give, de og dem) Efter normannernes erobring af England i 1066 var en e... -
Disneyficering, dansk A og engelsk A
ForumindlægHej er der nogen, som har nogen ideer til problemstillinger i AT 8 i fagene dansk A og engelsk A ? Jeg har valgt disneyficering som emne, og jeg kan ikke lave det om mere... jeg er virkelig på bar bund! -
Historie punkter til eksam.
ForumindlægHej allesammen:D Jeg er virkelig dårlig til histore. kunne godt bruge lidt hjælp med med disse punkter i historie. Er der nogle der vil hjælpe mig med at fortælle lidt om de forskellige punkter, bare de vigtige ting. Rigtig mange tak på forhånd. det kunne hjælpe mig så meget til histore eksamen. ... -
Emner til engelsk 5 min. oplæg ??
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal fremlægge her snart på engelsk i 5 min. Vi har noget kaldt speakers corner hvor vi ikke må ha ret meget at kigge på, men det skal dog varer 5 min. Jeg er selvfølgelig helt blank på hvad jeg skal skrive om, og ville være glad for en smule hjælp. På forhånd tak. :-) -
Hjælpemidler til fysik/kemi eksamen??
ForumindlægHeej alle derude .. jeg skal snart til fysik eksamen, og jeg undrer mig over, hvilke hjælpemidler man må have med?? jeg ved at egne noter er tilladt - men kan man fx også printe sider ud fra nettet, lægge det i en mappe, og tage dem med?? er det tilladt !
