Fysik

Fysik eksamen i 9. klasse - Hjælp!

23. maj 2016 af Natashha (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej. Jeg skal op til eksamen i fysik(9. klasse). Jeg mangler dog forsøg til følgende emner: syre/base, radioaktivitet, metaller, induktion, elektromagnetisme, elektricitet og molekyler. Skal op lige om lidt, så det kunne være fedt, hvis der var nogen, der gad at hjælpe.

H. M.

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2016 af Moderatoren

Hvad har du problemer med?


Svar #2
24. maj 2016 af Natashha (Slettet)

Kender ikke til forsøgene indenfor de forskellige emner. Vores lærer har dsv. ikke lært os det store i fysik. Så vi er alle lidt på bar bund

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2016 af Sfeldt (Slettet)

Et radioaktivitetsforsøg i 9. klasse kunne være forsøget med terninger, hvor et 6 tal svarer til, at et atom henfalder. 

Et forsøg med metaller kunne være, hvor godt et metal leder strøm i forhold til andre metaller eller andre materialer.  

Et forsøg med induktion og elektricitet kunne være en cykeldynamo som er en lille generator, der producerer strøm. 

Et forsøg med elektromagnetisme kunne være en spole, hvor der sættes strøm til og så holdes et kompas ved siden af.

Et forsøg med molekyler kunne være hvordan en gas i en beholder opfører sig når beholderen bliver varmet op eller kølet ned.  


Svar #4
24. maj 2016 af Natashha (Slettet)

Mange tak for det. Men, kunne det være muligt, at du beskrev forsøgene med lidt flere detaljer. Så kan jeg øve mig på forsøgene.

Skriv et svar til: Fysik eksamen i 9. klasse - Hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.